Shrooms Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Eg kjem aldri til å bli fan av homofili fordi det går mot det tydelige poenget ved kjærlighet og sex. Men eg synes heller ikkje at nokon av oss har rett til å bestemme over dei, vi burde heller vise dei at det er helt idiotisk. Det er ikke noe poeng bak kjærlighet og sex, iallefall ikke noe som er relevant for hvordan vi skal forme samfunnet. Det er bare du som har misoppfattet naturvitenskap og tar det inn i sosialdarwinistiske baner. Det er ikke noe poeng bak evolusjon, derfor er det heller ikke noe poeng bak reformering. Det bare skjer, som alt annet. Endret 31. mars 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Det er ikke noe poeng bak kjærlighet og sex, iallefall ikke noe som er relevant for hvordan vi skal forme samfunnet. Det er bare du som har misoppfattet naturvitenskap og tar det inn i sosialdarwinistiske baner. Vil ikkje kalle det evolusjonisme inspirert tankegang. Det er jo med all ærligheit ikkje nokon andre poeng med det enn å lage eit barn. Kva andre grunnar meinar du at vi skal bli forelska eller seksuelt opphissa? Eg kan sjå at det er bra at vennskap mellom to personar er bra i seg sjølv, men når det kjem til slikt som sex er handlinga eigentleg motbydelig om du ser vekk frå at eit nytt barn kjem til liv. Det er jo utnytting av ein anna person. Det er ikke noe poeng bak evolusjon, derfor er det heller ikke noe poeng bak reformering. Det bare skjer, som alt annet. Det er jo greitt å få betre evner for dei som er så heldige å bli desse høgare skapningane. Reformering er bra synes nå eg, livet er jo betre enn ingenting, viss du ikkje har det veldig vondt då. Sjølv i bibelen står det jo "og Gud såg det var godt", ergo livet er noko bra og dermed er det poeng i reformering. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Vil ikkje kalle det evolusjonisme inspirert tankegang. Det er jo med all ærligheit ikkje nokon andre poeng med det enn å lage eit barn. Kva andre grunnar meinar du at vi skal bli forelska eller seksuelt opphissa? Eg kan sjå at det er bra at vennskap mellom to personar er bra i seg sjølv, men når det kjem til slikt som sex er handlinga eigentleg motbydelig om du ser vekk frå at eit nytt barn kjem til liv. Det er jo utnytting av ein anna person. Det er jo greitt å få betre evner for dei som er så heldige å bli desse høgare skapningane. Reformering er bra synes nå eg, livet er jo betre enn ingenting, viss du ikkje har det veldig vondt då. Sjølv i bibelen står det jo "og Gud såg det var godt", ergo livet er noko bra og dermed er det poeng i reformering. Du misforstår hele greia med naturen, det er ikke noe poeng, ingen mening osv. Og jeg anser diskusjonen som useriøs hvis du begynner å dra inn gud. Jeg snakker naturvitenskap, ikke metafysikk. Poenget med det jeg sier er at det ikke finnes noen regler fra naturen sin side, naturen dømmer ikke og naturen har ikke noen formening om hvordan vi burde forme samfunnet vårt. Så det du sier er totalt meningsløst og viser at du ikke forstår hva naturvitenskap er. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Du misforstår hele greia med naturen, det er ikke noe poeng, ingen mening osv. Og jeg anser diskusjonen som useriøs hvis du begynner å dra inn gud. Jeg snakker naturvitenskap, ikke metafysikk. Eg drog inn Gud som eit eksempel på det eg tenker, altså at livet er noko godt. Er ikkje du einig i det? Det er jo betre enn ingenting etter min meining. Poenget med det jeg sier er at det ikke finnes noen regler fra naturen sin side, naturen dømmer ikke og naturen har ikke noen formening om hvordan vi burde forme samfunnet vårt. Så det du sier er totalt meningsløst og viser at du ikke forstår hva naturvitenskap er. Eg bryr ikkje meg serlig om naturvitenskap, alt eg bryr meg om er det eg høyrer eg ser som i mine auge virkar som fakta. Folk kan forme samfunnet sitt slik som dei vil, men det virkar heller ulogisk å bli forelska i ein av same kjønn og ha samleie med han. Det går går jo mot det vi alle kan være einige i er poenget med å kjærleik og sex. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Eg kjem aldri til å bli fan av homofili fordi det går mot det tydelige poenget ved kjærlighet og sex. Men eg synes heller ikkje at nokon av oss har rett til å bestemme over dei, vi burde heller vise dei at det er helt idiotisk. Som om sex har noe som helst med reproduksjon å gjøre, i 99% av instansene blant heterofile. Og er det en tid der vi burde være fan av ikke-reproduktiv sex, så er det nå, med mange milliarder flere mennesker i live enn vi har behov for. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Vil ikkje kalle det evolusjonisme inspirert tankegang. Det er jo med all ærligheit ikkje nokon andre poeng med det enn å lage eit barn. Kva andre grunnar meinar du at vi skal bli forelska eller seksuelt opphissa? Eg kan sjå at det er bra at vennskap mellom to personar er bra i seg sjølv, men når det kjem til slikt som sex er handlinga eigentleg motbydelig om du ser vekk frå at eit nytt barn kjem til liv. Det er jo utnytting av ein anna person. Sex har to formål. Den ene er som du påpeker. Den andre er kos. Derfor folk vil pule. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Som om sex har noe som helst med reproduksjon å gjøre, i 99% av instansene blant heterofile. Stemmer sikkert at det er for følelsen dei fleste gjer det for, men det er jo ikkje grunnen til at det eksisterer, det er jo for å skape eit barn. I tillegg er det jo ikkje noko poeng i å ha følelsen av å ha sex heller, om du tenker litt på det Og er det en tid der vi burde være fan av ikke-reproduktiv sex, så er det nå, med mange milliarder flere mennesker i live enn vi har behov for. Behov og behov, kven er det som har denne høgare verdien som alt eksisterar for då? Eller er det slik vi alle har verdi i oss sjølv? Det kan sjølvsagt bli problem om vi blir for mange, men det betyr ikkje at vi treng være fan av homofili. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Hvis det ikke er noe poeng i å ha følelsen av å ha sex, så er det ikke noe poeng i å reprodusere. Det kommende barnet vil heller ikke ha tilgang til følelser med poeng. Hvis det ikke er mening for et individ i å leve livet for sin egen del, så vil ikke nye individer ha noen mening i sine liv. Endret 31. mars 2013 av KarlRoger Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hvis det ikke er noe poeng i å ha følelsen av å ha sex, så er det ikke noe poeng i å reprodusere. Det kommende barnet vil heller ikke ha tilgang til følelser med poeng. Hvis det ikke er mening for et individ i å leve livet for sin egen del, så vil ikke nye individer ha noen mening i sine liv. Så er det jo andre ting å leve for enn sex. Du har jo f.eks dei du er glad i, sjølvsagt er det ein følelse også, men den følelsen har du jo fordi du har ein grunn til å være glad i dei. Akkurat som du har grunn til å være sint på nokon. Så jo, barnet vil ha følelser med poeng, akkurat slik du har. Og det kan leve for sin del. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Eg drog inn Gud som eit eksempel på det eg tenker, altså at livet er noko godt. Er ikkje du einig i det? Det er jo betre enn ingenting etter min meining. Eg bryr ikkje meg serlig om naturvitenskap, alt eg bryr meg om er det eg høyrer eg ser som i mine auge virkar som fakta. Folk kan forme samfunnet sitt slik som dei vil, men det virkar heller ulogisk å bli forelska i ein av same kjønn og ha samleie med han. Det går går jo mot det vi alle kan være einige i er poenget med å kjærleik og sex. Du finner altså på din egen fantasiverden og mener at andre mennesker skal leve etter dette? Høres jo flott ut. Er du psykopat? Igjen, det er ikke noe poeng bak sex og kjærlighet. Det er helt hva du legger i det selv, det finnes ingen regler. De er bare bare oppi hodet ditt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Naturen har "gitt" oss evnen til å nyte sex. Hvorfor er egentlig irellevant, med mindre man tror at det står en høyere mening (en skaper) bak som vi må blidgjøre. Blir du forelska i en av samme kjønn så er det godt, spesielt når det er gjensidig. Det er poeng godt nok i seg selv. Geir Endret 1. april 2013 av tom waits for alice 7 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Naturen har "gitt" oss evnen til å nye sex. Hvorfor er egentlig irellevant, med mindre man tror at det står en høyere mening (en skaper) bak som vi må blidgjøre. Blir du forelska i en av samme kjønn så er det godt, spesielt når det er gjensidig. Det er poeng godt nok i seg selv. Geir Takk, du viser at det fortsatt finnes fornuft i verden. Endret 1. april 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Du finner altså på din egen fantasiverden og mener at andre mennesker skal leve etter dette? Høres jo flott ut. Er du psykopat? Eg meinar ikkje at andre skal leve etter kva eg synes. Kva folk gjer er ikkje så viktig for meg, men alt eg seie er at det er ikkje poenget bak kjærleik og sex, og at det derfor virkar ganske urimelig. Folk kan velje å gjere som dei vil. Og synes du burde slutte med personangrep, kva i all verden har gitt deg indikasjon på at eg er psykopat? Igjen, det er ikke noe poeng bak sex og kjærlighet. Det er helt hva du legger i det selv, det finnes ingen regler. De er bare bare oppi hodet ditt. Det finnes ingen reglar folk må følge, men det finnes reglar folk burde følge. Og det er ikkje kunn oppi mitt hode, fordi mange folk tenker som meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Naturen har "gitt" oss evnen til å nye sex. Hvorfor er egentlig irellevant, med mindre man tror at det står en høyere mening (en skaper) bak som vi må blidgjøre. Blir du forelska i en av samme kjønn så er det godt, spesielt når det er gjensidig. Det er poeng godt nok i seg selv. Geir Man treng ikkje å bligjere nokon, alt ein treng å gjere er å forsøke å leve fornuftig. Tenke igjennom kvifor ting er som det er og gjere kva som er rimelig. Om ein mann er forelska i ein anna mann er det noko galt med han på eit eller anna vis, fordi det går i mot sjølve meininga med sex og kjærleik. Akkurat som å hate ein som ikkje har gjort deg noko, er heilt urimelig. Om du startar å hate nokon utan grunn er det noko som ikkje stemmer. Ein burde i mine auge søke etter å handle riktig og logisk. Og ikkje springe rundt etter folk av ditt same kjønn. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Bryr du deg selv om hva som er logisk når du ser ei dame du liker? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Bryr du deg selv om hva som er logisk når du ser ei dame du liker? Nei, det gjer eg ikkje. Men om eg plutselig begynte å like ein mann ville eg tenke meg om nøye kva som var gale. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Eg meinar ikkje at andre skal leve etter kva eg synes. Kva folk gjer er ikkje så viktig for meg, men alt eg seie er at det er ikkje poenget bak kjærleik og sex, og at det derfor virkar ganske urimelig. Folk kan velje å gjere som dei vil. Og synes du burde slutte med personangrep, kva i all verden har gitt deg indikasjon på at eg er psykopat? Det var et spørsmål knyttet til om du hadde svart ja på det første spørsmålet mitt, og hvis du hadde svart ja på det første spørsmålet mitt så hadde du hatt et trekk som gjør at psykopat-definisjonen fort blir et tema. Homofili eksisterer, derav er det naturlig. Det er ikke opp til deg å formene noe som helst om dette. Det finnes ingen reglar folk må følge, men det finnes reglar folk burde følge. Og det er ikkje kunn oppi mitt hode, fordi mange folk tenker som meg. Hvilke regler burde folk følge? Det finnes også mange mennesker som tror på en usynlig mann i himmelen, så jeg tar ikke flertallets ord som noen regel. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Homofili eksisterer, derav er det naturlig. Det er ikke opp til deg å formene noe som helst om dette. Alt som eksisterer er ikkje bra likevel. Sjølv om det er skapt av ein eller anna grunn. Folk som føler seg godt av å gjere andre vondt eksisterar jo og, dermed er det naturlig. Men det er jo ikkje bra likvel, faktisk svært negativt. Og eg har min fulle rett til å meine det eg vil, men det er opp til andre å bry seg om kva eg meinar. Om du ikkje likar det eg seie, så berre ikkje bry deg, det er ingen ting eg kan gjere med det. Hvilke regler burde folk følge? Det finnes også mange mennesker som tror på en usynlig mann i himmelen, så jeg tar ikke flertallets ord som noen regel. Å ramse opp alle reglane folk burde følge trur eg vil bli vanskeleg. Men du kan jo tenke deg sjølv kva reglar du følger. Eg kan i vertfall tenke meg at du ikkje går rundt å slår folk eller stjeler. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Man treng ikkje å bligjere nokon, alt ein treng å gjere er å forsøke å leve fornuftig. Tenke igjennom kvifor ting er som det er og gjere kva som er rimelig. 100% enig. Og for meg er det rimelig og naturlig at folk blir forelsket, og fornuftig at de følger sine følelser, så lenge de er positive for seg selv og omgivelsene. Jeg stiller ingen andre krav til det enn at det ikke skal være andre til plage eller skade. Om ein mann er forelska i ein anna mann er det noko galt med han på eit eller anna vis, fordi det går i mot sjølve meininga med sex og kjærleik. Der skilles våre veier. Jeg foregir meg nemlig ikke å inneha fasiten på hva som er meningen med noe som helst, ei heller sex og kjærlighet. Så lenge kjærlighet er meningsfullt i seg selv, blåser jeg langt i om noen mener det finnes noen høyere mening, det tror jeg nemlig ingenting på. Akkurat som å hate ein som ikkje har gjort deg noko, er heilt urimelig. Om du startar å hate nokon utan grunn er det noko som ikkje stemmer. Helt enig der også. Men jeg ser ikke hvordan det å hate noen uten grunn er det samme som å elske folk med god grunn. Og det er det homofile gjør. Hatet er det de såkalte "homofobe" som står for. Ein burde i mine auge søke etter å handle riktig og logisk. Og ikkje springe rundt etter folk av ditt same kjønn. Å springe rundt etter folk av samme kjønn er da både logisk og riktig hvis du er homofil. Det er både ærlig og oppriktig. Homofile som føler seg presset av fordommer og omgivelser til å springe etter motsatt kjønn derimot er galt, galt overfor den partneren som du ikke har ekte følelser for. Geir 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Kunne ikk brydd meg mindre om hvem som stikker hva hvor. Men de får gjøre det innen for husets fire vegger, uansett hvilken side av veien de kjører på. Om det er naturlig eller ikke får andre "bestemme" , for min del tenker jeg at sex er for reproduksjon , noe som ikke går når begge parter er samme kjønn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå