Gå til innhold

Problemer med nett - kobles ut, lang responstid, lave hastigheter

Anbefalte innlegg

Hei :) nettet vårt har vært ustabilt veldig lenge nå, men i den siste uka så har internettet vært helt forferdelig. Det har koblet ut, uendelig lang ventetid og på speedtest.net så har farta vært fra 50MBIT til 0.40MBIT.

Oppsettet vårt er slik: fra Modem til Dlink switch, fra switchen til en dlink dir 655 og en NETGEAR WNDR3700v3.

Nettet har rettet seg opp før, men nå er det blitt virkelig ubrukelig. Canal digital finner heller ingen feil fra sin side. Vi har fått tips om å installere et ekstra datapunkt, men det koster flere tusen i timen og installere. Takk på forhånd for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Oppgrader begge router til nyeste firmware. Reset til fabrikkinstillinger og sett opp på nytt. Test med en router om gangen, og med en PC om gangen. Sjekk at du har nyeste driver på alle PCer etc.

Lenke til kommentar

Jeg måtte akkurat bytte ut min dlink.

Startet en tråd om det her og dette skal vistnok være en svakhet med routeren (dir 615,635 og 655)

Min fungerte knirkefritt i ca 1 år før den tok natta og ga meg samme symptomer som du opplever nå.

Hadde nyeste firmware og alt det der.

Om du ikke er hypp på å kjøpe en ny router så finnes det en side hvor folk har mekket egen firmware du kan flahe routeren med(noe jeg absolutt ikke giddet) som skal fikse problemet.

Kjøpte en ASUS RT-N66U (etter anbefaling i min tråd) og er storfornøyd med den.

Edit: Link til min tråd om problemet med info og link til firmware osv.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1487570

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar
Trådtittel endret fra "Problemer Canal Digital og Super 70", med begrunnelse om at dette sannsynligvis ikke gjelder problemer hos Canal Digital. Reaksjoner tas på PM. Vanligvis opplyses slik på PM også, men nå er det relevant for andre i tråden også :)

Lurer forøvrig litt på hvorfor du har to routere. Kjører du begge som routere, og ikke en av de som access point, repeater eller annet ber du om bråk. Du skal ikke ha to routere på samme nettverk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...