Gå til innhold

2012 vs 2013 high end phones

Anbefalte innlegg

Slik jeg ser det er det ikke særlig grunn til å oppdatere en high end mobil fra 2012 til en 2013 med fullhd, med mindre man virkelig trenger fullhd.

Saken er at med fullhd trenger man mye mer power under panseret som jo 2013 modellene har, men likevel er de ikke mye raskere enn fjorårets modeller. Å grunnen er jo såre enkel, de trenger mye mer kraft fordi de skal kjøre1080P kontra 720P.

Et eksempel er min Ipad 3, den første med retina skjerm, den er ikke raskere enn en Ipad 2 selv om den har en mye kraftigere cpu, skjermoppløsningen har spist opp cpu forspranget. Nye ipad 4 er dobbelt så rask som Ipad 3, og stiller i en helt annen liga.

Så derfor tenker jeg å skippe 2013 generasjon smartphones(har selv en Note 2) til fordel for 2014 smartphones, da kommer nok kvantespranget som vi alle venter på.....forutsatt at mobilprodusentene holder seg til fullhd noen år

Vil gjerne høre meninger fra dere andre her inne

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 2011- Smartphone (HTC Sensation), så jeg driver tanken på å bytte til S4 eller One nå.. Man merker at mobilen drar på åra. Lagg her, lagg der. Ellers må jeg si at den fortsatt gruser Iphone, tilogmed 5! Jeg kødder ikke, jeg ELSKER Sensationen min, den slår nyeste Iphone uten problemer.

Iphone blir man lei av etter 6 måneder. Jeg endrer software utseeende ca. en gang i måneden.. Helt sjukt hvor mye man kan gjøre med en android. Den har falt i bakken tusen ganger tilogmed.. HTC Sensation var en drømmemobil og jeg er redd jeg ikke kommer til å like HTC One eller S4 :(

Dette gikk litt off-topic ja... Det jeg sier er at om du ikke er helt lei mobilen din, så kan du jo skippe et år. Ikke nødvendig å kjøpe ny mobil vært år. Kjøp ny mobil når du er drittlei (Du ser jo iOS brukere *kremt*).

Lenke til kommentar

Om man ikke bruker telefonen til noe som krever mer ytelse vil du heller ikke merke stor forskjell fra f.eks Galaxy S3 til Galaxy S4. Men det kommer nye funksjoner som kan gjøre telefoner mer spennende, men det blir smak og behag om de er interessante eller ikke.

Kamera ser vi er en av de viktigste funksjonene for den generelle brukeren og her er det et par mobiler som skiller seg ut, og som igjen vil være en forbedring om du ikke sitter med en Lumia 920 eller Pureview 808 fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...