Erlingmid Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 jeg tenkte jeg skulle kjøpe en ny telefon og da var valget mellom gallaxy s3 eller en lg nexus 4 men vet ikke helt hva jeg skall velge Lenke til kommentar
Erlingmid Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 iphone 5 hvorfor skal jeg betale over 1000 kr mer for en telefon som er dårligere og du kan endre mindre på 8 Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 fordi du kan selge den for mer om 2 år enn den stygge plastik-samsugen så får du oppdateringer i flere år, samt verdens største appstore! Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Galax, nå spurte han faktisk om enten S3 eller Nexus 4. Til TS: Det kommer egentlig veldig an på hva du ser etter. Personlig liker jeg stock android mye bedre enn Touchwiz, til tross for at Touchwiz har enkelte funksjoner som er litt morsomme. Ellers synes jeg Nexus 4 ser mye bedre ut enn S3 og den kommer til å få oppdateringer med en gang Google slipper dem, i motsetning til S3 som får dem når Samsung føler for å slippe dem. Det er selvfølgelig mange positive sider ved S3 også, uten at gidder å gå nærmere inn på dem. Hva er det du ser etter i telefonen? Lenke til kommentar
Erlingmid Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) fordi du kan selge den for mer om 2 år enn den stygge plastik-samsugen så får du oppdateringer i flere år, samt verdens største appstore! bryr meg egentlig ikke om plastikken, kommer ikke til selge den uansett, liker best android så oppdateringer spiller ingen rolle og apps er det nok av i android market Galax, nå spurte han faktisk om enten S3 eller Nexus 4. Til TS: Det kommer egentlig veldig an på hva du ser etter. Personlig liker jeg stock android mye bedre enn Touchwiz, til tross for at Touchwiz har enkelte funksjoner som er litt morsomme. Ellers synes jeg Nexus 4 ser mye bedre ut enn S3 og den kommer til å få oppdateringer med en gang Google slipper dem, i motsetning til S3 som får dem når Samsung føler for å slippe dem. Det er selvfølgelig mange positive sider ved S3 også, uten at gidder å gå nærmere inn på dem. Hva er det du ser etter i telefonen? kan si selv att jeg liker stock android veldig godt, men jeg ser etter en telefon som funker bra og som jeg kan surfe en del på nettet med og spille spil og musikk Endret 22. mars 2013 av Erlingmidttun Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 fordi du kan selge den for mer om 2 år enn den stygge plastik-samsugen så får du oppdateringer i flere år, samt verdens største appstore! Hva skal du med verdens største appstore når over 60% av appene der aldri har blitt lastet ned.. 7 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Hva skal du med verdens største appstore når over 60% av appene der aldri har blitt lastet ned.. For å kunne skryte av hvor mange apper man kan laste ned. 3 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Kjøp Nexus 4. Touchwiz blir ekstremt irriterande etter kvart. Det vart det iallfall for meg. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Helt klart Nexus 4. Mer solid, kvalitets følelse, raskere. Har testet begge to over en periode, og valget fallt på nexus 4. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) fordi du kan selge den for mer om 2 år enn den stygge plastik-samsugen så får du oppdateringer i flere år, samt verdens største appstore! Okei Gunnar. Sjekk faktaene før du spyr ut en standard "Apple fanboy"-kommentar. Forskjellen i antall apps i Google Play og App store er ikke så forskjellige som du skal ha det til. De fleste appene finnes i begge også har man egne apps som kun finnes i den ene. Men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, du får verdens største app store om du kjøper Apple. Grunnen til det skal jeg fortelle deg. Google, i dette tilfellet Nexus 4 og S3, benytter seg av Google Play. En ting til som du tydeligvis ikke får med deg når du er så opphengt i at "Apple er best i alt"-verden din er at faktisk Google pusher updates til Nexus 4 ganske raskt etter at de kommer. Telefonen er også, tro det eller ei, relativt kraftig og fungerer nok i lang tid fremover. Jeg har også et spørsmål til deg. Hvordan kan du med sikkerhet si at iPhone vil bli solgt for så mye om 2 år? Du har ingen anelse om hvordan bruktmarkedet på iPhone er om 2 år. Derfor er det relativt idiotisk av deg å påstå at man kan få "så utrolig mye for" om 2 år. For å svare på trådstarter sitt spørsmål. Kjøp deg Nexus 4. Hovedargumentet mitt er at den er nyere, og ikke minst, stock og Google pusher updates. S3 kjører enda (sukk) på 4.1.2, mens Nexus 4 kjører vel 4.2.1 (om jeg husker riktig). Her snakker vi om en oppdatering som kom til Nexus telefonene for 3-4 måneder siden. Så Samsung, altså S3, henger langt etter. I tillegg til at det forbanna touchwiz drittet er noe så jævlig dritt å ha på telefonen. Du mister så mye med det som du tjener på å kun benytte deg av stock Android, som er så rent og deilig å bruke. Konklusjon: Kjøp Nexus 4. Endret 23. mars 2013 av Emils. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 For å svare på trådstarter sitt spørsmål. Kjøp deg Nexus 4. Hovedargumentet mitt er at den er nyere, og ikke minst, stock og Google pusher updates. S3 kjører enda (sukk) på 4.1.2, mens Nexus 4 kjører vel 4.2.1 (om jeg husker riktig). Her snakker vi om en oppdatering som kom til Nexus telefonene for 3-4 måneder siden. Så Samsung, altså S3, henger langt etter. I tillegg til at det forbanna touchwiz drittet er noe så jævlig dritt å ha på telefonen. Du mister så mye med det som du tjener på å kun benytte deg av stock Android, som er så rent og deilig å bruke. Konklusjon: Kjøp Nexus 4. S3 kjører enda 4.1.2 fordi Samsung ikke kommer til å pushe ut 4.2.x men i stedet gå rett på 5.0 da det er klart. Ser heller ingen grunn for TS å kjøpe S3 nå som S4 er rett rundt hjørnet. Personlig hadde jeg gått for S4. Ønsker man kjappere oppdatering enn det Samsung leverer er jo det latterlig enkelt å gjøre selv. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Det er ingen unnskyldning. Som jeg nevner er det over 3 måneder siden 4.2.1 kom. De kan ikke bare si "vi gidder ikke å pushe 4.2.1 fordi 5.0 kommer om ca 6-7 måneder." Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Det er så mange grunner til å IKKE kjøpe Samsung. Selv har jeg drevet og hatt Samsung telefoner, men det skal jeg holde meg langt unna, til de lager telefonene sine bedre. Her er mine grunner til at jeg ikke vil kjøpe Samsung på en stund: Plastikk, hele veien Oser av billige løsninger Touchwiz Ikke de som sender ut oppdatering fortløpende ALLE har dem Nå har jeg ikke personlig Nexus 4, men dama har den, og hun er ikke akkurat en telefonfantom, så jeg har fått fikla litt med den. Det er den første Android telefon jeg har prøvd som oppnår samme kvalitetsfølelse som iPhone klarer. Stock OS er også et gigapluss, spør du meg. Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Gode terminaler begge to så du gjør uansett et godt valg. At noen mener at det ene UI er bedre enn et annet blir personlige preferanser. Samme med byggmaterialet. 1 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Ønsker man kjappere oppdatering enn det Samsung leverer er jo det latterlig enkelt å gjøre selv. Det er lett å fikse sjølv ja, men problemet blir jo at ein får eit OS som ikkje fungerer skikkelig. (Viss det var å installere en AOSP-rom du tenkte på). Laggy UI, mange småbugs osv er i dagens Samsung-telefonar med rein Android. At noen mener at det ene UI er bedre enn et annet blir personlige preferanser. Samme med byggmaterialet. Utseendet på UI-et er personlige preferansar, ja. Men når det kjem til responsivitet og generell ytelse i OS-et er stock android overlegen til tusen. Touchwiz er (og har alltid vore) prega av lagg, småbugs og lite gjennomførte funksjonar som det kan virke som om dei ikkje har prøvd å gjere skikkelig. Byggematerialet er óg i utgangspunktet subjektivt. Problemet er at S3, til tross for at den er bygd i plast, ikkje tåler meir enn mange telefonar bygd i glas/metall. I drop-testar har den gjort det dårlig. Når det ikkje er nokon fordelar med å ha telefonen i plast, kan den like godt vere bygd i eit materiale som ikkje gjer at den føles som eit leiketøy. Video litt relevant her. Bla fram til 1 minutt inn i filmen, så ser ein korleis Touchwiz lagger. https://www.youtube.com/watch?v=NIOQxZih9zE Lenke til kommentar
Erlingmid Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 det eneste som er problemet er jo att på samsangen kan du få hdmi utgang og mulighet for å spille av mange flere type filer Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Det er ikkje noko problem, ein kan laste ned apps fra Google Play som gjer at ein kan spele av alle typer filer. Både video og musikk HDMI-utgangen er innebygd i Nexus 4, så det er ikkje noko problem heller. Lenke til kommentar
Erlingmid Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Det er ikkje noko problem, ein kan laste ned apps fra Google Play som gjer at ein kan spele av alle typer filer. Både video og musikk HDMI-utgangen er innebygd i Nexus 4, så det er ikkje noko problem heller. kan man bruke samsung sin adapter? Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Den har wifi display.. Kjøp en wifi display hdmi adapter så kan du sende trådløst full HD til TV:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå