AnonymDiskusjon Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Heisann! Jobber i en bedrift hvor vikarene får vesentlig dårligere betalt enn de faste ansatte. På regjeringen.no står det: Hvilke lønns- og arbeidsvilkår – generelt Hvilke konkrete vilkår den enkelte innleide har krav på vil avhenge av hva arbeidstaker ville fått ved ansettelse hos innleier. Det skal ved avgjørelsen av dette legges til grunn hva som følger av lover/forskrifter, tariffavtaler, bedriftsinterne retningslinjer og fast praksis som gjelder hos innleier. Betyr ikke dette at jeg skal få lik lønn som en fast ansatt i denne bedriften? Snakket med med min ansvarlig i vikarbyrået og det han bortforklarer det med unnskyldninger jeg ikke helt setter min lit til. Kan noen komme med fasiten og evnt lovdata jeg kan vise til? Anonym poster: d4ce470b86cafce0bf5b71c111eeb88b Lenke til kommentar
Occi Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Gjør du akkurat samme jobb vil direktivet ha virkning, men vikariatstillingen kan ofte formuleres som å være annerledes. Man må kjenne til detaljene for å si noe spesifikt om ditt tilfelle. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Gjør akkurat samme arbeid, men tjener 30-40kr mindre i timen. Anonym poster: d4ce470b86cafce0bf5b71c111eeb88b Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Det betyr ikke at du skal ha lik lønn som en fast ansatt i bedriften, det betyr at man skal se bort fra din status som innleid når lønn skal fastsettes. Du kan fortsatt lønnes lavere enn en fast ansatt f.eks. fordi du har liten erfaring på området, kort relevant ansiennitet, eller av andre grunner som ville ført til at en som var regulært ansatt i bedriften fikk lavere lønn enn en annen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå