Deelay Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg oppdaget akkurat coupon dropdown-reklame på utvalgte ord i teksten på siden min da vi testet... Hun som eier pcen har tydiligvis fått med denne som add-on når hun installerte noe. Men, er dette lovlig i Norge? For jeg ønsker ikke slik snikreklame på siden min, som er kommersiell. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Dette høres ut som et program som setter inn annonser på nettsider, ved å overstyre det som lastes ned fra serveren. Installerer du programmet selv så kan jeg ikke se at det er ulovlig. Er det snakk om spyware/malware som kommer seg inn på andre måter så er det ulovlig. Dette er uansett noe som ligger lokalt på en maskin og ikke noe andre brukere av nettsiden din vil oppleve. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Ja, er bare DEN spesifikke leseren som ser det... Er enig i at det høres lovlig ut når man laster det ned selv, men oftest "følger" det bare med et annet program som en adware... Er man ikke avansert bruker, tar man som regil hurtiginstallering og får dermed ikke opp valg om å ikke legge inn denne add-on óg... Er det evenuellt en kode jeg kan legge inn for å hindre dette? Eller kanskje for å oppdage om denne er installert hos bruker for så å si fra om dette(for de fleste er ganske uvitende om den). kanskje høre i html-forumet... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Det er vel bare å avinstallere utvidelsen som legger til funksjonaliteten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå