Gå til innhold

Liberale synes homofili er helt naturlig

Anbefalte innlegg

Jeg bare "brukte" ditt innlegg fordi det sto lagelig til for hugg, det var ikke ment som ett tilsvar.

Ah, I see ;)

Og noe annet har jeg vell heller aldri sagt?

Nei, men det er derfor jeg ikke forstår hvorfor folk mener dette er viktig for hvordan vi former samfunnet vårt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Vet ikke om det har blitt nevnt, men jeg vil bare si at homofili er observert hos bl.a. delfiner, hunder, aper og pingviner; dvs. naturlig. Og å dømme folk for å være naturlige mennesker er helt urimelig, spør du meg!

Om noko er naturlig, som det har blitt sagt hundre gongar i denne tråden, har det lite å sei for folk sitt syn på homofili. Det er kanskje naturlig å behandle folk dårlig, men det betyr jo ikkje at vi kan sjå på det som bra og akseptere det. Å være homofil er fullstendig ulogisk og urasjonelt, og slik oppførsel vil eg aldri like. Så dei som er det får kose seg, men dei vil aldri få akseptanse fra meg i vertfall.

Lenke til kommentar

Det er kanskje naturlig å behandle folk dårlig, men det betyr jo ikkje at vi kan sjå på det som bra og akseptere det.

Men homofile behandler da ikke folk dårlig. Ikke dårligere enn vi heterofile gjør.

Å være homofil er fullstendig ulogisk og urasjonelt, og slik oppførsel vil eg aldri like.

Du kunne ikke tenke deg å ikke like det i stillhet da? Nå er det åpenbart "naturlig" å klage, men det går jo an å la andres privatliv være privat. Hvorfor må du fortelle verden hva du synes om det?

Så dei som er det får kose seg, men dei vil aldri få akseptanse fra meg i vertfall.

Siden jeg tviler på at de har bedt om den heller, så er vel det nokså irrellevant. Som sagt: Det folk flest vil aller mest, er å få være i fred med sitt og sine.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Men homofile behandler da ikke folk dårlig. Ikke dårligere enn vi heterofile gjør.

Nei, men tanken var mest på at noko som er naturlig ikkje treng å være bra. Ikkje at homofile er nokon dårlegare menneske på den måten.

Du kunne ikke tenke deg å ikke like det i stillhet da? Nå er det åpenbart "naturlig" å klage, men det går jo an å la andres privatliv være privat. Hvorfor må du fortelle verden hva du synes om det?

Fordi dette er eit diskusjonsforum og eg har lyst til å sei min meining. Det er naturlig, men kanskje ikkje alltid bra ;)

Siden jeg tviler på at de har bedt om den heller, så er vel det nokså irrellevant. Som sagt: Det folk flest vil aller mest, er å få være i fred med sitt og sine.

Stemmer nok det

Blindtarmen er også ulogisk og urasjonell, men du aksepterer vel folk som har det? Skal du liksom straffe folk fordi du ikke forstår årsaken?

Blindtarmen har nok sitt bruksområde, sjølv vi ikkje nøyaktig veit kva den blir brukt til. Det er ingen som skal straffe nokon, det har eg aldri sagt.

Lenke til kommentar

Snakk om stråmann, hvor har jeg sagt at du går rundt å banker opp homofile?

Jeg snakker om holdningene som du og mange andre har, som gjør det vanskelig for homofile å være seg selv. Å bli fortalt at man har en sykdom/en fødselsdefekt, eller er perverse og unormale. At de ikke kan leve som alle andre. Tror du ikke det får dem til å føle seg som annenrangsborgere, noen freaks som ikke fortjener et normalt liv?

Selv om det dessverre er noen homofile som blir banket opp, er de emosjonelle sårene mye vanskeligere å lege og er noe som rammer veldig mange.

Det er stigmatiseringen som er det største problemet, som krever alt for mange liv hvert år.

Her sier du noe smart, men det er sånt man bare må leve med, det er en del av livet, homofile kan ikke ta det ut på andre når de føler seg annenrangsborgere, alle fortjener er normal liv.

Det var forresten ikke en stråmann, det var sånn du fremsto.

Hvis du ikke tåler det faktum at du har en sykdom, og velger å leve i fornektelse, da har du et problem.

Alle har en eller annen mindre god side som man må gjøre det beste av.

Lenke til kommentar

Om noko er naturlig, som det har blitt sagt hundre gongar i denne tråden, har det lite å sei for folk sitt syn på homofili. Det er kanskje naturlig å behandle folk dårlig, men det betyr jo ikkje at vi kan sjå på det som bra og akseptere det. Å være homofil er fullstendig ulogisk og urasjonelt, og slik oppførsel vil eg aldri like. Så dei som er det får kose seg, men dei vil aldri få akseptanse fra meg i vertfall.

Det var veldig godt sagt!

Lenke til kommentar

Her sier du noe smart, men det er sånt man bare må leve med, det er en del av livet, homofile kan ikke ta det ut på andre når de føler seg annenrangsborgere, alle fortjener er normal liv.

De kan vel nokså åpenbart ta det ut på dem som kaller dem annenrangs borgere, enten direkte eller indirekte...?

Hvis du ikke tåler det faktum at du har en sykdom, og velger å leve i fornektelse, da har du et problem.

Rent bortsett fra at det er diskutabelt om det er en sykdom, så er det helt naturlig å ikke likke å få høre det hele tiden. Spesielt ikke når ikke sykdommen hindrer deg eller andre i hverdagen.

Alle har en eller annen mindre god side som man må gjøre det beste av.

Og det gjør vel homofile flest. Men allikevel får de høre at uansett hva de gjør så er det ikke godt nok, det er ulogisk og urasjonelt, og det vil enkelte aldri like.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan vel nokså åpenbart ta det ut på dem som kaller dem annenrangs borgere, enten direkte eller indirekte...?

Nei, de må godta det.

Hvis legen din gir deg en diagnose du ikke liker, tar du det ut på han?

Man skal ikke måtte høre det hele tiden, sant.

Lenke til kommentar

Nei, de må godta det.

Hvis legen din gir deg en diagnose du ikke liker, tar du det ut på han?

Problemet er at det ikke er noen leger som stiller diagnosen. Det er legfolk på imternett. Du skal lete godt og lenge før du finner noen representative medisinske organisasjoner som mener homofili er en sykdom, eller at de homofile er "annenrangs". Det måtte være kristne websider i USA.

Og ja, hvis legen min kalte meg annenrangs så ville han fått høre det. Men han gjør selvsagt ikke det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Å misslike homofile er fullstendig ulogisk og urasjonelt sålenge du ikke er heterofil kvinne som ikke har sjangs på den mannen du vil ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg kalt homofile annenrangs, men det er jo nesten det det impliserer hvis du har en sykdom. Hvis du tar deg nær av å høre sannheten da har du et problem, altså. Prøv å jobb med det.

Man må nesten bare akseptere at noen er bedre "skapt" enn andre, hvis det ikke var tilfelle så ville jo ikke evolusjon eksistert.

Lenke til kommentar

Man må nesten bare akseptere at noen er bedre "skapt" enn andre, hvis det ikke var tilfelle så ville jo ikke evolusjon eksistert.

At noen er bedre enn andre er jo ikke annet enn høye tanker om seg selv.

Hva mener du gjør et menneske bedre skapt? At man kan reprodusere seg på vanlig vis? Da er det jo i så fall bare én definisjon man har kommet på.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg kalt homofile annenrangs, men det er jo nesten det det impliserer hvis du har en sykdom. Hvis du tar deg nær av å høre sannheten da har du et problem, altså. Prøv å jobb med det.

Jeg er uenig. Man kan godt ha en sykdom og være et førsterangs menneske. Men nå er uansett ikke homofili regnet som noen sykdom lenger. Så dermed faller det premisset.

Og hvis det ikke er sannheten, hvorfor skal du tåle å høre det?

Bevares. Jeg kunne for eksempel mene at liberale mennesker har et høyere intellekt enn andre. Betyr det at du må akseptere at det er slik?

• Liker 4
Lenke til kommentar

At noen er bedre enn andre er jo ikke annet enn høye tanker om seg selv.

Neida, jeg mener ikke jeg selv er bedre skapt. Jeg aksepterer at jeg er dårlig skapt på enkelte områder.

Jeg er uenig. Man kan godt ha en sykdom og være et førsterangs menneske.

Jada, man kan gjerne være et "førsterangs" menneske, i den forstand at man ikke skal bli behandlet dårlig.

Bevares. Jeg kunne for eksempel mene at liberale mennesker har et høyere intellekt enn andre. Betyr det at du må akseptere at det er slik?

Ja, hvis det er fakta, så.

Dere er motvillige til å akseptere at noen er bedre skapt enn andre fordi dere liker ikke det dere tror blir konsekvensene, men jeg kan fortelle at det behøver ikke å bli noen negative konsekvenser.

Alltid aksepter sannheten.

Lenke til kommentar

Men fortsatt., etter snart 14 sider, har noen tilgode å dokumentere denne påståtte sannheten. Du hopper bekvemt over det poenget i alle mine poster. Denne gangen også. Jeg gjentar:

Men nå er uansett ikke homofili regnet som noen sykdom lenger. Så dermed faller det premisset.

Hvor er disse fakta du hevder man må akseptere i denne sammenheng?

Edit:

Dere er motvillige til å akseptere at noen er bedre skapt enn andre fordi dere liker ikke det dere tror blir konsekvensene, men jeg kan fortelle at det behøver ikke å bli noen negative konsekvenser.

Nei. jeg er motvillig til:

1. Å tro at noen av oss er skapt.

2. At heterofile er bedre enn homofile på noen som helst måte, annet enn som fødemaskiner.

3. At homofili er en sykdom eller defekt. (Og at det spiller noen som helst rolle om det er en defekt.)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er jo en av grunnene. Hvorfor stiller du meg spørsmål med åpenbare svar.

Må du ha alt inn med teskje? Prøv å tenk litt selv. Jeg er ikke læreren din.

Edit: Og det gjelder tom også.

De har det tyngre fordi folk er kritiske til deres medfødte legning.

De kan ikke få barn.

Det er faktisk de to eneste tingene som tynger homofile mer enn heterofile som har barn.

Jeg vet om mange homofile som har tatt livet sitt fordi andre mobber dem -- men kjenner ikke til noen fler homofile som har tatt livet sitt fordi de ikke kan få barn enn heterofile som har tatt livet sitt fordi de ikke kan få barn.

Har du barn -- som eventuelt er den eneste forskjellen mellom deg og en homofil utenom at homofile blir trakassert, utstøtt og forlatt av homofobe?

Dersom du ikke har barn...

Og aldri får barn...

Så kunne du like gjerne vært homofil.

Rent bortsett fra at du ikke ville vært i stand til å leve med deg selv, selvsagt, med dine fordommer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter definisjonen på sykdom faller jo homofili innenfor den, det har jo også vært offisielt før. Det kommer an på hvem du spør.

1. Med skapt så mener jeg evolusjonsmessig.

2. Der har du jo én grunn til at heterofile er bedre allerede, det er nok.

En annen er som Oleoh sa ovenfor at homofili er ulogisk.

Lenke til kommentar

Etter definisjonen på sykdom faller jo homofili innenfor den, det har jo også vært offisielt før. Det kommer an på hvem du spør.

1. Med skapt så mener jeg evolusjonsmessig.

2. Der har du jo én grunn til at heterofile er bedre allerede, det er nok.

En annen er som Oleoh sa ovenfor at homofili er ulogisk.

Heldigvis har vi som samfunn (vel, hvertfall de fleste av oss) gått bort fra å definere homofili som en sykdom, slik som vi har gått bort fra å hevde at jorden er flat.

Ser heller ikke hvordan det kan defineres som en sykdom. Er det en medfødt kronisk sykdom isåfall, eller kan man behandles?

Heterofile er mye bedre til å lage barn, men er det nok til å si at heterofile er bedre mennesker?

Helt enig at homofili er ulogisk, men er det riktig å se ned på homofile av den grunn? Er det ikke bedre å akseptere homofile slik at vi unngår enda flere unødvendige selvmord?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...