|SeVen| Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Den hersens ASUS bernnern min er i PIO MODE :x . Hvordan får jeg den vekk fra det ? Den vil rett og slett ikke vekk fra PIO mode. Hva er galt tror dere ? Kanskje det hjelper med nye drivere ? eller bios ? PLz.. hjelp meg. Så irriterende å brenne på 52x og så tar det 12 min!! dessuten brenner den litt feil og! Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei, hadde det samme prob. med min NEC 1300A. (På UDMA ville den simplthen ikke brenne.) Det rådet jeg fikk her på forumet var å fjerne IDE-kontrolleren i Enhetsbehandleren. Restart maskinen din, og systemet vil installere denne på nytt. Håper dette hjelper. Obs. Jeg forutsetter at du har prøvd å sette kontrolleren på DMA?! Mvh roger Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Står DMA if AVALIBLE der.. men under står det PIO MODE! Så da velger den PIO isteden for DMA virker det som. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei, har du to enheter tilkoblet ide-kontrolleren? Sjekk at begge står til DMA, hvis ikke fjern den og og la maskinen innstallere kontrolleren på nytt. Eller har jeg misforstått her? mvh roger Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 har bare 1 enhet tilkoblet secodary. og det er brennern. Og den står på DMA if avalible, men like under står det MODE: Og det står det PIO MODE. Har 2xHD på Primary, den kjører Ultra DMA, mens SECODARY har jeg bare en brenner og den kjører PIO MODE. Fåt ikke vekk det. Men skal prøve å avinstallere IDE drivern. Eller går det å bare avinstallere secondary IDE driver ? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei, avinnstaller BARE secondary. La maskinen innstallere den på nytt (restart). Prøv deretter å sette Mode til DMA. Funket hos meg. Lykke til. mvh roger Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Har vært borti AKKURAT d samme. Det som var feil var at i BIOS så sto det "NONE" istedefor "CD-ROM" på kanalen der CD-ROMen stod. Dette gjor slik at windows ikke kjørte den i DMA. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Har vært borti AKKURAT d samme. Det som var feil var at i BIOS så sto det "NONE" istedefor "CD-ROM" på kanalen der CD-ROMen stod. Dette gjor slik at windows ikke kjørte den i DMA. Står AUTO i bios hos meg. Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Har vært borti AKKURAT d samme. Det som var feil var at i BIOS så sto det "NONE" istedefor "CD-ROM" på kanalen der CD-ROMen stod. Dette gjor slik at windows ikke kjørte den i DMA. Står AUTO i bios hos meg. Har du et valg i BIOS som heter CD-ROM? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Fått det til å fungere nå. Slettet driveren og innstallerte på nytt Kjører Ultra DMA 5 nå ;D Før så brukte brenneren min 10 min på 700 MB ,nå klarer den 700 MB på 2 min og akkurat 30 sek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå