Gå til innhold

Billig, originalt blekk? (Canon 9000mk2)

Anbefalte innlegg

Jeg har en Canon pixma pro 9000 mk2. Å fylle opp med originalt blekk koster i størrelsesordenen 1000,-

Kan noen gi meg tips til butikker som selger originalt blekk til lavest pris? www.ps.no er billigste jeg har funnet så langt, med ca 110,- per patron, hvor normal pris er ca 130,- (CLI-8% hvor % er M,PM,C,PC,Y,R,G,BK)

En kjapp sjekk på amazon viser at pakkepris er 476, men da kommermer utgifter og leveringstid.

mvh

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inkclub er rimelige har jeg hørt.

Inkclub krever 135,- til 139,- for originalt blekk f.eks varenr CLI-8BK.

http://www.clasohlson.com/no/Blekkpatron-Canon-CLI-8BK/Pr383039000

Clas Ohlson krever 149,00 for originalt blekk.

Komplett skal ha 129,

Pixmania skal bare ha 94,- Prisguiden på akam.no funker faktisk hvis man søker på rett streng...

http://www.pixmania.com/no/no/152433/art/canon/blekkpatron-cli-8bk-sort.html#srcid=1911&CodePromo=oui

Total pris for fullt sett med 8 blekk-patroner kom på 790,- + 113,- i frakt, 903,-

Lenke til kommentar

lit sein men jeg kan fortelle at

Orginal patron hos staples koster rund 150 kr pr stk , men du kan også kjøpe multipack

og så er det verd å sjekke hos elkjøp ( den fysike butikken ) som har lagt seg nært opp til samme pris som staples ( ihverfall i Bodø )

går man i en en fysisk butikk så slipper man også frakten.

Lenke til kommentar

lit sein men jeg kan fortelle at

Orginal patron hos staples koster rund 150 kr pr stk , men du kan også kjøpe multipack

og så er det verd å sjekke hos elkjøp ( den fysike butikken ) som har lagt seg nært opp til samme pris som staples ( ihverfall i Bodø )

går man i en en fysisk butikk så slipper man også frakten.

8*150,- er mer enn det jeg betalte med frakt.

-k

Lenke til kommentar

8*150,- er mer enn det jeg betalte med frakt.

-k

Da er det snakk om orginale patroner

kopi patronene kan nok komme helt ned i 50 kr og kansje lavere også .

Resultatet blir deretter også . alt fra ok til elendig , alt etter hva man velger

Det er heller ikke så mange år siden skriverprodusentene nektet å gota garantien hvis skriveren slutet å virke og man hadde brukt uorginalt blekk

Personlig så stoler jeg ikke 100% på kopi bleket

For å redusere forbruket så kan man selv gjøre noen grep , enten i instilingen elle bruke tilegsprogrammer som skal hjelpe

Lenke til kommentar

Du syntes patronene knutinh linket til hos Pixmania så ut som kopipatroner?

Nå var det ikke akkurat det jeg mente , man at orginale patroner gjerne har en pris fra ca 100 kr og oppover

Går man betydlig lavere så er det snakk om kopier.

foresten så rakk jeg ikke sjekke prisen hos pixmania

så er det også slik at hvis man bestiller på nettet så vil det for mange ( jeg anter mesteparten av oss ) måtte ta det gjennom posten og da får man fraktekostnader på ca 100 kr i tilegg .

lit dyrt hvis det er bare er en farge man trenger og man har resten ligende på grun av ekstra stor forbruk av en farge.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Nå var det ikke akkurat det jeg mente , man at orginale patroner gjerne har en pris fra ca 100 kr og oppover

Går man betydlig lavere så er det snakk om kopier.

foresten så rakk jeg ikke sjekke prisen hos pixmania

så er det også slik at hvis man bestiller på nettet så vil det for mange ( jeg anter mesteparten av oss ) måtte ta det gjennom posten og da får man fraktekostnader på ca 100 kr i tilegg .

lit dyrt hvis det er bare er en farge man trenger og man har resten ligende på grun av ekstra stor forbruk av en farge.

Jeg vil ha fullt sett med originale patroner.

Alternativ 1 (ditt forslag):

Staples til 8x150,- = 1200,-

Alternativ 2 (det jeg har gjort):

pixmania, 869,-

Alternativ 3 (www.blekkpatron.no):

sjekket i dag (portofritt over 600,- forstod ikke det 10%-tilbudet) 840,-

30% reduksjon i blekkutgifter er ikke noe å kimse av...

Prisen på B&H er dog nede i 477,- Kanskje burde man bunkre opp slike ting når man er utenlands, i stedetfor kamera og objektiv (som gjerne ligger tettere opp mot norsk pris).

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig ikke så dyrt allikevel, når fraktkostnadene allerede er spart inn ved kjøp av to patroner, som her. Du trenger heller ikke gå inn på websidene for å sjekke prisen - tallene står allerede i tråden.

Lenke til kommentar

Klart at det er en vurdering og den må man ta .

for den typen blekkpattroner som jeg bruker ( 520/521) å så jeg at pixmania hadde dem nede i 82 kr pr stk ( usikker om det var med MVA) mens de jeg kjøpte i dag hos elkjøp her i bodø kostet 129 pr stk.( jeg hadde behov for svart og blå)

stables har normal lagt seg på samme prisnivå ( nå var jeg ikke innom der )

hos Clas Ohlson ( som noen metne var biligst ) kostet de 149

Mens expert som har eteblersg noen hundre menter fra Elkjøp har samme pris sopm Elkjøp

Så prisen på blekkpatroner kan like god være avhengi hva de lokale butikkene ønsker tjene på dem

hvis man sammeligner med nettbutikkene ( de som selger alt ab datautstyr) så ligger de vanligvis litt over det lokale butikker tar ( i dag har komplett samme pris som jeg batalte på elkjøp)

så slik jeg opplever de så er det neste umulig å sammligen de forskjelige butikkene

Dine patroner ville antagligvis koste nærmere 200 kr her i Bodø

Lenke til kommentar

hvis man sammeligner med nettbutikkene ( de som selger alt ab datautstyr) så ligger de vanligvis litt over det lokale butikker tar ( i dag har komplett samme pris som jeg batalte på elkjøp)

så slik jeg opplever de så er det neste umulig å sammligen de forskjelige butikkene

Det er mulig å sammenligne de forskjellige butikkene på et gitt tidspunkt, for et gitt sett patroner. Det er nettopp det jeg har gjort, og fant at de billigste nettbutikkene var betydelig billigere enn de billigste fysiske butikkene for akkurat mine patroner.

-k

Lenke til kommentar

Det er mulig å sammenligne de forskjellige butikkene på et gitt tidspunkt, for et gitt sett patroner. Det er nettopp det jeg har gjort, og fant at de billigste nettbutikkene var betydelig billigere enn de billigste fysiske butikkene for akkurat mine patroner.

-k

I såfall må ma gjøre det på samme tid .

Å gjøre det i løpet av den samme dagen er ikke sikkert holder

et problem er jo at ikke alt av blekk som selges i en lokal butikk står på netet ( hvis samme butikk kjede også har nettbutikk ) . Slik er det hos Elkjøp

Det er derfor at man ikke altid har oversikten

Lenke til kommentar

Har generelt sett at nettbutikkene er 30-50% billigere på sånt noe - jeg har aldri sett de fysiske butikkene være i nærheten av nettprisene. Og det er en ganske enkel oversikt å finne ut av.

Lenke til kommentar

Dette er jo bare tull. Denne tråden har gått over flere dager, jeg har sjekket de samme prisene flere ganger, og de har stort sett ikke endret seg. Det virker for meg som om du prøver å forsvare dårlige råd og egen magefølelse med tvilsom argumentasjon.

et problem er jo at ikke alt av blekk som selges i en lokal butikk står på netet ( hvis samme butikk kjede også har nettbutikk ) . Slik er det hos Elkjøp

Det er derfor at man ikke altid har oversikten

For meg virker det som om det er du som ikke har oversikten? Jeg har fått _tilstrekkelig_ oversikt ved hjelp av google, prisguiden på akam og andre forumbrukere til å ta noe som fremstår som et veloverveid valg.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...