Mafo Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Ikke særlig god på ski? Da bør du lese disse enkle forholdsreglene.Guide: Slik overlever mobilen på påskefjellet Lenke til kommentar
Bento Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Kjøp en liten vanntett pose. De finnes i alle mulige størrelser i sportsbutikker og på ebay fra en dollar. De er fine til å beskytte telefonen mot fukt. Jeg har brukt det på skiturer de to siste årene uten at telefonene mine har tatt kvelden. Hvis det er kaldt ute bør telefonen ligge i posen til den har fått romtemperatur så ikke temperaturforskjellen skaper fuktighet. Den eneste bakdelen er at de tåler kulde dårlig, så de har begrenset varighet før plastikken sprekker. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Eg liker veldig godt det siste rådet. Hva gjør man om man har en telefon og ikke ønsker at denne blir ødelagt slik at man må kjøpe ny telefon (noe eg trodde var utgangspunktet for hele greia) Jo, man kjøper en ny telefon...... Lenke til kommentar
jornln Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 En pose fra sikkerhetskontrollen på flyplassene (med "zip-lock") vil stort sett også holde telefonen fri for fuktighet - dersom en har en slik liggende. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Funker også veldig bra å rulle telefonen inn i tørkepapirog ha den i en ytterlomme. Da blir eventuell kondens fra temperaturforskjellene når man går utenfra og inn i varmestue eller lignende samlet opp i dette laget istedenfor rett på telefonen. Har funket med meg annenhver helg på fjellet i 5-6 år, aldri fuktskadet telefonen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Telefonen i brødpose (plastikk) rullet i tørkepapir er det beste. Da tar papiret evt. kondens. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg