tom waits for alice Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Ser du ikke hvor dumt det blir? Det du sier er at hele menneskeheten skal tilpasse seg den lille prosenten av folk som er homofil. Det er jo helt latterlig. Da gir du spesielle rettigheter til dem. Nei. Jeg sier at samfunnet skal være tilpasset menneskene som bor i det. Homofile er ikke anderledes, og trenger ingen særtilpasning. Med andre ord: Det jeg sier er at homofile skal få nøyaktig samme rettigheter som heterofile, hverken mer eller mindre. De trenger ikke særfordeler eller spesielle rettigheter, alt de trenger er å ikke bli diskriminert. Altså: Hvis samfunnet gir heterofile en rettighet, så får de gi homofile den samme rettigheten. Har du fortsatt lyst til å vri det til noe problematisk? Geir Endret 9. april 2013 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Nei, følelser er ikke grunnlaget for hva som er rasjonelt, og det er ingenting rasjonelt med å være homofil. Påstanden din henger ikke på greip. Det er rasjonelt å være i et homofilt forhold, dersom man blir lykkelig av dette. 5 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Nei. Jeg sier at samfunnet skal være tilpasset menneskene som bor i det. Homofile er ikke anderledes, og trenger ingen særtilpasning. Med andre ord: Det jeg sier er at homofile skal få nøyaktig samme rettigheter som heterofile, hverken mer eller mindre. De trenger ikke særfordeler eller spesielle rettigheter, alt de trenger er å ikke bli diskriminert. Altså: Hvis samfunnet gir heterofile en rettighet, så får de gi homofile den samme rettigheten. Har du fortsatt lyst til å vri det til noe problematisk? Geir Men homofile er jo annerledes, de trenger særtilpasning hvis de ønsker å gifte seg for eksempel. Ekteskap har alltid vært noe som skjer mellom en mann og en kvinne. Så da må man forandre det spesielt tilpasset til homofile. Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Nei, løgn er ofte ikke bra. Men hele sannheten er ofte ikke bra heller. Hvis man forteller noen at de er stygge eller dumme, bare fordi man mener det, så er ikke det spesielt snilt. Ja, det er jeg helt enig i. Jeg ville aldri konfrontert noen på den måten. Ofte kan man jo velge hvilken del av sannheten man forteller. Man kan si sannheten uten å lyve, og uten å såre. Du kunne ikke tenke deg å svare med en litt snillere sannhet : at du ikke har noen problemer med homofile. For det har du jo ikke så lenge de ikke prøver å tvinge meningen sin på deg og angriper deg verbalt. Og de angriper deg ikke verbalt hvis du svarer litt snillere. Ja, det er riktig, men du må ikke glemme at grunnen til at jeg føler jeg må si meningen min her er at mange homoforkjempere føler seg alt for berettiget. Jeg synes de må jekke seg ned et par hakk. Påstanden din henger ikke på greip. Det er rasjonelt å være i et homofilt forhold, dersom man blir lykkelig av dette. Ja, og det er rasjonelt å drepe så mange mennesker du klarer hvis du er seriemorder og blir lykkelig av å drepe folk. Men det er rasjonalitet basert på følelser, så jeg håper du kan forstå hvor dumt det du sier blir. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Men homofile er jo annerledes, de trenger særtilpasning hvis de ønsker å gifte seg for eksempel. Ekteskap har alltid vært noe som skjer mellom en mann og en kvinne. Så da må man forandre det spesielt tilpasset til homofile. Nei, de trenger ikke særtilpasning, de trenger likestilling. Det er ingenting sært med det, de bare får gifte seg, akkurat som heterofile får. Ja, heterofile har særfordeler i dag, for eksempel når det gjelder ekteskap. Men de trenger ikke tilpasse seg i det hele tatt. De behøver bare gi homofile nøyaktig samme rettighetene som de selv har. De heterofile mister ingenting, de beholder akkurat de samme rettighetene som de har idag. Geir Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Hvordan er homofili et problem? Som sagt tidlegare i denne tråden likar eg ikkje homofili fordi det gjer at enkelte ikkje får gifte seg. Om vi seie for enkelhets skyld at andelen kvinner og menn i eit land er 1:1, og det er 1000 homofile menn, betyr det igjen at 1000 kvinner ikkje får nokon å gifte seg med. Som ofte sagt er det fleir homofile menn enn lesbiske kvinner, og då blir dette eit aktuelt problem. Noko som betyr at desse kvinnene må leve aleine heile livet, og det er jo ganske trist. Kun på grunn av enkeltes merkelige måte å tenke på. Irrasjonelt tøys kan man kalle det, og tragisk er det i vertfall. Folk må kunne legge vekk følelsene sine til dels, dersom det vil føre til at dei blir litt meir rasjonelle. Noen vil si homofili er rasjonelt. Andre vil si at musikk ikke er rasjonelt. Skal jeg bry meg om hva du mener er rasjonelt? Ja, det burde du. Fordi eg generelt sett er ein bedreviter. Og ein slik eigenskap kan ingen andre enn meg, og kanskje eit par til på dette forumet, sei seg å være Endret 9. april 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Ja, og det er rasjonelt å drepe så mange mennesker du klarer hvis du er seriemorder og blir lykkelig av å drepe folk. At noe er rasjonelt betyr ikke at det er godt. Det betyr bare at det under gitte omstendigheter er effektivt eller formålstjenlig. Hiroshimabomben var antagelig rasjonell sett med amerikanske øyne. Men det er rasjonalitet basert på følelser, så jeg håper du kan forstå hvor dumt det du sier blir. Da er vi tilbake til objektiv versus subjektiv oppfatning igjen. Nedbemanning kan være rasjonelt for en bedrift, selv om det ikke er positivt for de ansatte som må gå. Køer er et resultat av rasjonell sykehusdrift, selv om pasienter dør i køen. Geir 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Som sagt tidlegare i denne tråden likar eg ikkje homofili fordi det gjer at enkelte ikkje får gifte seg. Jeg tror nok kanskje det er langt flere som ikke får gifte seg fordi de ikke treffer den rette, enn fordi kvinner er overtallige blant heterofile... Geir 4 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Nei, de trenger ikke særtilpasning, de trenger likestilling. Det er ingenting sært med det, de bare får gifte seg, akkurat som heterofile får. Ja, heterofile har særfordeler i dag, for eksempel når det gjelder ekteskap. Men de trenger ikke tilpasse seg i det hele tatt. De behøver bare gi homofile nøyaktig samme rettighetene som de selv har. De heterofile mister ingenting, de beholder akkurat de samme rettighetene som de har idag. Geir Men homofile har akkurat de samme rettighetene som alle andre har. Derfor er det særtilpasning. Hvis homofile vil gifte seg så må man utvide muligheten for å gifte seg til å inkludere to av samme kjønn også. Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 At noe er rasjonelt betyr ikke at det er godt. Jo, det gjør jo det. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Hvorfor det? Heterofile kan gifte seg med hverandre. Om homofile ikke kan gifte seg med hverandre er ikke det like rettigheter mellom hetero- og homofile. Endret 9. april 2013 av Gormers 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Jeg tror nok kanskje det er langt flere som ikke får gifte seg fordi de ikke treffer den rette, enn fordi kvinner er overtallige blant heterofile... Geir Men det er nå likevel ein del som ikkje får det på grunn av homofile. Og det er heilt tullete heile greiene. Om forfedra våre såg oss nå hadde dei virkelig begynte å lure kva som rørte seg inni hoda våre. Om noko. Endret 9. april 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Som sagt tidlegare i denne tråden likar eg ikkje homofili fordi det gjer at enkelte ikkje får gifte seg. Om vi seie for enkelhets skyld at andelen kvinner og menn i eit land er 1:1, og det er 1000 homofile menn, betyr det igjen at 1000 kvinner ikkje får nokon å gifte seg med. Som ofte sagt er det fleir homofile menn enn lesbiske kvinner, og då blir dette eit aktuelt problem. Noko som betyr at desse kvinnene må leve aleine heile livet, og det er jo ganske trist. Kun på grunn av enkeltes merkelige måte å tenke på. Irrasjonelt tøys kan man kalle det, og tragisk er det i vertfall. Folk må kunne legge vekk følelsene sine til dels, dersom det vil føre til at dei blir litt meir rasjonelle. Så du mener at for hver gutt som blir født blir det født en jente? Slik at forhold mann/kvinne i et samfunn vil være 1:1? 1 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Hvorfor det? Heterofile kan gifte seg med hverandre. Om homofile ikke kan gifte seg med hverandre er ikke det like rettigheter mellom hetero- og homofile. Heterofile har heller ikke kunnet gifte seg med andre menn, alle stiller likt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Så du mener at for hver gutt som blir født blir det født en jente? Slik at forhold mann/kvinne i et samfunn vil være 1:1? Eg skreiv for enkelhets skyld. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Men det er nå likevel ein del som ikkje får det på grunn av homofile. Og det er heilt tullete heile greiene. Om forfedra våre såg oss nå hadde dei virkelig begynte å lure kva som rørte seg inni hoda våre. Om noko. Nei det er ikke det. Kvinner har til enhver tid nok menn å velge mellom, men heldigvis har de (og menn) flere krav til en partner enn "personen skal være av det andre kjønn". Å si at alle homofile må skjerpe seg vil ikke hjelpe dette. I beste fall vil de ta damer fra andre menn :-) Heterofile har heller ikke kunnet gifte seg med andre menn, alle stiller likt. Forskjellen er at noen kan gifte seg med en de elsker, mens andre ikke kan (uten noen fornuftig grunn til at de ikke skulle få lov til det). Endret 9. april 2013 av Gormers Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Nei det er ikke det. Kvinner har til enhver tid nok menn å velge mellom, men heldigvis har de (og menn) flere krav til en partner enn "personen skal være av det andre kjønn". Å si at alle homofile må skjerpe seg vil ikke hjelpe dette. I beste fall vil de ta damer fra andre menn :-) Har sett mange desperate kvinner opp gjennom tidene, så at alle kvinner har fult av menn å velge mellom trur eg helst ikkje på. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Har du ikke sett mange desperate menn opp gjennom tidene og? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Som sagt tidlegare i denne tråden likar eg ikkje homofili fordi det gjer at enkelte ikkje får gifte seg. Om vi seie for enkelhets skyld at andelen kvinner og menn i eit land er 1:1, og det er 1000 homofile menn, betyr det igjen at 1000 kvinner ikkje får nokon å gifte seg med. Som ofte sagt er det fleir homofile menn enn lesbiske kvinner, og då blir dette eit aktuelt problem. Noko som betyr at desse kvinnene må leve aleine heile livet, og det er jo ganske trist. Kun på grunn av enkeltes merkelige måte å tenke på. Irrasjonelt tøys kan man kalle det, og tragisk er det i vertfall. Folk må kunne legge vekk følelsene sine til dels, dersom det vil føre til at dei blir litt meir rasjonelle. Dette er det dummeste jeg har hørt på en stund. 8 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Har du ikke sett mange desperate menn opp gjennom tidene og? Det har eg nok, men det er ikkje ofte seg f.eks. ser menn som er så desperate at dei melder seg på datingsider osv. Dette er det dummeste jeg har hørt på en stund. Fint, men det er likvel sant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå