Gå til innhold

Liberale synes homofili er helt naturlig


Anbefalte innlegg

Nei, samfunnet har alltid vært på en spesiell måte, så kom homofile å forlangte at alt skal tilpasses dem.

Du mener slik kvinner og svarte/brune gjorde før dem? Du mener slik undertrykte grupperinger har gjort i all tid? Alle ønsker vel å bli behandlet på lik linje med alle andre?

Gifte seg med menn.

Trodde heterofile kvinner allerede hadde lov til dette? :tease:

 

Og i Norge idag er det lov å gifte seg mann og mann, kvinne og kvinne, mann og kvinne, kvinne og mann. Hva er egentlig problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, samfunnet har alltid vært på en spesiell måte, så kom homofile å forlangte at alt skal tilpasses dem.

Som da kun adelen hadde noe de skulle ha sagt? Så kom bøndene og forlangte like rettigheter.

Gifte seg med menn.

Hetrofile kan også gifte seg med menn....

Det man vil åpne for er at man skal kunne gifte seg med en av samme kjønn, både homofile og hetrofile vil ha denne rettigheten.

Lenke til kommentar

Du mener slik kvinner og svarte/brune gjorde før dem? Du mener slik undertrykte grupperinger har gjort i all tid? Alle ønsker vel å bli behandlet på lik linje med alle andre?

Nope.

 

Trodde heterofile kvinner allerede hadde lov til dette? :tease:

Ikke menn.

 

Og i Norge idag er det lov å gifte seg mann og mann, kvinne og kvinne, mann og kvinne, kvinne og mann. Hva er egentlig problemet?

Har ikke sagt det er et problem, sier bare at homofile vil ha spesielle rettigheter tilpasset dem.

 

Som da kun adelen hadde noe de skulle ha sagt? Så kom bøndene og forlangte like rettigheter.

Alle skal ha like rettigheter.

 

Det man vil åpne for er at man skal kunne gifte seg med en av samme kjønn, både homofile og hetrofile vil ha denne rettigheten.

Der sa du det, man vil "åpne for det".

Lenke til kommentar

Kvinner ville ha "spesielle" rettigheter tilpasset dem, fargede ville ha "spesielle" rettigheter tilpasset dem. Med "spesielle" mener jeg rettigheter som resten av samfunnet hadde. Mener du at dette var feil, siden samfunnet alltid hadde vært på en spesiell måte og de kom og krevde at det skulle tilpasses dem?

 

 

Jesus, Slimda skrev jo det samme for noen minutter siden. My bad.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Nope.

Ikke? Så når homofile ønsker like rettigheter med heterofile, så er det ikke på samme måte som at svarte/brune/kvinner ønsker like rettigheter med hvite/menn?

Ikke menn.

I Norge, er det faktisk lov, og har vært det siden 2009.

Har ikke sagt det er et problem, sier bare at homofile vil ha spesielle rettigheter tilpasset dem.

HVILKE rettigheter er det som er spesielt tilpasset de? Lov til å gifte seg med det samme kjønn?

 

Og så premiespørsmålet.

 

Vil deres spesielle rettigheter i samfunnet på noen som helst måte påvirke ditt liv, dine venners liv, og din families liv? Vil du miste jobben? Få mindre lønn? Bli fysisk banket/truet? Havne i fengsel? Få kreft? Bli steril?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke rettigheter er det kvinner vil ha nå som bare menn har?

Tror det meste er likt i dagens samfunn, men det er ikke så veldig lenge siden at norske kvinner ikke hadde lov til å stemme på politiske partier. *

 

*Det er faktisk 100 år siden det ble tillatt i Norge. Gratulerer, kvinner?

Endret av Slimda
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke? Så når homofile ønsker like rettigheter med heterofile, så er det ikke på samme måte som at svarte/brune/kvinner ønsker like rettigheter med hvite/menn?

Riktig, sånn det var før i tiden.

 

I Norge, er det faktisk lov, og har vært det siden 2009.

 

HVILKE rettigheter er det som er spesielt tilpasset de? Lov til å gifte seg med det samme kjønn?

 

Og så premiespørsmålet.

 

Vil deres spesielle rettigheter i samfunnet på noen som helst måte påvirke ditt liv, dine venners liv, og din families liv? Vil du miste jobben? Få mindre lønn? Bli fysisk banket/truet? Havne i fengsel? Få kreft? Bli steril?

Jeg har bare sagt de krever spesielle rettigheter, ingen grunn til å bli helt frustrert. :p

Man ser jo hvor defensiv du er. Her er det klart følelser som har tatt hånd over deg.

Lenke til kommentar

Synes du? Ja vel, det for du være alene om.

Ja, det er riktig, men du må ikke glemme at grunnen til at jeg føler jeg må si meningen min her er at mange homoforkjempere føler seg alt for berettiget. Jeg synes de må jekke seg ned et par hakk.

Hva er det du refererer til her da?

Lenke til kommentar

Riktig, sånn det var før i tiden.

Nå forvirrer du meg. Før i tiden? Hva mener du med før i tiden?

Frem til 1655, var det faktisk lov å jage jødene gjennom gatene i Roma under karneval, frem til det ble forbydd. Flere romerske skrifter beskriver de festivitetene her, da de stappet jødene stappfulle av mat, og så tvang de til å springe for livet. Koselig.

 

Eller kanskje ikke så langt tilbake? Skal vi se.

Hva med 1950 til 1990-tallet? Er det et Okei tidsområde?

 

Da var det nemlig lov for sør-amerikanske hvite personer å behandle svarte personer som søppel. Dette er kjent som "Apartheid". Du har kanskje hørt om det? Da var hele den svarte befolkningen mindreverdige enn hvite personer. Ikke hadde de samme rettigheter, og ikke ble de behandlet likt. Koselig.

 

Så, hva mener du med "før i tiden"?

Jeg har bare sagt de krever spesielle rettigheter, ingen grunn til å bli helt frustrert. :p

Man ser jo hvor defensiv du er. Her er det klart følelser som har tatt hånd over deg.

Jeg kan forsikre deg om at mine følelser ikke tar overhånd. Jeg blir bare engasjert når jeg går inn for det, og da liker jeg å bruke både bold, italics og CAPSLOCK. Dette for å få frem bedre hva jeg mener.

 

Men ja. Spesielle rettigheter sier du. Men du har enda ikke kommet med et eneste eksempel på en faktisk spesiell rettighet de ønsker. Vel, utenom ønsket å gifte seg med menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg greier ikke å lese av tallene, men Wikipedia sier 1.03:1. Prøv gjerne å finne en med lesbare tall så blir jeg glad :)

 

Eg finn diverre ingen andre kilder enn den. I vertfall så er totalet i befolkninga 0,98 i kvinnenes favør, men det er jo sjølvsagt på grunn av at damer blir eldre enn menn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...