Gå til innhold

sikker på at Trojaner er fjernet ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Var innom youtube i sted og så på en film om bruk av fraps. Plutselig dukker det opp en advarsel fra MS sec. essentials om at en trojaner har dukket opp på min pc.

Den blir lagt i karantene og jeg gir sec. essentials meldig om å fjerne den. Scanner PC og finner ikke noe mer.

Så kjører jeg en scann med malwarebytes og den finner heller ingenting.

Kan jeg da gå ut fra at min PC er "ren" ?

(ja, jeg er utrolig noob på disse greiene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope. Kan vel si at jeg fikk litt "panikk" å fjerna den så raskt som mulig. Håper ihvertfall at jeg fikk fjerna den.

Kjørt en restart av pc, og ny scann med AV og malwarebytes, og fortsatt finner de ingenting.

Merker heller ikke noe "rart" med maskinen så jeg satser på at det er ok.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+412

Samme topic.

Uansett, fikk virus/trojan her om dagen. Windows Defender er et supert anti-virus program som blocket det/dem øyeblikkelig. Viruset/ene ble quarentined. Jeg tok en tur innom quarentined og tittet men lurer på en ting. "Sletter" jeg virusene dersom jeg huker dem av i quarentined seksjonen og trykker Remove/Remove All? Er redd for at jeg bare har slettet dem fra lista og at dem fortsatt er der.

Setter pris på skjapt svar, håper at jeg ikke er under angrep fremdeles. Kjører også et søk med Malware Bytes for å være helt 100% sikker ettersom at det var anbefalt.

Lenke til kommentar

Samme topic.

Jeg tok en tur innom quarentined og tittet men lurer på en ting. "Sletter" jeg virusene dersom jeg huker dem av i quarentined seksjonen og trykker Remove/Remove All?

Ja du sletter virusene fra karantene når du trykker remove/all. De er uansett i karantene når de ligger der så de vil ikke gjøre noe skade uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Vil bare vær sikker på at dem ikke lenger finnes på PC'en min.

Malware Bytes fant værtfall ingenting, ikke Windows Defender heller så dem må være slettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det vet jeg. :wee:

Men ellers, tror dere PC'en min er helt trygg nå? Malware Bytes og Defender påstår værtfall det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Føler dette er litt merkelig, Malware Bytes sperrer konstant noe? Altså, en trussel.

Var bare her på Diskusjon en liten stund og plutselig popper den opp.. Dessverre får jeg ikke sett detaljert om hendelsen, eneste jeg får vite var at den var noe på 7-blahblahblah (IP lignende).

For hvis jeg fremdeles har noe som jeg ikke vil ha liggende her, så nøler jeg ikke med en formatering altså...

Prøver dem etterpå. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Programmet ser veldig pålitelig ut og beskytter dem fra det meste.

150,- kr for en lisens er vurdert.

Her er resultat fra Malware Bytes som jeg kjørte nå nettopp:

Ser veldig bra ut så langt. Kjører et skann med Defender i en fart også.

Er nok trygg, regner værtfall med det. :)

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Det som popper opp er Malwarebytes "firewall". Den blokkerer connections med IP adresser de har i en database. Dette skal være sider som inneholder malware og div scam/ads sider. Ikke noe farlig at det popper opp, snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...