Caddy Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Starter hele NX prosessen fra begynnelsen igjen, aka, fjerne nx, ssh server osv.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Nei, det er ikke nødvendig. Har du sjekket at ssh er installert og fungerer? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Jepp. Bruker putty innimellom.. Etter fjerning og reinstallering av ssh, får jeg følgende når jeg prøver å åpne webgui`et: ForbiddenYou don't have permission to access / on this server. Kommandoene jeg kjørte var ca samme som disse: sudo apt-get purge nxclient nxserver nxnode sudo apt-get purge openssh-server openssh-client sudo rm -r usr/NX sudo rm -r ~/.ssh/ Putty fungerer tho.. Jeg har ikke reboota serveren, pga rebuild av raidet etter jeg satt inn disk nr 4. Sto på rundt 1600 minutter for 10 minutter siden. Endret 1. april 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Det vil fungere frem til ssh-daemonen blir restartet. /etc/init.d/sshd stop Etter det bør man ikke kunne ssh-e til maskinen. Endret 1. april 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Det medfører riktighet... Jeg installerte ssh igjen, uten å restarte ssh.. Har det noe å si for webinterface? Endret 1. april 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hvis ssh funker, og du har en desktop samt bruker å koble deg til, så funker nx. Ingen grunn til å avinstallere, det skaper bare mer rot. Fikk du noen feilmeldinger når du installerte nx? Når du installerer med dpkg vil ikke avhengigheter håndteres, da kan det være greit å la apt-get rydde opp. Installer nx igjen, sjekk om du får noe feilmeldinger, eksempelvis ved etterpå å kjøre en oppdatering: apt-get update apt-get dist-upgrade Ta en reboot så vi vet at alle tjenestene er som de skal, så forsøker du først ssh, dernest nx. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Raidet er fremdeles under rebuild, vil ikke en reboot forstyrre dette? Resumer den, eller starter den på nytt etterpå? Og nei, det funket ikke på clean install. Flere tråder på google om trøbbel, eks: http://www.nomachine...r_id=AR10B00046 http://ubuntuforums....d.php?t=1490038 <--- Testa det som sto i word dokumentet i post #6 Endret 1. april 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Nei, ikke reboot da. Har du fått installert alt du har fjernet nå? Så du om mer ble fjernet i samme slengen? Når du fjerner sentrale deler av systemet er faren stor for at avhengigheter systemet trenger blir fjernet samtidig. Du blir naturligvis advart, så du har i så fall sett en liste over hva som ble fjernet. Lenkene du fant er folk som har slått av passord autentisering. Har du også det? Får du til å logge på vie putty eller ssh med passord? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Jeg har kun installert pakkene du linket. Ikke rotet med noen innstillinger, før jeg fikk beskjed fra min egen maskin om at nx serveren på linuxboksen ikke kjørte.. NX> 203 NXSSH running with pid: 3932 NX> 285 Enabling check on switch command NX> 285 Enabling skip of SSH config files NX> 285 Setting the preferred NX options NX> 200 Connected to address: 192.168.0.195 on port: 22 NX> 202 Authenticating user: nx NX> 208 Using auth method: publickey NX> 204 Authentication failed. Må jeg opprette en nx bruker på boksen evt, siden det er den den ikke klarer å authorisere? Det er IKKE NX jeg skriver inn som brukernavn når jeg prøver å koble til. Ja, ssh-server, ssh-client, nx server, node og client. Web fungerer ikke, men skal testes etter en reboot i løpet av uka. Endret 1. april 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Du får til å logge inn med putty eller ssh? Med passord? Nei, drit i nx bruker, det er irrelevant. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Da du avinstallerte pakkene, ble mye annet fjernet, kanskje essensielle ting? Det er viktig at du svarer på akkurat det jeg spør om. 1 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Det ligger kanskje logget et sted? Hva som ble fjernet, når osv..? Noterte meg desverre ikke dette før jeg lukket terminalen.. Putty funker fint og har funket hele tiden. Bruker gjerne root eller caddy i putty, caddy er brukeren min på serveren. Caddy og passordet mitt har ikke fungert i nx. Dvs, jeg får opp meldingen om at serveren ikke kjører. Og på detaljer står det at bruker "nx" ikke ble autentisert. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) OK, la oss se om du har installert nx (på OMV boksen): aptitude search nx|grep ^i har du kjørt apt-get update og dist-upgrade som jeg ba deg om? Endret 1. april 2013 av Del Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Lagde en tråd her også: http://forums.openme...8e590deec95fbb1 Og de sier reinstaller. Ikke store jobben, også får jeg en fresh installasjon. For raidet kan importeres, right? Venter bare på at det skal bli ferdig med rebuilden. Kjørte oppgraderingen du ba meg om, men tør jo ikke restarte ennå. Edit: Dvs, kjørte apt-get install openmediavault, og jeg får tilgang til webinterface igjen... Blir nok reinstall. Root passordet mitt er ikke det det var sist jeg prøvde å logge inn. Også har jeg litt trøbbel med smb share. Fresh install i løpet av uka. Endret 1. april 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Reinstall løser ofte ingenting. Kan du kjøre aptitude linjen også? Rotpassord endres ikke uten at du selv gjør og legger inn nytt passord to ganger. Det er fort gjort å endre tilbake. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Rotpassordet settes under installasjon av openmediavault, kanskje du endret den da du installerte igjen etter å ha fjernet det? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) i nxclient - NX Clienti nxnode - NX Server Node i nxserver - NX Server Reinstall fjerner evt alle "feil" jeg har gjort ved å teste de forskjellige måtene å installere NX på? Da jeg kjørte "apt-get install openmediavault" fikk jeg ingen forespørsel om å endre eller lage et root passord. *Skiftet passord til root konto tilbake til normalen. Å kan det være at rebuildinga bruker lenger og lenger tid? Aka, begynnte på 25000kb\sek, nå er den nede i 14000kb\sek.. Endret 1. april 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Reinstall fjerner evt alle "feil" jeg har gjort ved å teste de forskjellige måtene å installere NX på? Dette fikser apt for deg. Du sitter ikke på en brukket Windows. Reinstall er egentlig ingen løsning. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 (endret) echo 50000 >/proc/sys/dev/raid/speed_limit_min Denne kortet ned rebuild tiden med ca 17 timer. Reboot done. Fikset ikke SMB sharen. Det ligger ingen shares i lista.. The configuration object is not unique: A share with the given name already existsError #3005: exception 'OMVException' with message 'The configuration object is not unique: A share with the given name already exists' in /var/www/openmediavault/rpc/smb.inc:325 Stack trace: #0 [internal function]: SMBRpc->setShare(Array) #1 /usr/share/php/openmediavault/rpc.inc(265): call_user_func_array(Array, Array) #2 /usr/share/php/openmediavault/rpc.inc(98): OMVRpc::exec('SMB', 'setShare', Array) #3 /var/www/openmediavault/rpc.php(44): OMVJsonRpcServer->handle() #4 {main} Endret 2. april 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå