Gå til innhold

Billig, originalt blekk? (Canon 9000mk2)

Anbefalte innlegg

Dette er jo bare tull. Denne tråden har gått over flere dager, jeg har sjekket de samme prisene flere ganger, og de har stort sett ikke endret seg. Det virker for meg som om du prøver å forsvare dårlige råd og egen magefølelse med tvilsom argumentasjon.

For meg virker det som om det er du som ikke har oversikten? Jeg har fått _tilstrekkelig_ oversikt ved hjelp av google, prisguiden på akam og andre forumbrukere til å ta noe som fremstår som et veloverveid valg.

-k

Da har heller ikke du den fulle oversikten

for det jeg har erfart ( over noen år ) er at det er mange av nettbuttiken som legger seg på en pris som er littegrann over det lokalebutikker gjør , noe har samme pris . da er det ikke no poeng å bestille derfra

mens noen få kansje legger seg litt lavere en den lokale butikken

som i mitt tilfalle så skull de bilgste patronene min koste 82 per stykk

(83 kr i dag) så trenger jeg 5 stk for et komplett sett

4x 83 og 1 til 94 kr = 526 kr ( 526 er numret til en ann serie patroner )

Da koster det meng ca 630 kr å bestille

hos satbles skulle det koste 115/134 . da blir prisen 594 som er tinærmet samme pris en om jeg skulle bestille dem på nettet

Nå er det verdt å nevne at man kan få fargene i mutipakker ( rød,gul og cyan) , for min del koster den slik pakke 319 hos stples og 234 hos pixmania . Da koster det meg 319+134+115 = 568 eller 234+94

83+100 = 511 kr ( fouset at posten ikke tar så mye mer en 100 kr ) .

Her viser regnestyket mit at i det ene tilfellet kan jeg spare 60 kr , i det andre tilfell så koster det mere hvis jeg handler på nettet

( jeg vil ikke bruke begrepet fyssik butikk her , da det også kan være nettbutikk)

så det er litt tilfeldig om man spar penger eller ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så det er litt tilfeldig om man spar penger eller ikke

Nei, det er ikke tilfeldig. "Tilfeldig" betyr at noe ikke kan la seg forutsi på forhånd. Priser på blekk later til å ha en betydelig forutsigbar komponent.

Man gjør et søk, stiller et spørsmål på forum som dette, og hvis man kan legge sammen tall så kan man (i mitt tilfelle) spare 30% i forhold til rådet du gav. Hvis man skal kjøpe en enkelt patron så vil selvsagt regnestykket blir forskjellig, og butikken man da lander på blir kanskje en annen, men man kan fremdeles spare penger i forhold til å ikke gjøre et velinformert valg.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

jeg mener at det er tilfeldig om man sparer penger i forhold til hva man har behov for av blekk

du sparer penger på finne "din" butikk , og jeg sparer bare penger hvis jeg velger å kjøpe flere patroner og det i riktig forpakning

Derimot hvis jeg kan får mine patroner til under 120 kr pr patron så vil jeg ikke spare panger på å kjøpe dem på nettet

foresten har du funet ut om det er mulig å kjøpe dine patroner som mulipakke ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...