Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynner nå å nærme meg 19 år å synest det er på høytid å flytte ut. Neste år skal jeg gå siste året på vgs i en bygd på ca 5000 en time her i fra. Men problemet er, hvordan i alle dager finner du leiligheter/hybler til leige? Er forberedt på at de ikke blir rare greiene, men uansett hvordan går jeg fram? Er det bare å henge opp liste feks på butikkene, i så fall hva skal jeg skrive?

Takk på forhand, er helt desperat på endelig å få til dette her nå, slik jeg kan begynne å konsentrere meg om andre ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hybel.no er vel passe ubrukelig i en bygd med 5000 innbyggere, her gjelder det nok heller å kontakte lokal megler og sette inn avisannonse, tviler på at det ligger så mye på finn/hybel.no at det gjør noe :p

Hehe ikke mye hjelp å finne på hverken hybel.no, eller finn.no. Har lett stort sett over alt på nette men finner ingenting. Kan selvsagt sette inn anonse i avisa, men om ikke det funker trenger jeg en back up plan :p Legger ikke lista alt for høyt, bare jeg slipper å bo sammen med noen. 2500 i måneden er det lengste jeg har mulighet til å strekke meg.

Lenke til kommentar

for å være helt ærlig virker det som du har litt urealistiske mål, nå skal ikke jeg si jeg er sikker på leieprisene i en så liten bygd, men selv betaler jeg 5250,- i mnd uten strøm eller noe, + bor med en kompis, så vi betaler 10500 i mnd, og standarden er ikke høy :p riktignok i tr.heim men at du kan få enebolig til 2500 i mnd? tjaaa

Lenke til kommentar

for å være helt ærlig virker det som du har litt urealistiske mål, nå skal ikke jeg si jeg er sikker på leieprisene i en så liten bygd, men selv betaler jeg 5250,- i mnd uten strøm eller noe, + bor med en kompis, så vi betaler 10500 i mnd, og standarden er ikke høy :p riktignok i tr.heim men at du kan få enebolig til 2500 i mnd? tjaaa

En kompis av meg betaler 1500 i måneden i en ganske stor leilighet. Er ikke sikker på om det er strøm inkludert eller ikke. Men uansett, er enorme forskjeller på bygd å by priser. Men nå er riktig nokk han ganske heldig. Men 2500 i måneden er nokk det lengste jeg kan strekke meg med stipend på 2000 i mådene. Har 35k i tilleg som jeg har spart opp. Så tenkte jeg jeg skulle ta et par uker jobb i sommer. Hvordan var det dere fann hybel/leilighet da?

Endret av Apocalyptoo
Lenke til kommentar

En kompis av meg betaler 1500 i måneden i en ganske stor leilighet. Er ikke sikker på om det er strøm inkludert eller ikke. Men uansett, er enorme forskjeller på bygd å by priser. Men nå er riktig nokk han ganske heldig. Men 2500 i måneden er nokk det lengste jeg kan strekke meg med stipend på 2000 i mådene. Har 35k i tilleg som jeg har spart opp. Så tenkte jeg jeg skulle ta et par uker jobb i sommer. Hvordan var det dere fann hybel/leilighet da?

Kan vel ikke sammenligne storby og bygd nei, er finn.no som gjelder, men er det ikke noe ute, så er det ikke noe ute, da må du bare utforske de andre måtene, aviser, andre nettsteder med annonser, meglere, bekjente etc. Du finner sikkert ikke så mye akkurat nå, men utover april-Mai begynner det å koke litt mer ;)

Lenke til kommentar

2500 kr er langt mindre en hva studenthybler koster i mindre studiebyer, jeg bor i leilighet men en kamerat av meg betaler 5k mnd eksl. strøm for en bitte liten studenthybel i den lille byen Gjøvik. Kom også fra ett lite sted, hvor jeg ikke så noe utleie til mindre en 5k. 2500 kr er en ganske urealistisk pris jeg vil tro. BTW, du får mye mer i stipend når du bor for deg selv, og du kan ta en deltidsjobb flere som overlever som vgs elev og ha deltidsjobb ved sina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...