DementedAlbino Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Kan dropbox, skydrive eller google drive brukes som online backup, eller må en da over på tjenester som jotta? Viktigste er at bilder blir lagret på en sikker, og ikke minst enkel måte. Lenke til kommentar
Sebbz Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Du burde heller gå til https://mega.co.nz/ . 50 GB gratis lagring Sikkert er det også. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Er det nye tjenesten til han bak megaupload? I så fall er det ikke en tjeneste jeg vil bruke til backup av viktige filer, så jo hvordan det gikk sist. 2 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 For størst mulig fokus på sikkerhet og personvern ville jeg helt klart ha holdt meg innenfor landegrensene. Når det er sagt - Er det sensitive filer du ønsker å lagre, hadde jeg holdt meg unna skyen. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Det er snakk om å ha en ekstra backup for bilder og diverse oppgaver i skolesammenheng. Viktigst er bilder. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Kan dropbox, skydrive eller google drive brukes som online backup, eller må en da over på tjenester som jotta? Viktigste er at bilder blir lagret på en sikker, og ikke minst enkel måte. Kommer an på mengden. Selv har jeg Jotta, og pr i dag er det ca 480gb med bilder og film fra videokamera der. Hver natt får jeg ut av huset backup, og det er uten tvil verdt den 500 lappen ubegrensent koster i året. Hvis det bare er snakk om et par gb, så er trolig de fleste gratis like greie, men jotta's fordel er at de er norske, og dermed følger norsk lov (dvs de sletter ikke bildet, selv om bildet kan virke støtende på "fanatiske" amerikanere). Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Bruker også jotta og kan anbefale de. Bruker du linken under får du 10GB gratis lagring:) http://www.jottacloud.com/signup?referer=85E060FD7D5ABF29313A9EC36C84EA05 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Gikk for jotta jeg også, 50 GB er nok nå i starten så får jeg se om jeg oppgraderer underveis.Virker å være det jeg er ute etter, så blir spennende å teste. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Tror ikke du vil angre på Jotta, har brukt dem i over to år nå og er veldig fornøyd. Og ubegrenset er faktisk ubegrenset, eller i alle fall har jeg 1.350 GB på kontoen akkurat nå, og det er ikke noe problem for dem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå