spelley Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette: jobber fast i en butikk, fikk utbetalt for 60 timer sist måned. jeg var syk en dag, så var på jobb i tot 52 timer. Lønnen for sist måned mottok jeg ikke ub tillegg. minimum antall timer for å få tillegg er: 54 timer. Har ikke jeg rett for ub tillegg alle dagene jeg har jobbet - dagen jeg var syk? Endret 22. mars 2013 av spelley Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Hei. Hvis jeg husker tariffavtalen riktig så går krav til ub-tillegg på stillingsbrøk, ikke faktisk arbeidede timer. Hvis du skulle ha jobbet 60 timer så har du en stillingsbrøk som tilsier at du har krav på tillegget. -- Terje Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Stemmer, forutsatt at man ikke er tilkallingsvikar. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Butikkoverenskomsten fastslår at man må ha en fast stillingsandel som innebærer minst 12 timers arbeid per uke i snittberegnet over fire uker for å få UB-tillegg. Tilkallingshjelp får UB-tillegg etter minst 12 timers arbeid den enkelte uke. Lenke til kommentar
spelley Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Butikkoverenskomsten fastslår at man må ha en fast stillingsandel som innebærer minst 12 timers arbeid per uke i snittberegnet over fire uker for å få UB-tillegg. Tilkallingshjelp får UB-tillegg etter minst 12 timers arbeid den enkelte uke. Dette visste jeg ikke om. Ble informert av sjefen at jeg må min arbeide 13.5 timer i snitt per uke og det er egentlig det jeg har forholdt meg til. Jeg jobber forøvrig fast deltid. 2+3 dager (annenhver uke). Har ikke kontrakt på det, men jeg har hatt samme vaktene i 2 år. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Det kan være at din arbeidsplass ikke følger Butikkoverenskomsten. Du bør se på arbeidskontrakten din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå