sprettass Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Har en selger for firmaet mitt som ønsker forhåndsbetaling av provisjonssalg. Er dette noe som kan funke, eller fjerner det mye motivasjon for salg? 25% av hvert salg går til selger. Endret 5. april 2013 av sprettass Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Dette høres ut som en fryktelig dårlig avtale for din del. For det første, det var en høy prosentsats. Jeg ville heller hatt en fastsum, og en bonus for store kontrakter. Tenk om han drar i land en millionkontrakt, og stikker av med 250 000 for en noen timers arbeid, mens arbeidsmengden ved å utvikle siden er gigantisk. Jeg ville ikke gått med på å forhåndsbetale for salg. Enten så får han gjøre jobben sin skikkelig, eller så får han finne seg en annen jobb. Om du bestemmer deg for å betale likevel, fører du det som "Forskudd på provisjonsbasert lønn". Skulle det vise seg at han ikke klarer dette, vil han ha lånt penger av deg. Det er generelt en veldig dårlig idé å forskuddsbetale til nyansatte. 3 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Når man får betalt på forskudd og pengene er oppbrukt føler man at man jobber gratis. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Det blir som med bjørnen og skinnet o.s.v. Motivasjonen til å selge er provisjonen et salg utløser, om denne motivasjonen ikke trenges er heller ikke motivasjonen til å gjøre en god jobb tilstede. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Problemet er at han vil ha forhåndsbetaling på 10 salg. Jeg er redd for at dette fjerner guleroten til å selge, men han insisterer på at det ikke stemmer. Det er du som er sjefen, du bestemmer. Å gi betaling på forskudd for noe sånt er lite lurt. Motivasjon er veldig viktig i salg. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Høres ikke ut som noe du burde gjennomføre, hvorfor er det så viktig at han skal ha forhåndsbetalt? stoler han ikke på jobben? Det sies at det enkle er ofte det beste, det gjelder nok her og, vanlig lønnsavtale her i form av provisjon. Lenke til kommentar
sprettass Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Jepp, da har jeg fått tenke meg litt om etter å ha lest kommentarene. Det blir ingen forhåndsbetaling Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Jepp, da har jeg fått tenke meg litt om etter å ha lest kommentarene. Det blir ingen forhåndsbetaling Dette er nok det enkleste for deg ja, hvis han ikke går med på det, er det ingen ansatt du vil ha uansett, win-win kalles det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå