Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er litt pussig at dere skriver om epostklienten som om det er noe HTC-spesifikt og så har dere bilde fra Gmail? Mener dere at Gmail ikke skalerer meldinger ordentlig? Det problemet har ikke jeg hos meg, med siste versjon av Gmail fra Play. Mener dere egentlig HTCs egne epostklient?

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Sorry altså, men jeg greier ikke etter beste evne å se hvorfor folk sier at denne er så pen.

Mobilen er jo en anti-tese på stilrenhet med altfor mange elementer som bryter hverandre på forsiden.

Synspunkter?

Det er jo subjektivt, men personlig er det en no contest om man kun skal dømme etter utseende. Denne telefonen slår alt i "design" jeg har sett før. Eneste jeg ikke liker er den røde Beats logo'n på baksiden. Syns Xperia Z var en pen telefon helt til jeg så denne. Nå syns jeg den er stor og firkantet. Galaxy S4 er helt ok. Ikke stygg, men ikke fin heller.

Lenke til kommentar

Ja, helt klart subjektivt. Men stilrenhet er nesten kvantifiserbart.

Det som jeg reagerer på er 2 hvite og 4 sorte felter (rammen), og så kommer det et felt med grått (grillene) oppå det hvite igjen. Grillene i seg selv er jo kjempepraktiske, men de bryter kraftig med et rent utseende.

Den kommer vel i hel-sort utgave også ja? Det mest stilrene hadde faktisk vært en slags titanium-farge på absolutt hele mobilen hvor grillene hadde gått i ett med resten. Det tror jeg hadde blitt lekkert. Nå var det litt for mye rot.

Lenke til kommentar

Matcher verken iPhone 4, 4S eller iPhone 5 men er den soleklart beste Android telefonen jeg har sett med tanke på design, men er enig at det blir litt vell mange elementer som er grunnen til at den havner bak iPhone 4, 4S og iPhone 5 i min bok.

Lenke til kommentar

Matcher verken iPhone 4, 4S eller iPhone 5 men er den soleklart beste Android telefonen jeg har sett med tanke på design, men er enig at det blir litt vell mange elementer som er grunnen til at den havner bak iPhone 4, 4S og iPhone 5 i min bok.

Du skal få mene hva du vil, men jeg tipper grunnen er en helt annen. Nemlig tre bokstaver kontra 5...

Lenke til kommentar

Har ett spoersmål til dere som testet telefonen:

Jeg har LG sin optimus G pro som bruker samme SoC og skjermopplosning. Batteriet er 3140mAH og skjermen 0,8" stoerre.

Når mobilen slapper av med skjermen avstengt så klarer seg batteriet i flere doegn selv om 4g, nfc mm.. er aktivert. noe som slett ikke er verst. Med 1-2 timer surfing, normalt med telefonsamtaler osv. om dagen blir det gjerne igen over 50% batteri mot kvelden.

Men hvis jeg bruker mobilen konstant med skjermen på halvparten etter å ha tatt den ut av laderen så får jeg ikke mye mere en 5-6 timer hvis jeg er heldig. Spiller jeg et krevende spill så blir det ikke så veldig mye over 4 timer batteri.

Hoeres dette normalt ut? Siden batteriet er stoerre så burde HTC one dermed kun få litt over 3h maskinvare krevende spilling/bruk? Stemmer det?

Mvh

ikke sikkert, hvis man skal tro tallene fra gsmarena riktignok tall for tale, surfing og video og ikke gaming.

Du kan jo gjøre sammenlikningen selv

post-236718-0-28637300-1364079595_thumb.jpg

post-236718-0-82702300-1364079616_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sorry altså, men jeg greier ikke etter beste evne å se hvorfor folk sier at denne er så pen.

Mobilen er jo en anti-tese på stilrenhet med altfor mange elementer som bryter hverandre på forsiden.

Synspunkter?

Kanke si meg mer enig her. Dette er en ren kopi av BB Z10 med litt huller her og der, og litt HTC branding

Blackberry-z10-vs-iphone-5-02.jpg

Se da? Er jo klin lik. Husker e riktig, så sa folk at denne var stygg! Men når det står HTC på den er den fin? UFF. Jeg er ingen fanboy av noen merker, men denne er ikke fin!.

Lenke til kommentar

IPhone og Outlook kalender synker dårlig eller via kompliserte omveier med Google? Androide og WP telefoner

er for store. Merkelig at alle andre produsenter gir Apple monopol på smarte elegante passe store telefoner med godt kamera.

Lenke til kommentar

Synspunkter?

Kan ikke si jeg er enig med deg, den er ganske stilig mener jeg.

At det ikke er rene blanke flater mener jeg ikke er noen ulempe. Blackberry Z10 har mer rene flater og synes det ikke er mer vellykket, i tillegg har Z10 stor ramme rundt skjermen.

One bruker absolutt mer av arealet til skjerm, mobilen blir mindre og skjermen større.

samsung bruker enda mer av flaten til skjermen, og ser faktisk ikke så ille ut i fronten.

Jeg har satt sammen alle tre under, sikkert ikke riktig skala men gir et inntrykk.

Edit: la inn på nytt for å få riktig bilde av Samsung

post-236718-0-96470500-1364120621_thumb.jpg

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

At det ikke er rene blanke flater mener jeg ikke er noen ulempe. Blackberry Z10 har mer rene flater og synes det ikke er mer vellykket, i tillegg har Z10 stor ramme rundt skjermen.

One bruker absolutt mer av arealet til skjerm, mobilen blir mindre og skjermen større.

samsung bruker enda mer av flaten til skjermen, og ser faktisk ikke så ille ut i fronten.

Jeg har satt sammen alle tre under, sikkert ikke riktig skala men gir et inntrykk.

Synes at One ser kjip ut på bilder kontra hvordan den faktisk er "live".

Lenke til kommentar

Bra sammenligning, men finner jo ikke igjen hjem knappen på galaxt s4? En ting er iallefall sikkert, alle er lekre telefoner, og det er flott å se at man faktisk klarer å videreutvikle designet.

Lenke til kommentar

Bra sammenligning, men finner jo ikke igjen hjem knappen på galaxt s4? En ting er iallefall sikkert, alle er lekre telefoner, og det er flott å se at man faktisk klarer å videreutvikle designet.

Bomma antakelig litt i og med at jeg brukte feil bilde, poenget var å gi en sammenlikning av i hvertfall Z10 og One, tok med Samsung fordi jeg synes fronten er ganske fin. Dessuten Samsung scorer jo nettopp på det som noen sier her med rene flater. Jeg mener design er mer enn det, det er min mening.

Enig med deg at det er en god utvikling av design. Alle har vel sine favoritter og tror vel at de som trekker frem Blackberry som best og One som dårlig kopi får en overraskelse når de ser disse i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ser at Ir sender dukker opp igjen på endel modeller, etter å ha vært borte fra markedet i mange år. Håper det da kommer fjernkontrollapper som utnytter den snart, og at dioden har 5-10 meter rekkevidde og ikke 2-3 cm som enkelte mobiler i gamle dager hadde.

Den er heller ikek vannbeskyttet slik sonys mobiler er, og at den har "alt" er ikke helt presist men den har det meste. Den mangler f.eks minnekortplass, fm-sender er nevnt, hdmi utgang (kanskje den bruker usbporten). Den har ikke DAB radio, men isteden den utdøende FM-radioen, og den har ikke miniTV. Den har ikke walkie talkie som denne:

http://www.alibaba.com/product-gs/721776313/Rugged_mobile_phone_with_walkie_talkie.html

og når vi er igang så har den ikke led-lykt som endel arbeidstelefoner har.

Den er ikke beskyttet mot slag, vann eller støv, og har vel heller ikke trådløs lading såvidt jeg kan se.

Kan også ta med at den mangler fysisk tastatur, beats audio, 3D, eller prosjektor som denne:

http://www.mobili.no/nyheter/samsung-lanserer-mobil-med-projektor/

Denne linken har endel å si om telefonen, og er bl.a bekymret for batteritiden og databruken osm kan bli høy og dyr: http://rohidassanap.wordpress.com/2013/02/22/htc-one-hits-and-misses/

Så, ja "alt" er relativt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tenkte mer må enkelte mobiler som har en dedikert lykt med mer rekkevidde. Fotolyset er greit til sitt bruk.

nokia 5140 og lignende hadde det. Med dagens led teknologi kunne man fint slengt inn en slik i fronten og fått noe som lyste 50-100 meter.

Gravde ikke for å finne mangler, men kommenterte litt at den skal ha alt og det har den ikke. Den har mye, men det er endel som andre mobielr har som denne ikke har, og da er det feil å si den har alt.

Lenke til kommentar

Tenkte mer må enkelte mobiler som har en dedikert lykt med mer rekkevidde. Fotolyset er greit til sitt bruk.

nokia 5140 og lignende hadde det. Med dagens led teknologi kunne man fint slengt inn en slik i fronten og fått noe som lyste 50-100 meter.

Gravde ikke for å finne mangler, men kommenterte litt at den skal ha alt og det har den ikke. Den har mye, men det er endel som andre mobielr har som denne ikke har, og da er det feil å si den har alt.

Tja, synes egentlig det du bedriver er flisespikkeri. Denne er vel den telefonen som har desidert mest teknologi samlet, og da snakker vi om relevant teknologi. Fm sender i telefoner er utdatert, og blåtannadapter til bilstereo koster så og si ingenting lengre, så det blir bare unyttig ekstra som du selvfølgelig hadde måttet betale for. Dab radio kunne kanskje vært noe, men du må jo ikke glemme at du får en hel verden av radiostasjoner via nettet på denne, også de norske. Etter min mening er uttrykket "alt av teknologi" på sin plass å bruke på en slik telefon. Men du svarte ikke på mitt spørsmål. Hvilken telefon har du?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nydelig telefon, håper HTC gjør det sterkt med denne :) Apple og Samsung kruser litt for lett i tet om dagen. Når det kommer til designet må dette være noe av det peneste jeg har sett ihvertfall. Samsung har ikke mye å stille opp med her, men til gjengjeld er jo S4 lettere enn One, en fordel med så store telefoner.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...