wolfmann Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 2 millioner nye kontoer.. jippi...Men er det ikke så at 1-2 av 100 spillere i P2P spill betaler? Mente F2P.. doh! Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 er vell bare folk som bare ville prøve ut, det står ikkje akkurat er 2 mil betalende kontoer det er så spydig hvor mye dei prøver og melke brukeren i dette spillet, hvor en du går er cartel mynter overalt...nyeheter handler kun om cartel mynter osv er kvalmt...men så er det EA inblandet .... Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Riktig som folk over sier, det som blir lagt ut på Cartel Market er kun kosmetiske ting/"utvidelser" for F2P-kontoer. Selv koser jeg meg med endgame, har et par mill credits, så driver stort sett bare med Ops/PvP/Alts. Hjelper også med et skikkelig community, som du kan finne hos impetusguild.com (helnorsk, guildmeet i april, events osv). Er også mange online i spillet. På min server er det 223 online på Imperial Fleet i skrivende stund, guildet er på 32(varierer mellom 20-50 på kveldstid) og det er alltids noe å gjøre. Itillegg kommer det en mini-expansion om kort tid. Så at spillet er dødt og en døgnflue vil jeg ikke si. 1 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Problemet mitt med dette spillet er at dem nå bare fokuserer på cartel market, nesten alt nytt gear som kommer blir lagt ut der, hvor man må bruke ekte penger på å kjøpe de. Ellers er det for det meste den samme regla som alle andre MMO spill når man kommer til end game. Raids, Flashpoints, PvP eller daily quest grind. Men det beste er jo historie delen. Jeg har aldri laget mange alts i MMO spill, siden jeg ikke ser noen grunn til det. Men i SWTOR så er det faktisk det beste med spiller, er å lage alts og spille dems historie. Enda det kan bli litt repetivt. Men jeg er ganske lei disse theme park MMO spillene. Vil ha et nytt MMO hvor jeg kan gjøre noe annet en å bare slåss og sånt. Helt enig med deg. Jeg gikk tilbake til tekstbasert online-spill (såkalt MUD), som Sheldon Cooper sier (om Zork, riktig nok)"It uses the most powerful graphics card of them all; Your imagination!" MMO'er har de siste årene mistet alt av kompleksitet og blitt dummet ned såpass mye at selv småbarn i førskolealder skal få spille. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Det er ikke noe galt ved å lage lett forståelige og intuitive MMOer som er underholdende fremfor et studie med grå hår som følge. Det som ofte er problemet er at MMO i dag raskt blir repetitivt, kjjedsommelig og grinding i en eller annen form. Det mister gøyalt faktoren rimelig raskt og et eller annet sted blir man sittende med følelsen av at det er mer jobb enn moro. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Riktig som folk over sier, det som blir lagt ut på Cartel Market er kun kosmetiske ting/"utvidelser" for F2P-kontoer. XP boosters, ting som gjør at du levler og spiller raskere, utstyrspakker for skip og karakter... Det er en viss grad av Pay to Win her. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Det er i praksis ikke noen P2W da det har liten betydning i PvP. Som regel synes også folk det er mer underholdenen å spille lowbie PvP i SWTOR og disse tingene man kan kjøpe er kun for å slippe å grinde seg ihjel for å levle karakter 2-10. Det har liten praktisk betydning for andre enn spilleren selv, ergo ingen P2W. Selv gidder jeg ikke å levle et hav av karakterer selv om jeg kan lette tiden noen få % med cartel coins og ingenting av det jeg kunne kjøpe for Cartel Coins ga meg fordeler. Endret 26. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Det blir snakk om perspektiv. For meg som ikke spiller PVP så opplever jeg det som P2W, og F2P-modellen blir da ganske uinteressant. Jeg ville så gjerne elske SWTOR, men de gjør det så forbanna vanskelig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Tja, hvorvidt en person kjøper ting for Cartel Coins som gir ymse XP noen % raskere for å levle litt raskere gjennom story mode så gjerne for meg. Det påvirker ikke meg i noen grad og i grunn snyter de bare seg selv for den beste delen av spillet. Men jeg forstår at man blir lei av å levle et hav av karakterer og ser derfor ikke noe problem med det. Selv synes jeg det var for lite SW og for mye standard MMO samt de andre problemene jeg finner i alle MMO jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Det blir snakk om perspektiv. For meg som ikke spiller PVP så opplever jeg det som P2W, og F2P-modellen blir da ganske uinteressant. Jeg ville så gjerne elske SWTOR, men de gjør det så forbanna vanskelig. Så fordi andre slipper grinding du selv kan gå igjennom, blir det P2W? Ser ikke helt logikken. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Så fordi andre slipper grinding du selv kan gå igjennom, blir det P2W? Ser ikke helt logikken. Den vanlige definisjonen av Pay To Win er å kunne kjøpe objekter eller tjenester som lar gir deg bonuser eller ting du ikke kan få gjennom vanlig spilling. SWTOR er åpenbart Pay To Win, det er ikke noen spesiell skam ved det. Folk kan da spille som de selv ønsker. Personlig gjør det meg mer misfornøyd med SWTOR når de i tillegg kommer ut med ting selv abbonenter ikke har adgang til. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 League Of Legends: 12 millioner brukere Dota 2: 500000 brukere Hon: 50000 brukere Jeg håper de slutter å satse på MMO Fordi..? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Så fordi andre slipper grinding du selv kan gå igjennom, blir det P2W? Ser ikke helt logikken. Du slipper på ingen som helst måte grindingen men den blir noen få % kortere. Og i hovedsak er det myntet på å forkorte det tiden det tar å lvle 12 karakterer til lvl50 for å ha flere roller å tilby guildet i endgame PVE. Men det er alikevel så ubetydelig lite for de fleste som spiller et par karakterer. Den vanlige definisjonen av Pay To Win er å kunne kjøpe objekter eller tjenester som lar gir deg bonuser eller ting du ikke kan få gjennom vanlig spilling. SWTOR er åpenbart Pay To Win, det er ikke noen spesiell skam ved det. Folk kan da spille som de selv ønsker. Personlig gjør det meg mer misfornøyd med SWTOR når de i tillegg kommer ut med ting selv abbonenter ikke har adgang til. Ut i fra din egen og alle andres definisjon er det ikke SWTOR Cartel Market noen som helst måte P2W. Det eneste du ikke kan få gjennom vanlig spilling av det du kan kjøpe er kosmetiske elementer som farger på krystaller til lyssabler, klær som ser annerledes ut, speeders som ser annerledes ut, party gadgets etc. Det går ene og alene på kosmetiske ting for å skille seg ut i spillet og bedre kunne skape sin egen identitet blant tusenvis av andre. Du kan ikke kjøpe utstyr som er bedre enn det du kan kjøpe for ingame valuta eller skaffe på annet vis og det er veldig begrenset ift. egenskaper som ikke er veldig enkelt å skaffe på annet vis . Utstyr med tilsvarende egenskaper koster også slikk og ingenting i ingame valuta. Kjøper du utstyret i Cartel market for egenskapene fremfor det kosmetisk så er det "Pay to get poor". Du får heller ikke kjøpt noe som helst av det utstyret folk som regel er ute etter i 4-xx manns oppdrag, utstyr som virkelig er ettertraktet for egenskapene og som alle må igjennom "to gear up". Å kalle dette P2W blir så far fetched at det faller utenfor stupet. PS. At de gikk F2P var også en nødvendighet og en berikelse for spillet da det bringer inn nye spillere som bidrar til miljøet. Om så kun 20% av F2P blir faste, gode spillere så er det en seier. De som er lei går fra abb til F2P fremfor å forlate spillet fullstendig. Ellers er det stor forskjell på å spille som abb eller F2P, listen er lang og det skal den være når man abbonerer. Hmm, er alle MMO med mulighet for abb P2W? Dette at man får lov å spille igjennom alle story modes uten å betale en krone er en gave til alle gamere. De har også alltid hatt 2 ukers trial som var grunnen til at jeg valgte dette fremfor eks. GW2 som ikke kunne prøves men måtte kjøpes. Når GW2 endelig fikk en trialweekend så gikk jeg lei i løpet av den helgen selv om det hadde mange lovende elementer som var årsaken til at jeg ville prøve det. Endret 27. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Den vanlige definisjonen av Pay To Win er å kunne kjøpe objekter eller tjenester som lar gir deg bonuser eller ting du ikke kan få gjennom vanlig spilling. SWTOR er åpenbart Pay To Win, det er ikke noen spesiell skam ved det. Folk kan da spille som de selv ønsker. Personlig gjør det meg mer misfornøyd med SWTOR når de i tillegg kommer ut med ting selv abbonenter ikke har adgang til. Abonnement != Pay to Win. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Samt en annen ting. Abbonenter får Cartel Coins i gave hver måned, så å si at abbonenter ikke får tilgang til Cartel Market Items uten å måtte betale ekstra er også tull og tøys. Det virker for meg at de som klager kan lite om spillet eller ikke spiller det. Endret 27. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Du slipper på ingen som helst måte grindingen men den blir noen få % kortere. Og i hovedsak er det myntet på å forkorte det tiden det tar å lvle 12 karakterer til lvl50 for å ha flere roller å tilby guildet i endgame PVE. Men det er alikevel så ubetydelig lite for de fleste som spiller et par karakterer. 25% = noen få % kortere? Nja. Merket selv forskjell på juggernauten jeg lvla med xp-boost og merc'n jeg lvla uten. Gikk en del fortere, hoppa over mange flere quests(og noen planeter). Men ja, ordla meg feil; Så fordi andre slipper en del av grindinga du selv kan gå igjennom, blir det P2W? Ser ikke helt logikken. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Så fordi andre slipper en del av grindinga du selv kan gå igjennom, blir det P2W? Ser ikke helt logikken. Nei, det er ikke P2W. Endret 27. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Nei, det er ikke P2W. Spørsmålet var ikke rettet mot deg i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå