Gå til innhold

Liberale synes homofili er helt naturlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, og det er rasjonelt å drepe så mange mennesker du klarer hvis du er seriemorder og blir lykkelig av å drepe folk.

Men det er rasjonalitet basert på følelser, så jeg håper du kan forstå hvor dumt det du sier blir.

 

Hva annet kan rasjonalitet være basert på? I bunn og grunn vil det alltid være basert på følelser.

Lenke til kommentar

Men homofile har akkurat de samme rettighetene som alle andre har.

Derfor er det særtilpasning. Hvis homofile vil gifte seg så må man utvide muligheten for å gifte seg til å inkludere to av samme kjønn også.

Ja, og det gir like rettigheter til alle. Heterofile kan også gifte seg med en av samme kjønn om de vil, det er ingen tilpasnng som bare gjelder homofile.

 

Jo, det gjør jo det.

Nei. Jeg ser gjerne at du dokumenterer det med en eller annen kilde.

 

Men det er nå likevel ein del som ikkje får det på grunn av homofile. Og det er heilt tullete heile greiene. Om forfedra våre såg oss nå hadde dei virkelig begynte å lure kva som rørte seg inni hoda våre. Om noko.

Det var homofile blant våre forfedre også, og om nyere tiders stammefolk er noe å gå etter, så antok de at det var naturens (eller gudenes) lune og levde greit med dem i sin midte.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva annet kan rasjonalitet være basert på? I bunn og grunn vil det alltid være basert på følelser.

Lol, nei.

 

Forresten, det du sier er jo at rasjonalitet ikke har noe å si, så hva var argumentet ditt til å begynne med?

Nå snakker vi jo om noe annet en homofili.

 

Kanskje du kan innrømme at argumentet ditt gikk ut vinduet.

Lenke til kommentar

Så hovedessensen er at man ikke ønsker at Homofile skal få spesialbehandling på bekostning av heterofile.

 

Vet du hva. Jeg er helt enig. Jeg vil at homofile skal behandles på nøyaktig samme måte, ha tilgang til nøyaktig ide samme tingene, og stå i nøyaktig de samme køene, som absolutt alle andre.

 

 

Forresten, for å sette litt perspektiv på debatten. For ca 100 år siden, gikk den samme debatten, men den gang om de som var svarte og brune i huden. Skal svarte/brune få lov til å gifte seg med hvite? Skal de få de samme rettighetene som hvite?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Helt sikker på dette her ? føler du bare finner opp fakta.. noen kilder ?

 

Eg er sikker på mine opplevingar av desperate menn, men det er ikkje sikkert at kva eg trur eg riktig. Det kan godt hende at det er fleir desperate menn enn kvinner. Og det må jo nesten stemme at det blir mange kvinner som ikkje får gifta seg dersom det er mange homofile menn, og ikkje mange lesbiske kvinner.

 

Det var homofile blant våre forfedre også, og om nyere tiders stammefolk er noe å gå etter, så antok de at det var naturens (eller gudenes) lune og levde greit med dem i sin midte.

 

Har du nokon kilder for at stammefolk tenker slik?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så hovedessensen er at man ikke ønsker at Homofile skal få spesialbehandling på bekostning av heterofile.

 

Vet du hva. Jeg er helt enig. Jeg vil at homofile skal behandles på nøyaktig samme måte, ha tilgang til nøyaktig ide samme tingene, og stå i nøyaktig de samme køene, som absolutt alle andre.

 

Forresten, for å sette litt perspektiv på debatten. For ca 100 år siden, gikk den samme debatten, men den gang om de som var svarte og brune i huden. Skal svarte/brune få lov til å gifte seg med hvite? Skal de få de samme rettighetene som hvite?

 

Homofili er ein handling, irrasjonell sådan og det å ha mykje pigment i huda er ikkje helt uvanleg for folk som kjem frå Afrika, og var nødvendig for at dei kunne leve godt der dei gjorde. Så det er ein stor forskjell jo.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Som sagt tidlegare i denne tråden likar eg ikkje homofili fordi det gjer at enkelte ikkje får gifte seg. Om vi seie for enkelhets skyld at andelen kvinner og menn i eit land er 1:1, og det er 1000 homofile menn, betyr det igjen at 1000 kvinner ikkje får nokon å gifte seg med. Som ofte sagt er det fleir homofile menn enn lesbiske kvinner, og då blir dette eit aktuelt problem. Noko som betyr at desse kvinnene må leve aleine heile livet, og det er jo ganske trist. Kun på grunn av enkeltes merkelige måte å tenke på. Irrasjonelt tøys kan man kalle det, og tragisk er det i vertfall. Folk må kunne legge vekk følelsene sine til dels, dersom det vil føre til at dei blir litt meir rasjonelle.

Så siden ratioen i Norge er 1.03:1 kvinner/menn så må det altså være logisk at de mennene som er til overs er homofile! Takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I'm sorry, but I don't want to be an Emperor, that's not my business. I don't want to rule or conquer anyone. I should like to help everyone if possible, Jew, gentile, black man, white. We all want to help one another, human beings are like that. We all want to live by each other's happiness, not by each other's misery. We don't want to hate and despise one another. In this world there is room for everyone and the good earth is rich and can provide for everyone.

 

denne diskusjonen fikk meg til å tenke på denne talen. Føler du at ditt syn på saken stemmer med dette Mad Esc ?

Lenke til kommentar

Her innrømmer dere jo at homofile krever spesielle rettigheter, at samfunnet må tilpasses etter dem.

Feil. Her påpeker vi at samfunnet forskjellsbehandler homofile, og gir dem mindre rettigheter enn hva heterofile allerede har.

 

Kan du komme med et eneste eksempel hvor vi har sagt at vi ønsker at homofile skal få lov til å gjøre noe heterofile ikke får lov til?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så siden ratioen i Norge er 1.03:1 kvinner/menn så må det altså være logisk at de mennene som er til overs er homofile! Takk.

 

Du må ikkje glømme dei som dør då. Om du ser på befolkninga etter aldersgrupper vil du nok sjå at det faktisk er rundt om kring det same i rundt 20 årsalderen.

 

Her er i vertfall ein liste som viser demografien. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Befolkningspyramide_Norge_2011.svg

 

den er frå wikipedia, kunne ikkje lime han inn her fordi det var feil filtype.

Lenke til kommentar

Feil. Her påpeker vi at samfunnet forskjellsbehandler homofile, og gir dem mindre rettigheter enn hva heterofile allerede har.

Nei, samfunnet har alltid vært på en spesiell måte, så kom homofile å forlangte at alt skal tilpasses dem.

 

Kan du komme med et eneste eksempel hvor vi har sagt at vi ønsker at homofile skal få lov til å gjøre noe heterofile ikke får lov til?

Gifte seg med menn.

Lenke til kommentar

I'm sorry, but I don't want to be an Emperor, that's not my business. I don't want to rule or conquer anyone. I should like to help everyone if possible, Jew, gentile, black man, white. We all want to help one another, human beings are like that. We all want to live by each other's happiness, not by each other's misery. We don't want to hate and despise one another. In this world there is room for everyone and the good earth is rich and can provide for everyone.

 

denne diskusjonen fikk meg til å tenke på denne talen. Føler du at ditt syn på saken stemmer med dette Mad Esc ?

Ja?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...