gamingspilleren Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 hei jeg har en bærbar pc som her fått en del støv i seg og da bråker den veldig noe som jeg syn er sykt irriterende at den bråker så fælt. så da tenkte jeg skulle spørre her om noen har noen gode tips til hvordan jeg kan få fjernet støve fra pc sånn at den ikke bråker så mye. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Trykkluft er tingen. Far har sikkert en kompressor ute i garasjen du kan låne. Bare husk å ikke blås for hardt inn på viftebladene da dem vil få vifta i en enormt hastighet. Da kan kulelageret bli ødelagt. Om dere ikke har så kan du bruke en slik http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=429485 1 Lenke til kommentar
gamingspilleren Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 ok tusen takk for svaret Jetfighter Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Hvis du gir oss merke og modell på laptopen så finnes det nok en guide for å fjerne viften sånn at du kan rense ut alt støvet. Hvor gammel er den cirka ? Lenke til kommentar
gamingspilleren Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 jeg har en packard bell easynote tj75 og den er ca 3 år gammel Lenke til kommentar
gamingspilleren Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 spurte broren min i går om han hadde noen tips. og han sa at jeg kunne ta den med på en bensinstasjon og bruke den digsen man bruker når man skal fulle luft i hjulet på bilen. og da lurer jeg på om det er trygt og bruke den til og få fjerna støvet i pc ? Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Man får kjøpt bokser med trykkluft på plasser som biltema og clas ohlsson for noen få kroner. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Vær litt forsiktig med kompressorer du ikke er helt sikkre på. Kan danne seg en del fuktighet, og det vil man ikke få inn i PCen Det beste er å blåse litt ut i bare lufta før du blåser på PCen. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Den mest normale kjølingen i laptop er at man har en vifte som suger luft fra siden, og dytter denne luften gjennom en kjøleribbe og ut. Hovedproblemet er at det kommer støv som tetter igjen åpningene i kjøleribba. Bruker man en kompressor og blåser inn gjennom utgangen av kjøleribba vil man flytte dette støvet. Forhåpentligvis vil støvet komme ut samme veien det kom inn, men resultatet blir ofte at det setter seg fast i viften som enten får denne til å låse seg eller at støvet bare blir komprimert og fortsatt ligger forran ribba som en stor dott. Jeg ville anbefalt å skru opp noe for å komme lettere til mens man blåser støvet av gårde. Gjerne prøv lengre også, da støvdotter har poppet ut hos meg selv etter at luften har vært støvfri. Husk også på vifta, da denne ikke burde snurre mens du blåser i det hele tatt. Det er allerede beskyttelseskomponenter i vifta som forhindrer tilbakespenninger fra spolene i vifta, men er det en dårlig vifte kan disse også ta kvelden. Kulelager som nevnt tidligere er også viktig å huske på. Lenke til kommentar
gamingspilleren Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 hva med og bruke en støvsuger da er der trygt? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Hvis du kommer til med støvsuger på baksiden av kjøleribben, så skal det gå bra. Viften er fortsatt et problem dog. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Her er en brukbar guide for rengjøring: http://www.teknofil....ore_pc-en/87851 Legger også ved en guide som later til å være for din maskin. Hvis det ser noenlunde likt ut, så kan du vurdere å skru ut viften og følge noen av tipsene i rengjøringsguiden. Anbefaler deg ikke å skru ut kjøleribben. easynote tj75 tj76 tj77 tj78.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå