Gå til innhold

Android-telefon klarer ikke å koble seg på BT i bilen

Anbefalte innlegg

Har en Ford Fiesta med innebygget BT handsfree. Det funket glimrende med min Galaxy S2 en stund. Men så ble det stopp. Jeg har en mistanke om at det var oppgraderingen til android 4.x.x som gjorde det.

Det går helt greit å parre mobilen til bilen og alt funker helt fint. Men når jeg slår av tenningen og så på igjen, går det dårlig. Jeg ser under innstillinger at haken for "Anropslyd" kommer på i et halvt sekund, så faller det bort igjen. Det skjer et par ganger før telefonen tydligvis gir opp.

Jeg kan få slått det på manuelt, men da må jeg først hake av for "Medielyd" før det lar seg gjøre å få "Anropslyd" til å holde seg inne.

Fikk en ny Samsung Note 2 i går og håpet at det skulle gå bedre, men akk.

Er det flere som har dette problemet og/eller vet om dette er et android eller samsungproblem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo selvfølgelig være en bug som fulgte med ny Android-versjon, men høres jo litt rart ut. Kanskje det er bilen som ikke støtter det lenger? At BT-protokollen ble oppdatert til noe ikke bilen støtter f.eks.

Lenke til kommentar

Men jeg får jo til å koble meg på. Det er å reconnecte når jeg starter bila som er problemet. HW i telefonen, forandret seg jo ikke når jeg oppgraderte android. Så det virker jo for meg som at problemet er programvaremessig på telefonen sin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...