Battaman Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Spørsmålet er om den redselen har noe med legningen å gjøre, eller med vissheten om hvordan omgivelsene betrakter den. Mange homofile har også kjent på den frykten. Det er derfor de blir værende "i skapet", ofte alt for lenge. Geir Kan bare snakke for meg selv, for meg har det helt klar med legning å gjøre ettersom er jeg er bi. Jeg tror jeg rett og slett var redd for at hvis jeg likte menn kunne jeg ikke like kvinner. Sikkert veldig vanskelig å forstå og veldig lite logisk, men så er vi mennesker som kjent ikke helt logikse. Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Den er jo utrolig sann da. Det kan godt hende det stemmer med mange homofobe, men det finnes klart legitime grunner til å være det også. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 (endret) Battaman: Interessant. Men hvorfor var det farlig om du ikke likte kvinner? Geir Endret 29. mars 2013 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Battaman: Interessant. Men hvorfor var det farlig om du ikke likte kvinner? Geir Fordi jeg liker dem og ikke ville slutte Jeg vet at det høres søkt ut, og jeg så heller ikke selv at det var det jeg fryktet før jeg kom ut av skapet og så tilbake på hvordan jeg kom dit. Jeg visste logisk sett at man kan være bifil, men jeg var vel fanget i en svart/hvit mentalitet, "med oss eller mot oss". Så kan jeg synse videre; jeg er tennåring, og som kjent er vi ikke helt stabile og logiske. Man kan heller ikke komme bort i fra at det slenges ut "gay" som ertende utrykk om man kompimenterer/viser nærhet med gutter, det å få høre det om igjen og om igjen påvirker jo og forsterker igjen denne svart/hvit tenkingen. Noe annet jeg merker meg er at jeg har et nesten bipolart forhold mellom logikk og følelser, f.eks. følelsemessig ser jeg på hvite menn som "de beste", men logisk vet jeg at dette ikke stemmer. Så selv om jeg visste at man kan "spille på begge lag", evt ingen av dem, eller lage sitt eget, så tok det flere år før jeg følesesmessig kunne godta at det. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Takk for svaret! Geir 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 men det finnes klart legitime grunner til å være det også. Nei, det gjør jo faktisk ikke det. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Det kan godt hende det stemmer med mange homofobe, men det finnes klart legitime grunner til å være det også. Har du eksempler på legitime grunner? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Ikke noen som fortsatt er gyldige siden Elisabeth Taylor kysset Rock Hudson på hans siste dager av HIV-sykdommen for tre tiår siden(?) og tok livet av myten om at man kunne bli syke av å være i nærheten av dem. 1 Lenke til kommentar
Visiting Dignitary Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 Homoforkjempere er fanatikere og takket være media så er dagens konsensus om de som har et annet perspektiv enn de som er støttet av pengemakten at de er "homofobe". Å vise til f.eks problemer relatert til en homofil livsstil blir raskt avfeiet som hat, å henvise til statistikk blir ignorert og omtalt i nedsettende ordelag. Mange vil t.o.m nekte å se på kilder ut i fra forhåndsreservasjoner mot f.eks organisasjoner de ikke liker.. hjelper ikke hvor ryddig og sannferdig informasjonen er lagt frem. Jeg har inntrykk av at de fleste og mest høylytte i homospørsmålet har sine meninger fordi at de er avhengige av å være likt av andre, at de er redde for å ikke mene det samme som alle andre (media). På samme måte som at det å kalle innvandringsmotstandere for rasister har mistet sin slagkraft kommer det å kalle de som er kritiske til homofili for homofobe også til å miste sin slagkraft. Det er komplett galskap å hevde at homofile er forfulgte mtp hvor ekstremt de som er i mot den type livsstil blir hakket på. Hvor er egentlig forfølgelsen? Har de ikke oppnådd like rettigheter og vel så det allerede? Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Hvor er egentlig forfølgelsen? Har de ikke oppnådd like rettigheter og vel så det allerede? Det er fortsatt dødsstraff for homofili i flere land. Du må nok regne med homo-aktivisme frem til den dagen de kan føle seg trygge i hele verden. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Det er komplett galskap å hevde at homofile er forfulgte mtp hvor ekstremt de som er i mot den type livsstil blir hakket på. Nok en gang: Hva bryr det deg hva slags livsstil de har? 1 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Nei, det gjør jo faktisk ikke det. Blir provosert av sånne bastante og ignorante påstander. Har du eksempler på legitime grunner? Trenger man egentlig en grunn til å ikke like noe? Hadde du reagert på samme måte hvis jeg ikke likte pannekaker? Jeg liker ikke alt som følger med homofili; Typiske homo-supportere som nekter å høre på andre meninger. Tyr ofte til ad hominem. Jeg liker ikke homofile som prøver seg på meg eller glaner på meg. Ja, det har skjedd. Jeg blir kvalm. At homofile skal få spesielle rettigheter eller blir behandlet på en spesiell måte fordi de er homofil. Folk som skal prakke på meg sin homofile livsstil. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Har homofile flere sær-retter enn en sterkere beskytelse mot hets? Jeg tviler på at det er veldig mange homofile som vil ha noe med en som hater dem å gjøre. Dog, veldig mange, meg selv inkludert, syns det er kjempemoro å provosere folk som lar seg hisse opp av småting. 1 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Ja, det er sikkert kjempemorsomt å true med voldtekt, hæ? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Så du tror altså at det bare er homofile som voldtar (menn)? 1 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Altså? Har jeg sagt noe om det? Skulle jeg gjette så hadde jeg tippet at de fleste var homofile, ja. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Nei, det har du ikke, men det må nesten leses sånn ut i fra resten av inleggene dine i denne tråden, og synsingen din om statistikk bryr meg midt i rumpa. Overfallsvoldtekt, jeg tror du ville greid å unngå "vennevoldtekt", handler i mye større grad om makt enn om sex, så med mindre du finner noen tall som sier noe annet vil jeg anta at antall homofile overfallsmenn samsvarer sånn nogen lunde med deres representasjon ellers i samfunnet. 1 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Jeg har ikke sagt noe annet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Blir provosert av sånne bastante og ignorante påstander. Må nesten sende denne i retur. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Homoforkjempere er fanatikere og takket være media så er dagens konsensus om de som har et annet perspektiv enn de som er støttet av pengemakten at de er "homofobe". Å vise til f.eks problemer relatert til en homofil livsstil blir raskt avfeiet som hat, å henvise til statistikk blir ignorert og omtalt i nedsettende ordelag. Mange vil t.o.m nekte å se på kilder ut i fra forhåndsreservasjoner mot f.eks organisasjoner de ikke liker.. hjelper ikke hvor ryddig og sannferdig informasjonen er lagt frem. Jeg har inntrykk av at de fleste og mest høylytte i homospørsmålet har sine meninger fordi at de er avhengige av å være likt av andre, at de er redde for å ikke mene det samme som alle andre (media). På samme måte som at det å kalle innvandringsmotstandere for rasister har mistet sin slagkraft kommer det å kalle de som er kritiske til homofili for homofobe også til å miste sin slagkraft. Det er komplett galskap å hevde at homofile er forfulgte mtp hvor ekstremt de som er i mot den type livsstil blir hakket på. Hvor er egentlig forfølgelsen? Har de ikke oppnådd like rettigheter og vel så det allerede? Hvilke problemer snakker du om? Jeg vil gjerne se de kildene. Trenger man egentlig en grunn til å ikke like noe? Hadde du reagert på samme måte hvis jeg ikke likte pannekaker? Jeg liker ikke alt som følger med homofili; Typiske homo-supportere som nekter å høre på andre meninger. Tyr ofte til ad hominem. Jeg liker ikke homofile som prøver seg på meg eller glaner på meg. Ja, det har skjedd. Jeg blir kvalm. At homofile skal få spesielle rettigheter eller blir behandlet på en spesiell måte fordi de er homofil. Folk som skal prakke på meg sin homofile livsstil. Du snakker altså om homofobi som i å ha andre preferanser enn homofili? Da er det for min del helt tillatt å foretrekke andre ting. Jeg tenkte på homofobi som i definisjonen til denne ordboka: http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=homofobi&bokmaal=+&ordbok=bokmaal . Da synes jeg at man bør ha en grunn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå