Gå til innhold

Nytt headsett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på utkikk etter ett headsett som hovedsakelig skal brukes til film, musikk og skype. Vurderer ett sett Beats ettersom jeg synes de har fantastisk god lyd (og ser bra ut). Hva er forskjellen på Beats Wireless og Beats Solo, utenom at første nevnte er trådløst? Har merket at folk rundt om kring er kritiske til Beats, hvorfor det? hvilke andre headsett vil dere anbefale?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Beats det eneste du har hørt i den prisklassen, eller har du sammenlignet med andre merker? For om du faktisk har prøvd forskjellige hodetelefoner og kommet frem til at du liker lyden i Beats best, så er det jo ikke noe gale i å kjøpe de. Du skal imidlertid vite at alle som bryr seg om god lyd vil, bare ved tanken på Beats, være villig til å la seg begrave levende kun for å få muligheten til å vri seg i graven.

 

Skriv litt om hva du skal bruke de til, og hvilket ønsker du har så kan du i hvert fall få tips om andre hodetelefoner du kan teste ut før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Les innlegget mitt her du.

 

B&W hodetelefonene såg fristende ut. Hvor store er forskjellen på P3 og P5? Er det verdt en tusenlapp mer?

 

Er Beats det eneste du har hørt i den prisklassen, eller har du sammenlignet med andre merker? For om du faktisk har prøvd forskjellige hodetelefoner og kommet frem til at du liker lyden i Beats best, så er det jo ikke noe gale i å kjøpe de. Du skal imidlertid vite at alle som bryr seg om god lyd vil, bare ved tanken på Beats, være villig til å la seg begrave levende kun for å få muligheten til å vri seg i graven.

 

Skriv litt om hva du skal bruke de til, og hvilket ønsker du har så kan du i hvert fall få tips om andre hodetelefoner du kan teste ut før du bestemmer deg.

 

Jeg har kun prøvd Beats i den prisklassen, ja. Som sagt i førstepost så skal de hovedsakelig brukes til film, musikk og skype.

Det er og å foretrekke at headsettet sitter oppå ørene, ikke over.

 

Edit: At de er lette å dra med seg er heller ikke et minus.

Endret av Mats Aa
Lenke til kommentar

Philips Citiscape Downtown, AKG K 81 DJ, Sony MDR-XB500/XB700 (om du liker mye bass) og JVC HA-S500 er gode kjøp med tanke på pris. Sistnevnte er dessverre vanskelig å finne i Norge.

 

Litt høyere i pris finner du V-MODA m80 som er alt det Beats Solo burde ha vært. Disse er også vanskelig å finne i Norge, men de er absolutt verdt å vurdere allikevel.

 

I tillegg har du de klassiske anbefalingene innen portable, "på ørene"-hodetelefonene HD25, Amperior og DT1350. Noen finner disse litt ukomfortable, men ellers er de helt fantastisk. Selv har jeg HD25, og har ingen problemer med komforten.

 

Jeg ser du skal bruke de med Skype, om du ikke har en mic fra før, vil jeg da anbefale deg å gå for en modmic som du kan feste på.

 

Problemet med Beats er ikke bare at de har veldig mye bass, men også at denne bassen er veldig upresis. I stedet for definerte basslag leverer de bare masse buldring. I tillegg betaler du veldig mye for merket. Om du liker designet til Beats veldig godt kan du se på Noontec Zoro som mer eller mindre er en kopi av Beats Solo. Folk vil nok tro du har blitt lurt til å kjøpe en dårlig etterligning, men de har faktisk bedre lydkvalitet.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

B&W hodetelefonene såg fristende ut. Hvor store er forskjellen på P3 og P5? Er det verdt en tusenlapp mer?

 

Personlig så har jeg bare prøvd P5 og enda man betaler en del for designet så syntes ikke jeg at prisen var så gal. Jeg ser for meg at P3 muligens er litt mer portable og at man ikke blir like svett i ørene som med P5 (som har puter av skinn).

 

Bor du i en større by så er det bare å dra til Hifiklubben og teste ut begge. Når folk står mellom noen produkter som er relativt lette å få tak i for test så anbefaler jeg at ørene til personen avgjør. Kanskje du ikke liker lyden noe særlig heller. Hører du på et par hodetelefoner og kan fortelle hva du likte og ikke likte så blir det lettere å hjelpe videre. Bra å ha sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar

IKKE KJØP BEATS. De er ikke verdt prisen, og du får kjempegode headsett til under halve prisen som høres mye bedre ut. Jeg har kjøpt meg Ath-m50 som er DET beste headsettet man kan få tak i, hved mindre man bruker headsett forsterker, som jeg tviler på at du skal gjøre.

Ath-m50 slår beats på alle områder, bare se her:

 

Jeg selv driver og produserer musikk, og er meget opptatt av lyd og kvalitet. Så jeg har litt mer å si når det gjelder slike ting enn ola nordmann. Jeg bruker ath-m50 til å produsere musikk, selv om det ikke er anbefalt å bruke headseatt til dette, så er ath så bra at det funker allikevell, spesielt hvis man tester musikken på flere lyd-systemer som i bilen eller på høytallerene i stuen.

 

Hilsen Øystein Ellingsen.

ps hvis du har lyst til å sjekke ut musikken jeg lager så søk etter navnet mitt på soundcloud,

lager for det meste house musikk, men også musikk til spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...