JAYZ Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Er fersk eier av førerkort, og var uheldig i går Rygget stille inn i en betongsøyle og fikk noen små merker på venstre del av bilen bak. Det er snakk om riper/små hakk og jeg vil ordne opp i dette uten å bli ranet. Har hørt det er dyrt å lakkere. Håper å komme billig unna dette. Hva anbefaler dere meg å gjøre? Hva vil kostnadene bli? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Tipper 5-6 laken på verksted. Svart? Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Såpass ja? Sjukt. Svart bil ja. Betaler gjerne svart også ja. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Om du ikke har en dyr og fin bil ville jeg vurdert å gjort det selv. Det er lett å få et ok resultat, men krever litt øvelse for å få et perfekt resultat. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Det er en 2005 Audi, men verdt ganske mye for meg. Jeg har tenkt tanken på å fikse det selv, men dersom det ikke koster skjorta vil jeg helst gjøre det hos noen profesjonelle. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Tipper 5-6 laken på verksted. Svart? Hvor får de de sjuke prisene der fra egentlig? Er jo ikke snakk om mye ut ifra bildene til OP. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Det er en Audi, så er redd for at Luske_Ludvig treffer ganske riktig på prisen. Så klart spørs på hvor du gjør det og hvem det gjøres av. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Pris på lakkskader avhenger vel ikke av bilmerke i det hele tatt? Lakk er lakk. Her er det ingen bulker og ingen deler som må byttes ut. Håper at det kan koste maks 2000kr Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Det du kan gjøre er jo å gjøre noe av forarbeidet selv. Bør spare deg en god del kroner. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Det du kan gjøre er jo å gjøre noe av forarbeidet selv. Bør spare deg en god del kroner. Ok skal sjekke litt rundt. Kanskje pusse ned og legge grunning. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Ok skal sjekke litt rundt. Kanskje pusse ned og legge grunning. Jepp gjør det. Sort svart er noe av det letteste å pakke selv, metallic gjør det verre. 2000 kr er desverre sannsynligvis uten kvittering. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Ah kjipt. Skal prøve å "ikke ta imot kvittering" hehe. Faen skal aldri rygge mer Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Ah kjipt. Skal prøve å "ikke ta imot kvittering" hehe. Faen skal aldri rygge mer Jeg rygga førstebilen min inn i bilen til læreren, resulterte i knuste fangere. Vil si du var heldig! 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Jepp gjør det. Sort svart er noe av det letteste å pakke selv, metallic gjør det verre. 2000 kr er desverre sannsynligvis uten kvittering. Full lakkering av fremfanger kostet meg 1800,- med kvittering. Om han pusser ned og klargjør selv og tar kontakt med noe annet enn merkeverksted for lakkering bør det gå ann å få en tilsvarende pris. Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Du kan jo prøve å polere det med feks en Meguiars Scratch X Du får det ikke perfekt slik jeg ser bildene, men det blir nok bedre, og kanskje bra nok til at du kan leve med det? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 De dype skadene øverst går nok ikke vekk, men de kan dempes ned med våtslip og polering. De andre ripene kan dempes kraftig med våtslip og polering. Har fjernet noen sånne og det blir ganske bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Forsøk først med lakkrens, og bruk bilvoks med sort farge. Eks: Lakkrens: http://biltema.no/no/Sok/?query=Lakkrens Sort voks: http://biltema.no/no/Bilpleie/Eksteriorrengjoring/Plast--og-gummivoks-36607/ Ikke verdens beste produkter dette, men eksempler. Blir ikke perfekt, og krever ny påføring av og til, men koster mindre enn på verksted. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Nei, nei og atter nei. Biltema holder ikke til dette. Når jeg fjerner slikt så våtsliper jeg med p2500-p3000 papir og polerer det opp med roterende maskin etterpå. Først bruker jeg Scholl S3 Gold (finnes også i 250ml flasker) som er veldig grov for å fjerne sporene fra vårslipinga og etter der S30+ for å ta vekk kjørespor og hologrammer som blir etter grovpoleringa. Skal dette fjernes 100% må fangeren lakkes om, men hvis du klarer deg med 90% resultat kan du høre med gutta på Detailers Club. Hvor i landet bor du? Kan sikkert hjelpe deg og gjøre et forsøk om du befinner deg i Østfold... Endret 24. mars 2013 av CFM Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Nei, nei og atter nei. Biltema holder ikke til dette. Når jeg fjerner slikt så våtsliper jeg med p2500-p3000 papir og polerer det opp med roterende maskin etterpå. Først bruker jeg Scholl S3 Gold (finnes også i 250ml flasker) som er veldig grov for å fjerne sporene fra vårslipinga og etter der S30+ for å ta vekk kjørespor og hologrammer som blir etter grovpoleringa. Skal dette fjernes 100% må fangeren lakkes om, men hvis du klarer deg med 90% resultat kan du høre med gutta på Detailers Club. Hvor i landet bor du? Kan sikkert hjelpe deg og gjøre et forsøk om du befinner deg i Østfold... Bor midt i Oslo. Kjøpte en "scratch remover" på Biltema igår. Smørte over og vasket vekk, men det ser ikke noe særlig bedre ut. Må nok pusses ned og omlakkeres litt. Hadde vært konge med hjelp! Endret 24. mars 2013 av JAYZ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Du kan jo prøve å polere det med feks en Meguiars Scratch X Du får det ikke perfekt slik jeg ser bildene, men det blir nok bedre, og kanskje bra nok til at du kan leve med det? Jeg kan med en gang si at dette ikke vil funke. Man vil ikke engang nærmest se forskjell. Edit: Med en skikkelig rundr med grov polish på roterende vil nok få skaden til å se vesentlig bedre ut, men riper gjennom lakk må uansett etterfylles. Samme om du har Audi eller Skoda. Det koster like mye å lakkere uansett bilmerke. Du leverer jo ikke bilen din til en Audi forhandler. Lever den til et "bakgårds"-lakkeringsverksted. Resultatet blir nok bra uansett vil jeg tro. Skal jeg tippe så koster en lakkering av denne skaden rundt 2.000,- inkl. alt. Endret 24. mars 2013 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå