heh115 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Hei! Monterte et ryggekamera i går, men har problemer med bildet. Se filmen! Nå har bilde også blitt helt svart og viser bilder i korte perioder. Noen som har peiling på hva som er feil? Hva bør jeg sjekke? http://www.youtube.com/watch?v=wnGkn1oFv44 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Ser ut som dårlig kontakt et sted. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Kan være dårlig kontakt - kan også være elektronisk støy hvis kabelen ikke er ordentlig skjermet. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Det er ikke trådløst. Er noe ala dette HER, bare med fastmontert kamera. Jeg kan utelukke at dette har noe med strømmen til kameraet og at det er en feil på signalkabelen en eller annen plass. Jeg måtte kappe signalledningen for å få den gjennom en gjennomføring i brannveggen, men var nøye med å skøyte ledningen igjen og isolere. Kan dette være feilen? Firmaet jeg kjøpte det fra var et "enmannsfirma" som tydeligvis har gått konk nå... Endret 22. mars 2013 av heh115 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Nå har bilde også blitt helt svart og viser bilder i korte perioder. Du må jo nesten tenke på å sjekke skjøten, prøv å rør på kabelen i det området for å se om det viser noe endring/støy når du gjør det. Er det andre "lys" på utstyret som hjelper deg med å se at det ikke er strøm eller jording som kuttes? Alle kontakter er godt inne? Endret 22. mars 2013 av pybalto Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Og - endrer støyen seg hvis du ruser motoren, skrur på vindusviskerne eller annet elektrisk? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) En signalkabel er isolert for elektrisk og statisk støy, hvis området der du har skjøtet kabelen har andre kabler i nærheten kan det være grunnen for støy, det samme med høyttalere og forsterkere, men hvis skjermen er blitt sort tyder det på kabelbrudd. Hvis du også legger en signalkabel i en kveil kan du også få inferens. Som trondster sier så test alt mulig elektrisk i bilen for og se hva som kan gi støy, ta også og flytt bilen til et annet område. Endret 22. mars 2013 av Nautica Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Fikk mange gode tips nå! Har kveilet opp en liten bit attmed kameraet, får løse den opp å se hva som skjer. Ligger strømledninger i samme kveilen når jeg tenker meg om... smart. Forstyrrelsen på skjermen reagerer ikke på spenningsendring ved rusing, men heller fra vibrasjon. Vil det lønne seg og klippe av kontaktene og lodde de sammen i stede? Eller vil dette bare føre til økt risiko for forstyrrelser? Noen som har erfaring med dårlig kontakt i kontaktene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå