Leifen18 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Tja... Hvis 400 MB er inkludert på det som er mest populært, tyder det på at det faktisk er nok, for det er overhodet ikke noe problem å finne billige abonnement med mer data. At du (og jeg) vil ha mer, betyr bare at vi ikke burde bruke det mest populære alternativet... Det er jo litt av vitsen med å ha flere forskjellige abonnement. Og istad svarte jeg mer generelt. Det klages på at Chess ikke har fri bruk, men snevrer hastigheten ved nesten 20GB i måneden, og det påpekes at dersom det hadde vært ubegrenset, hadde det kunne kalles fritt. Men da har du fremdeles ganske langt unna fri bruk. Ring spesialnummer og du finner fort ut at det ikke er inkludert, samt at du heller ikke har fri bruk i utlandet. Men det er greit... Jeg vet ikke on det ligger til relevansen for hver enkelt, eller forventningene til abonnementet, men at det strider stikk imot prinsippet dere prøver å vise til, er det liten tvil om. Og jeg bruker Chess FRIbruk som utgangspunkt, som jeg også sa i den posten. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 400MB er nok litt lite for surfeglad ungdom, vet om mange som går på en smell og får masse hundre kroner ekstra på regninga pga for mye databruk. Mange holder seg nok under grensa, men Netcom har såvidt jeg vet ikke et billig abonnement med mye data. Må vel bla opp en 350 kroner++ i måneden for å få 1GB hos dem (?). Kort sagt mener jeg at dataprisene ikke henger i takt med forbrukernes bruksmønster Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Hadde en datapakke på 100 MB/mnd til 49kr/mnd, og det viser seg at det (noen måneder) er for lite for å holde en Android-4 telefon og appene oppdatert UTEN å surfe på den. Skal man i tillegg lese epost og installere apper, vil jeg tro at man ikke er på "trygg grunn" før man er oppe i 200-250MB. Det er før surfing, altså. Uten tilleggsabonnement har jeg 0 MB inkludert, og betaler dyrt !5 kroner! fra start av. (Chess Premium). Men til gjengjeld så har jeg totale ringekostnader på kanskje 30 kr/mnd med det abonnementet, så jeg kjøper dataabo i tillegg (1GB/99 månedskroner) og beholder abonnementet. Totalkost ca 120-180 kroner måneden, helt greit synes jeg. Endret 26. mars 2013 av tommyb Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Telenor sier imidlertid at "veldig nær 100 prosent av kundene" ikke opplever 6 GB som noen begrensning hvorfor ikke bare fjerne denne grensen da? og tilby det de kaller det "fri bruk" Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Telenor sier imidlertid at "veldig nær 100 prosent av kundene" ikke opplever 6 GB som noen begrensning hvorfor ikke bare fjerne denne grensen da? og tilby det de kaller det "fri bruk" Les innlegget over ditt og les litt videre bakover i tråden så forstår du hvorfor. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Mange holder seg nok under grensa, men Netcom har såvidt jeg vet ikke et billig abonnement med mye data. Må vel bla opp en 350 kroner++ i måneden for å få 1GB hos dem (?). Netcom har Surfepakke Small, 99 kr/mnd for 1GB, 0 kroner per MB utover inkludert. Så det er ganske likt det jeg har hos Chess... Bedre, faktisk. For passerer jeg 1GB hos Chess blir det kr 0,99 pr. MB, opp til maksimalt 20 kr/dag. Da kommer prisen på det vanlige abonnementet i tillegg, så det er der det avgjøres om du blar opp 350kr++/mnd eller ikke. Endret 27. mars 2013 av tommyb Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Les innlegget over ditt og les litt videre bakover i tråden så forstår du hvorfor. jeg ble ikke noe klokere Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 jeg ble ikke noe klokere Enkelt sagt fordi folk som bruker mye mindre nå vil øke forbruket enormt slik at det går ut over nettets kapasitet og de fleste vil få dårlig kapasitet. Mange av de som diskuterer her bruker ganske lite data og tar det meste over wifi, men vil antakelig med frislipp bruke alt over mobilnettet. En del av de som diskuterer her diskuterer ikke annonsert "fri bruk", "fri", eller "frihet". Etter loven er det regler for markedsføring, det er bl a hva som er villedende markedsføring. Hvis man kan lese betingelsene er det ikke villedende markedsføring. Telenor og andre operatører skal tjene penger, det betyr at fri bruk må koste noe . Det finnes ingen fri lunsj. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Enkelt sagt fordi folk som bruker mye mindre nå vil øke forbruket enormt slik at det går ut over nettets kapasitet og de fleste vil få dårlig kapasitet. Mange av de som diskuterer her bruker ganske lite data og tar det meste over wifi, men vil antakelig med frislipp bruke alt over mobilnettet. En del av de som diskuterer her diskuterer ikke annonsert "fri bruk", "fri", eller "frihet". Etter loven er det regler for markedsføring, det er bl a hva som er villedende markedsføring. Hvis man kan lese betingelsene er det ikke villedende markedsføring. Telenor og andre operatører skal tjene penger, det betyr at fri bruk må koste noe . Det finnes ingen fri lunsj. Det er ingen automatikk i at det ikke er villendene markedsføring som man kan "lese betingelsene". At operatører skal tjene penger er ikke det samme som at de må prate piss i markedsføringen sin. AtW 3 Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Det er ingen automatikk i at det ikke er villendene markedsføring som man kan "lese betingelsene". At operatører skal tjene penger er ikke det samme som at de må prate piss i markedsføringen sin. AtW Klart, hvis du ikke kan lese er sikkert det meste villedende? Må spissformulerer siden du er såpass usaklig. Hvis du vil bli tatt seriøst vis til noe konkret og hold deg på et saklig nivå. Edit: Du har en sjanse til å redigere innlegget ditt. Endret 28. mars 2013 av smartphone Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Fri bruk=så mye du vil.spis så mye du vil, men etter 3 pizza biter må du spise resten gjennom ett sugerør.Bil med fri km. kan du da kjøre så langt du vil? eller må du kjøre veldig sakte den siste delen?netflix har fri bruk for kr 79,- pr mnd. de sier ikke at etter 10 filmer kan du bare se korte episoder eller se resten med lag. 2 bilder i sekundet.Når slike uttrykk blir missbrukt, mister ord som "fri" betydning. hva skal neste mann som faktisk tilbyr skikkelig fri bruk kalle det? overdrevent fri bruk? helt sinnsykt fri? friere enn de andre fri? dritfri? Var på Peppes Pizza for ein månad sidan, der var me heile familien og nokre vennar av familien, så var 10stk til sammen, og kjøpte et så mykje du vil for den og den prisen per person, etter 7 heile pizza så fekk me beskjed om at no var det nok, kunne ikkje få meir... så ja er jo feil å sei fri bruk av mobildata, då får dei heller sei 5GB data og heller opplyse i pakken at det ikkje er ekstra kostnader for bruk av meir, men lågare hastigheit. Hadde vore fint om det var heller Mobildata som vart "fri bruk" av, har Onecall Folkepakken, fordi den har 1000MB data, mens grunnpakka har kun 150MB data... brukar aldri meir enn 150sms, ringeminutt og mms, så om ein kunne fått "fri bruk" eller rett og slett samme sum som folkepakken av data på grunnpakken til onecall, kunne eg spart 100kr pr. månad Endret 27. mai 2013 av WhatWorld Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) At noen har svindlet deg, betyr ikke at det er fritt fram for alle andre å lure deg. Her har man en markedsføringslov, og mer enn én tolkning av hvordan det er greit å skrive noe. Peppes har gitt deg et tilbud de ikke kan gå god for, det er neppe greit, men helt urelatert til hvordan et telefonabonnement kan eventuelt ikke kan beskrives innenfor loven. Endret 27. mai 2013 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg