Gå til innhold

Liberale synes homofili er helt naturlig


Anbefalte innlegg

Jeg kan komme med et eksempel alle kan forstå.

 

Smerte er en objektiv negativ følelse, hvis du er rasjonell kan du forhindre smerte til din beste egenskap. Derfor er rasjonalitet objektivt positivt.

Nei, det er en logisk feil. Den har til og med et latinsk navn: A dicto secundum quid ad dictum simpliciter. Du tar et eksempel og gjør det til en almen regel. Men det som er riktig for det eksemplet behøver ikke være riktig for andre.

 

Det kan være rasjonelt å framtvinge smerte også: Det er rasjonelt objektivt sett å gå til tannlegen, selv om det gjør vondt når han borer. Det er rasjonelt å trene, selv om du får gangsperr. Det er mye som ikke er godt selv om det er rasjonelt. "Godt" er ikke nødvendigvis lik rasjonelt, og dermed er eksemplet ditt ikke en regel.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Det kan være rasjonelt å framtvinge smerte også: Det er rasjonelt objektivt sett å gå til tannlegen, selv om det gjør vondt når han borer. Det er rasjonelt å trene, selv om du får gangsperr. Det er mye som ikke er godt selv om det er rasjonelt. "Godt" er ikke nødvendigvis lik rasjonelt, og dermed er eksemplet ditt ikke en regel.

 

Geir :)

 

Men der går du jo i fella. Der seie du nemlig at det ikkje trenger å være godt dersom det kanskje føles godt for homofile å elske kvarandre og ha sex. Kanskje det som hadde vert godt hadde vert det å følge eit meir rasjonelt prinsipp.

Lenke til kommentar

Men der går du jo i fella. Der seie du nemlig at det ikkje trenger å være godt dersom det kanskje føles godt for homofile å elske kvarandre og ha sex. Kanskje det som hadde vert godt hadde vert det å følge eit meir rasjonelt prinsipp.

Er mange heterofile som lever i ekteskap og forhold som strengt talt ikke er godt for dem også. Skal vi forby det også?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Er mange heterofile som lever i ekteskap og forhold som strengt talt ikke er godt for dem også. Skal vi forby det også?

 

Nei, eg vil ikkje at vi skal forby noko. Men eg vil gjerne at folk skal slutte å behandle det likeverdig.

Lenke til kommentar

Men der går du jo i fella. Der seie du nemlig at det ikkje trenger å være godt dersom det kanskje føles godt for homofile å elske kvarandre og ha sex. Kanskje det som hadde vert godt hadde vert det å følge eit meir rasjonelt prinsipp.

Nei. Poenget er igjen at du ikke kan bruke rasjonalitet som argument.

 

Logisk feil my ass.

Det beviser at rasjonalitet er objektivt.

Det er du som nok en gang mistolker det jeg sier, jeg har aldri sagt at smerte ikke er rasjonelt. Smerte er rasjonelt.

Uhm. Du sier nå at en følelse som smerte i seg selv er rasjonell? Objektivt også? Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Logisk feil my ass.

Det får bli mellom deg og rompa di. Du kjenner den bedre enn meg. :wee:

 

Det beviser at rasjonalitet er objektivt.

Nei, det er et eksempel, ikke et bevis.

 

Det er du som nok en gang mistolker det jeg sier, jeg har aldri sagt at smerte ikke er rasjonelt. Smerte er rasjonelt.

Tja, her er ordvekslingen som startet dette:

 

At noe er rasjonelt betyr ikke at det er godt.

Jo, det gjør jo det.

Jeg sa at rasjonelt ikke er det samme som godt, og du svarte "Jo". Hva var det jeg mistolket?

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men der går du jo i fella. Der seie du nemlig at det ikkje trenger å være godt dersom det kanskje føles godt for homofile å elske kvarandre og ha sex. Kanskje det som hadde vert godt hadde vert det å følge eit meir rasjonelt prinsipp.

Nei, jeg nemlig aldri påstått at det er en sammenheng mellom rasjonelt og godt. Føles det godt så er det godt. Føles det vondt så er det vondt. Men uavhengig av det så kan en handling være rasjonell, enten den føles god eller vond. Og følelsen er uansett subjektiv, ikke objektiv, selv om den kanskje deles av mange, og selv om den kan synes rasjonell.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det får bli mellom deg og rompa di. Du kjenner den bedre enn meg. :wee:

Hehe, veldig morsomt. Typisk deg å være komplett off topic og si masse bull som ikke har noe å gjøre med noe som helst. Fin herseteknikk sikkert. En måte å ignorere det egentlige temaet på.

 

Nei, det er et eksempel, ikke et bevis.

Det er et eksempel som beviser hvordan objektiv rasjonalitet virker.

 

Tja, her er ordvekslingen som startet dette:

 

 

Jeg sa at rasjonelt ikke er det samme som godt, og du svarte "Jo". Hva var det jeg mistolket?

 

Geir :)

Kanskje meningen av "godt"?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Vi har et samfunn basert på likeverd, ikke ett der jøder, negere, homser og lappfolk blir sett ned på. Selv om du og mange andre ønsker det.

 

Men det er jo ikkje folk som skal bli sett ned på. Det er handlinga, det å handle tullete er det som skal bli sett ned på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Nei, jeg nemlig aldri påstått at det er en sammenheng mellom rasjonelt og godt. Føles det godt så er det godt. Føles det vondt så er det vondt. Men uavhengig av det så kan en handling være rasjonell, enten den føles god eller vond. Og følelsen er uansett subjektiv, ikke objektiv, selv om den kanskje deles av mange, og selv om den kan synes rasjonell.

 

Geir :)

 

Så du meinar heller ikkje at rasjonalitet skal bli brukt for å bestemme rett og galt? Korleis skal vi kunne ha eit samfunn dersom man hevder at rasjonalitet og ulogisk tankegang er likeverdig? Jo, da vil vi få eit samfunn der mennesket blir som dyr.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Aha. Så kun sex mellom fruktbare menn og kvinner er "ikke tullete"?

 

Mens slik sex som andre enn deg selv foretrekker er "tullete"?

 

Tullete handlinger skal bli sett ned på. Da får vi be Kristian Valen legge ned karrieren sin.

 

Du strør virkelig om deg med kullkorn idag.

 

Utifra din logikk liker du ikke forhold mellom menn og kvinner der en av partene er sterile. Fordi det er så mange enslige kvinner og menn der ute som ønsker seg rasjonell ikke-tullete reproduktiv sex.

 

Du skal lete lenge før du finner en kjeft som er enig med deg i dette tullet.

Så du meinar heller ikkje at rasjonalitet skal bli brukt for å bestemme rett og galt? Korleis skal vi kunne ha eit samfunn dersom man hevder at rasjonalitet og ulogisk tankegang er likeverdig? Jo, da vil vi få eit samfunn der mennesket blir som dyr.

Bullshit. Rasjonalitet bestemmer ikke hva som er rett og galt.

 

Mennesker er dyr, vi har alltid vært dyr og vi vil alltid være dyr. Dyr vil neppe være så irrasjonelle som mennesker kan være, selv om vi ikke bruker rasjonalitet for å bedømme rett og galt.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, veldig morsomt. Typisk deg å være komplett off topic og si masse bull som ikke har noe å gjøre med noe som helst. Fin herseteknikk sikkert. En måte å ignorere det egentlige temaet på.

Det var ikke jeg som brakte rompa di inn i diskusjonen. Og nei, jeg ignorerer ikke det egentlige temaet. Tvert om, vi har holdt på i dagevis nå.

 

Det er et eksempel som beviser hvordan objektiv rasjonalitet virker.

Et eksempel er et eksempel. Det er ikke et bevis. det kan selvsagt være et eksempel på at en påstand er riktig, men den beviser det ikke. Som Einstein sa: "No amount of experimentation can ever prove me right; a single experiment can prove me wrong."

 

Kanskje meningen av "godt"?

Kanskje. I så fall kan vi godt la den ligge.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du meinar heller ikkje at rasjonalitet skal bli brukt for å bestemme rett og galt? Korleis skal vi kunne ha eit samfunn dersom man hevder at rasjonalitet og ulogisk tankegang er likeverdig? Jo, da vil vi få eit samfunn der mennesket blir som dyr.

Dyr er rasjonelle pr. definisjon. De lever etter instinkter som makismerer deres sjanse til overlevelse. Det er rasjonelt for ulven å spise en sau. Er det galt? Ikke for ulven. Sauen har ikke noe den skulle ha sagt.

 

Det finnes ikke ulogisk tankegang blant dyr. De har ikke intellekt nok til å bruke logikk.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...