Sandemann Skrevet 23. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2013 Hei Har installert Windows 8 og etter en stund, så har jeg merket at når skjermene går i hvilemodus (etter et minutt, og ikke 20 som jeg har satt den til), så er det en vifte som starter. Det virker å være på skjermkortet (Radeon HD 5870) Det var ikke sånn på Windows 7 installasjonen. Har en kompis som sier han har samme problem på Windows 7, men vet ikke hvilken kort han har. Noen som har samme problem og kanskje en løsning? Har prøvd de nyeste driverne og Catalyst, samt at jeg nå kjører beta versjonen, som det er det samme. Ser også at tempen på kortet blir høyere i følge Catalyst Control Center når jeg logger inn å sjekker. (Har vært inne i windows mens jeg skriver dette og tempen på CPU er 62 C, når jeg logget inn, så var den på 84 C) Håper noen har en fiks:) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2013 Hvor lenge er det siden du har renset kortet for støv? Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 23. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) Skjønner godt hvorfor viften din begynner å spinne. Temperaturene du oppgir er svært høye, spesielt når det er uten belastning! Spiller du? Isåfall hvordan i huleste greier du det? Endret 23. mars 2013 av PavilionI7 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2013 Det virker som om TS har problemer med at et program bruker GPU når maskinen har stått stille i 1 minutt. Har TS noe F@H eller Boinc installert kanskje? Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 23. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) I verste fall kan det være et "Bitcoin mining" virus. Endret 23. mars 2013 av Albatraum Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2013 Tok litt støv før jeg installerte Windows 8, da for en ukes tid siden:) Men demonterte ikke skjermkortet:) Men er rart at dette skal bare påvirke skjermkortet når skjermene går i svart:) Kan også virke som om det kun gjelder når det er min bruker som har låst skjermen og ikke noen av de andre 3 som har konto på maskinen. Tempen i følge Catalyst Control Center sier 60 grader nå som jeg sitter i windows (vifta går på 27% ) Når jeg spiller et spill (har ikke spilt noen hardcore spill enda i windows 8:) ) så er den oppe i 80 - 84 grader. Men vifta bråker ikke sånn da, som når maskin står så lenge at skjermene blir svarte. Skulle ha hatt et program som overvåker GPU vifte, så jeg kunne se hva tempen og viftene går i når skjermene er svarte! Hva er F@H og Boinc??? Da har jeg det sikkert ikke Tror ikke jeg har noen virus, men kan jo kjøre noen scannings av maskinen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2013 Folding@home og BOINC er distribuerte regneprosjekter, tanken er at man ikke kaster bort elektrisitet på å la maskinen stå i ro og idle når den kan regne på proteiner for å hjelpe forskning eller tråle gjennom data tatt opp av satelliter i håp om at det er noen andre enn oss der ute i rommet. MSI Afterburner kan overvåke bruk av GPUen, viftehastighet og temperaturer, den plotter dette også i en graf. Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2013 Har ikke noe sånt installert. Installerte MSI afterburner nå, og ser at GPU Usage går opp til ca 100% når jeg låser kontoen min på maskinen! Hvis jeg bytter til en annen konto uten å logge inn, så jobber ikke GPU noe mer en normalt!!???? Trenger ikke å logge inn med den andre kontoen. Snodig? Kan se at GPU Usage hopper litt fra 0 - 100 når som jeg sitter å skriver her også? Jeg hadde ute skjermkortet når jeg satt inn ny disk til Windows 8. Det har 2 ekstra strømkontakter og regner med at de sitter som de skal og på riktig plass. Begge kontaktene passere på begge stedene, så da regner vel ikke med at dette har noe å si?? Skal sette igang en full antivirus scan i natt Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Har feilsøkt mer og funnet ut at det er var spybot versjon 2 som gjorde dette!! Vet ikke hvorfor!!! Har hatt spybot versjon 1.62 installerte stor sett hele tiden på windows 7, men aldri hatt dette problemet. Men da satser jeg på at dette løst:) Endret 28. mars 2013 av Sandemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå