Winkey Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg har hatt en Intel data, men nå har jeg solgt den, og jeg vil kjøpe ny. Hva skal jeg satse på? Jeg skal bruke den som spillemaskin. Jeg har funnet frem dette oppsettet til en AMD, er dette greit? Trenger jeg noen extra vifte eller noe slikt. Har ikke tenkt til å overklokke noe. AOpen AK77-8X Max - hovedkort - ATX - KT400 AMD Athlon XP 3000+ prosessor HIS Excalibur Radeon 9800 - skjermkort - RADEON 9800 - 128 MB Elixir minne - 512 MB x 1 - DIMM 184-pin - DDR AOpen H 600B - miditårn - ATX - 300W Western Digital Caviar SE WD1200JD - harddisk - 120 GB - SATA-150 Er det noe jeg burde ha forandret? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hk kan med fordel byttes ut med et nForce 2 kort... Abit NF7-S v 2.0 er et bra valg der. Hvor raskt er det minnet ditt da? burde ha PC3200. Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Elixir - Minne - 512 MB x 1 - DIMM 184-pin - DDR - 200 MHz / DDR400/PC3200 - 2.6 V Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg ville så absolutt ha gått for en AMD-prosessor. De utvikler kanskje litt mer varme, men er mye bedre til spilling. Noen vil også si at Intel-prosessorer er mer stabile, men det har ingenting å si når du bruker et så "fantastisk" OS som Windows. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg ville ha gått for et NF7-s hovedkort. Dette kortet er rett og slett genialt. Anngående din prosessor, ser jeg ingen grunn til å kjøpe en 2500+ isteden. Denne kan hvem som helt klokke opp til en 3200+. Jeg har gjort det, med boxed prosessor vifte til og med. itillegg sparer du masse cash..! Minne, der ville jeg ha valgt GEIL 3200 dragon. Dette er et yppelig minne. Har du planer om et par harddisker, kansje en brenner og en dvd-spiller/cd-spiller pluss noen kort, bør du tenke på et litt større powersupply. Bare skjermkortet ditt trekker mye mer enn du tror. 400W er passe.. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 men er mye bedre til spilling.. Hvor har du det fra? De nye P4C med dual ram er litt raskere en AMD i de fleste tilfeller. Så grunnen til å velge et AMD system må vel heller være at det generelt blir billigere i forhold til Intel Lenke til kommentar
Izex Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Nforce 2 kort må det være om du skal ha AMD synes jeg, ihvertfall anbefaler jeg det... Jeg har testet 2 og det er Epox 8RDA+ , som jeg synes er helt utrolig, du må nok ha Epox 8RDA3+ (1027,- på komplett) om du skal ha SATA HD, ellers så er det samme hovedkortet som 8RDA+ varianten. Og så har jeg Asus A7N8X Deluxe/GD (1151,- på komplett) denne her SATA og surround lydkort innebygd og så mange ekstra utganger til USB, Firewire og 2 nettverkskort... Snax. Om du har råd så sats på skikkelig 3D kort, ser du vil ha ATI, HIS Excalibur Radeon 9800 128MB, har selv bare 9600Pro Excalibur fra HIS og er meget fornøyd med det. Har du sett skjermkort guiden? Tråd i forumet... Lenke til kommentar
tøs Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Og du brude vell ha minst to kabinett vifter, en som blåser ut og en som blåser inn luft.. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg ville så absolutt ha gått for en AMD-prosessor. De utvikler kanskje litt mer varme Nei nei nei nei nei - De gamle AMD'ene var varme, nå er faktisk Intel (yndlingen til alle ) blitt den som er varmest...Er så lei av å høre om Varme AMD's...AMD er heller ikke ustabil det er bullshit og blir forbanna når jeg ser sånnt tull skrives her. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg ville så absolutt ha gått for en AMD-prosessor. De utvikler kanskje litt mer varme Nei nei nei nei nei - De gamle AMD'ene var varme, nå er faktisk Intel (yndlingen til alle ) blitt den som er varmest...Er så lei av å høre om Varme AMD's...AMD er heller ikke ustabil det er bullshit og blir forbanna når jeg ser sånnt tull skrives her. Heelt enig, kunne ikke sagt det bedre selv... Folk som sier no annet er uopplyste til de grader! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Tommy Gundersen: Den PC'en der så helt grei ut.. Kommer egentli på det samma om du velger AMD eller Intel, da begge 2 er glimrende alternativ offtopic: Synes ikke AMD er varmere enn andre CPU'er, men hvis den er det, så er det jo bare positivt å få igjen litt av den energien som pumpes inn i CPU'en. Så får jeg varma opp rommet i samma slengen, blir vinter nå vet dere Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Tommy Gundersen:Den PC'en der så helt grei ut.. Kommer egentli på det samma om du velger AMD eller Intel, da begge 2 er glimrende alternativ offtopic: Synes ikke AMD er varmere enn andre CPU'er, men hvis den er det, så er det jo bare positivt å få igjen litt av den energien som pumpes inn i CPU'en. Så får jeg varma opp rommet i samma slengen, blir vinter nå vet dere Hehe, det merker jeg om morgene når jeg står opp.. det eneste som står å går er en pc og den lille servern min Det blir det passe lunk av på rommet! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 *AOpen AK77-8X Max - hovedkort - ATX - KT400 Ville byttet dette ut i et abit nf7-s v2 kort. Ekstremt mange har og er fornøyd med dette kortet. Nforce2 chipsettet er bedre enn KT400 chipsettet. *AMD Athlon XP 3000+ prosessor *HIS Excalibur Radeon 9800 - skjermkort - RADEON 9800 - 128 MB Sikkert greit nok, men jeg ville kanskje gått ned fra XP3000 til XP2500/XP2800 og opp fra r9800 til r9800pro hvis økonomien støtter det. *Elixir minne - 512 MB x 1 - DIMM 184-pin - DDR Her ville jeg uten tvil valgt to brikker på 256mb da dette er et bedre valg i forhold til hovedkortet jeg foreslo. To stk pc3200 brikker à 256mb kjørt i dual gir en liten ytelsesøkning som er verdt å ta med på veien mot xfps i half life 2... *AOpen H 600B - miditårn - ATX - 300W *Western Digital Caviar SE WD1200JD - harddisk - 120 GB - SATA-150 Ellers ser alt greit ut. Pent og greit kabinett. Bra og rask harddisk. DrErling Lenke til kommentar
KvN Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg ville så absolutt ha gått for en AMD-prosessor. De utvikler kanskje litt mer varme, men er mye bedre til spilling. Noen vil også si at Intel-prosessorer er mer stabile, men det har ingenting å si når du bruker et så "fantastisk" OS som Windows. Lol, kan du forklare hvorfor? Lenke til kommentar
-SoniX- Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jajajaja...... klin til med 256 megg på skjermkortet, hvis du vil det skal duge skikkelig på høye oppløsninger og de fete spilla som kommer...du vil trenge det.. et radeon 9800pro, men vent til xt kommer, da slipper du LITT billigere unna... finn deg et klokkevennlig hk, og slipp unna med en billigere prosessor.... noe som sikkert er blitt forklart av andre... 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå