bjorne83 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Har den siste uken hatt problemer med min Ready nas fra Netgear. Alt har virket perfekt frem til for noen dager siden da kan det virke som om når jeg slår på min stasjonære pc så mister min NAS hele nettverket. Alt blinker å lyser som det skal, men får ikke kontakt med den. Prøver å pinge men ikke svar. Det eneste som hjelper er å ta en restart på den, da virker det igjen i noen minutter. Men står min stasjonære pc av så er det ingen problemer, da virker det perfekt. får fint tilgang med mine 2 andre pcer. HAr sjekket at det ikke er ip konflikter. Kan noen hjelpe? trenger mer info for å kunne hjelpe? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Hvis det kun skjer når du skrur på 1 spesiell maskin så er det nok en ipkonflikt. Prøv å sett fast ip på naset i routeren. Lenke til kommentar
bjorne83 Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Hvis det kun skjer når du skrur på 1 spesiell maskin så er det nok en ipkonflikt. Prøv å sett fast ip på naset i routeren. Har prøvd dette. pcen har ip 192.168.0.99 men NAS har 192.168.0.169 Kjører for øvrig Windows 8. Alle pcer er tilkoplet en Netgear router. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Har prøvd dette. pcen har ip 192.168.0.99 men NAS har 192.168.0.169 Kjører for øvrig Windows 8. Alle pcer er tilkoplet en Netgear router. Er nettmasken den samme? Lenke til kommentar
bjorne83 Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Ja det er standard 255.255.255.0. Som nevnt før har det virket uten problemer. Ingen endringer verken hardware eller konfigurasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå