Gå til innhold

Nextgentel har oppgradert hastigheten :)

Anbefalte innlegg

NGT har oppdatert hastigheten sin min 2 Mb/s linje er nå blitt 2304 Kb/s Down og 640 Kb/s up... gjennomsnittlig ping er også forbedret... gikk fra ca 40 ms til 11 ms..

Gjennomsnittlig Downloadhastighet i KB er 250, så der går med en 38 KB til overhead...

Amstel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og fortsatt, selv om, Telenor, "skrudde opp" hastigheten (de sa da baer på "belastede" punkter, hva FAEN er belastede punkter?) Vel, vel, jeg har fortsatt 704/128 abbonementet, betaler nokk for det, men hva får jeg, jo, jeg får 598 nedlastning, og faktiskt 14 på opp, men jeg er ingen server, så hva skal jeg med det? Selv hadde jeg favorisert en slik løsning, av den hastigheten du har, skal du ha 50% av den i opplastning, ergo -> 704/128 = 704/352, da kan man ihvertfall spille med hverandre uten å sette opp servere i oslo, tøndsberg, stavanger, trondheim, liksom, vi har SÅ MANGE SPILL som gir oss valget for å sette opp EGNE servere, for eksempel når vi skal spille 1 vs 1, men NEI, pingen blir helt syk! Går jo ikke ann å spille, det lagger helt SINNSYKT! Men, FORTVIL IKKE, telenor SIER AT DE HAAAAR skrudd OPP hastigheten, men det er sikkert ifra jens stoltenbergs sitt kontor. Ehm, eller hvem som sitter i stortingen uansett. De har sikkert KJEMPERASK internett! Ok, jeg kanskje går over streken her, eller KANSKJE IKKE?

Men hvorfor er det så vanskelig å gi oss det vi betaler for, kan de da ikke heller forandre hva de sier hastigheten er, og beholde den slik den er, og skru ned prisen i forhold til hastigheten! EN KALKULATOR FOLKENS! Er ALT telenor trenger... snart mister de enda en kunde, så snart denne pokkers 12 måneders bindingen er over, grrr, 2 mbit, grrr, radionett, grrr..!

Lenke til kommentar

Man kan også lure på hva Telenor har tenkt å gjøre med alle de pengene de kommer til å stjele fra oss som er 'førstegangs' kunder til ADSL tilbudet Deres. Det er tross allt vi som kommer til å spytte inn de fleste av de tusenvis av kronene dem kommer til å tjene på av oss. For de kan umulig holde en slik høy pris politikk på linjene deres, som jo i utgangs punktet er en oppgradert ISDN linje. Det er jo kun bare en datalinje, som ikke engang kan brukes til å vise multimedia i god oppløsning.

Nå også endelig har dem en unnskyldning for å ta en fast skyhøy pris fra oss som har behov for en rask linje.

Igjen så bruker dem telemonopolet sitt til å gjøre seg selv som hovedleverandør for bredbånd, og dem kan bestemme prisene AKURATT som dem selv vil.

Det skal bli interessant å se hvordan det går med dem, bare nok av andre aktører kommer på banen med mye bedre tilbud.

Lenke til kommentar

Nå er ADSL kommet fra telenor, hit til Narvik.

Jeg har enda ikke fått det levert, men kompiser av meg har fått det. En har kjøpt 1024/256 linjen og sitter vel med 50 kbit.

En annen som har valgt 704/128 sitter igjen med 80kbit.

men, hva skal man velge da? og hva skal man gjøre med telenor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...