Gå til innhold

[Løst] Skal ha nye skjermkort, Nvidia eller AMD


Anbefalte innlegg

Hvis du har tenkt å bruke 7-8K på skjermkort bør du jo ærlig talt se etter den beste løsningen for den prisen.

For den prisen er rekkefølga:

Titan

...

...

...

...

GTX 670 4GB SLI

HD 7970 CFX

...

GTX 690

Som arni påpeker her, så er det jo lurt å velge det beste alternativet når man først skal bruke 7-8k på skjermkort(selvom jeg selv ikke ville brukt så mye penger på en enkelt pc del).

Jeg skjønner jo at du i denne tråden kun var ute etter anbefalinger av hvilke kort du burde kjøpe til et SLI/Crossfire oppsett. I de fleste tester er jo titan rett under gtx 690/680SLI ytelsesmessig, pluss at du berger deg fra eventuelle ubehagelige opplevelser med microstuttering/Spill som ikke liker SLI/Driverproblemer osv.

På tross av disse tingene(jeg vet du sa at du ikke har hatt problemer med SLI/Crossfire før) er det jo egentlig lurere å berge seg og heller velge noe som allerede nå kan sies å være mer stabilt enn 2stk skjermkort.

Personlig ville jeg også valgt titan istedet for 2stk 680/670 eller 7970.

Men om du absolutt vil ha 2, så ville nok jeg valgt 2x670 4GB SLI eller 2stk 7970 matrix platinum Crossfire. :)

Endret av NinjaChrister
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om vi ruller ut GTX Titan (det beste alternativet) tror jeg nok at vi står igjen med enten 2*GTX 670(4GB) eller 2*HD 7970.

 

Ville anbefalt to GTX 670'er. De skalerer nokså godt med to grafikkprosessorer og leverer utmerket ytelse.

To HD 7970'er ville sikkert tjent deg like godt, men jeg vet fortsatt ikke hvor godt de skalerer i et crossfire-oppsett. Tror at noen av de nyere driverene fikset det meste.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke, du kan bruke 8000 på 2 kort, men ett kort som yter så og si likt, og i noen tilfeller massivt bedre (cuda), blir feil?

 

Du kunne jo sagt til madamen at det kortet som kostet 7500 er like bra som to av de andre.

Jeg begynner å skjønne problemstillingen din, men jeg vil fortsatt si at den er teit :tease:

 

Du vil spare litt penger på å kjøre to kort, men du er jo allerede klar for å bruke 8k på 2 kort, så pris burde jo ikke ha noe å si, da titan faktisk er verdt prisen sin.

 

 

 

Men tilbake til to kort.

 

Både 670 og 7970 skalerer nesten perfekt ved SLI/CFX i de fleste tilfeller, såfremt du har en cpu som kan holde følge.

 

7970 kan klokkes lengre, men krever bedre kjøling.

7970 yter også bedre.

 

670 lager mindre varme, noe jeg ville sagt er greit, for med to kort så vil du ikke kunne klokke så langt pga det øverste kortet vil bli en del varmere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg lurer mer og mer på Asus GTX 67 DirectCU II, men tvilen mellom GTX 670 og Titan vil ikke slippe taket i meg.

Og så er det jo en annen tvil som også kommer snikende inn, når vil AMD og Nvidia slippe nye kort? Det blir nok ikke før i 2014 selv om noen få rykter ymter om et litt billigere utgave av Titan til sommeren.

Lenke til kommentar

Ars Technica har en interessant artikkel om skjermkortytelse i dag. Spesielt verdt å merke seg resultatene ved CF/SLI.

 

http://arstechnica.c...-capture-tools/

Det er strengt tatt en kopi av artikkelen til The Tech Report.

 

 

Innholdet i artikkelen er interessant, Nvidias løsning ved å legge på en fargekodet stripe for hver frame er genial for denne bruken, det koster mest sannsynlig ikke noe ytelse heller.

Lenke til kommentar

Ja, det var interessant. Mener å huske at f. eks. Tomb Raider har mulighet for triple buffering når det gjelder V-sync for å unngå tearing med 60Hz skjermer.

 

Men tilbake til valg av skjermkort. Det blir nok ikke GTX 670, GTX 680 eller HD 7970. Valget er ..... 2 x GTX Titan!!!! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...