Gå til innhold

Regjeringen lover 1 milliard kroner til skipstunnel

Skipstunnel  

16 stemmer

1. 1. Din mening om skipstunnelen

• Regjeringen er gått fra vettet, nok en gang
      9
    • Regjeringen har alltid rett (Det er demokrati, nemlig)
      1
    • Regjeringen er på rett kurs, men må pøse på med mer penger
      6

Anbefalte innlegg

Det værste med avstemminga er at uansett ka en stemmer så er det regjeringsfiendtlig.

Fant ikke den regjeringsfiendtlig nok, så jeg nektet å stemme.

En mer passende avstemming hadde vært;

Er tunnelen det riktige å bruke disse pengene på akkurat nå? Ja, Nei, Vet ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Nå begynner tråden å komme i riktig spor ... liddeli moro, kokken fikk juling ... :green:

Edit: sorry, trodde jeg skulle dette ner, rett etter Northug, på forrige side ... :blush:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Noen som aner hva den gjennomsnittlige multiplikatoren for å finne reelle kostnader på slike prosjekter er?

Geir :)

Vanligvis blir det 2-3 ganger så dyrt som det som blir annonsert.

Du spør hva vi mener om skipstunnelen, men alle svaralternativene dreier seg om hva vi mener om regjeringen...

Geir :)

Vel, muligens burde jeg formulert meg bedre og spurt om hva dere mener Regjeringens avgjørelse om å bruke 1 milliard kroner på denne tunnelen (som vil koste adskjillig mer) om den noensinne blir ferdigstilt.

Tross alt, selve tunnelen er det vel ikke stort å ha noen "mening" om? Hva skal man mene om ett hull i fjellet? Bortsett fra estetiske vurderinger kan jeg ikke se at det er stort å mene noe om?Har du for eksempel noen meninger om denne tunnellen:tunnel.jpg

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hørt om dette prosjektet i flere år og trodde nesten det allerede så smått var igangsatt. Bla. skulle Discovery Channel dekke hele byggeprosessen.

Man brukte 4,2 milliarder på opera-bygget. Og nå er det visstnok vedtatt å bygge nytt nasjonal-museum for 5 milliarder.

Sånn sett kan man godt bruke et par statlige milliarder på noe som skipfart & næringsliv vil ha nytte av. (dvs. få noe matnyttig ut av pengene for en gangs skyld)

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tross alt, selve tunnelen er det vel ikke stort å ha noen "mening" om? Hva skal man mene om ett hull i fjellet? Bortsett fra estetiske vurderinger kan jeg ikke se at det er stort å mene noe om?Har du for eksempel noen meninger om denne tunnellen:

Tuller du? Det er jo ein million ting å meine om tunnelar! Er den nyttig? Er den fin? Kor fort bør ein gå igjennom den? Burde den ha blitt laga mykje tidlegare, eller burde den ikkje bli laga i heile tatt? Kan vi ta alle som meinte at Operaen i Oslo var ein god ide, samle dei i hope og bruke dei som slavearbeid til å byggje tunnelen?

Lenke til kommentar

Den avstemningen var vel ikke så veldig nøytral.

Svaralternativene kunne like godt vært:

1. Regjeringen burde gå av straks!

2. Regjeringen har blitt en smule gale.

3. Regjeringen elsker å bruke opp våre penger på masse tull.

Nesten som votene til VG dette jo :tease:

Om man og leser litt mer om prosjektet, så vil man og få litt mer forsåelse.

Også blir det verdens første av sitt slag da.

Lenke til kommentar

Den avstemningen var vel ikke så veldig nøytral.

Det var nok ikke meningen heller. Handler mer om å svartmale AP/rød-grønne for enhver pris virker det som.

Meningsløst, siden det like gjerne kan være ei borgerlig regjering som er i posisjon den dagen avgjørelse om prosjektet skal tas.

Enkelte tingen fortjener at man bør legge vekk "parti-krangel" og heller se på helheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres jo ut som en god idé å kunne ta hurtigbåt fra Bergen til Ålesund, og det er også bra å kunne frakte gods med båt tryggere forbi Stad. Men nå når det er vedtatt at vi skal få fergefri vei på vestlandet, er da denne tunnellen nødvendig? Og til hvilken pris? Med en prislapp på 1,5 milliard blir det nok fort 15 milliarder, da de fleste statlige byggeprosjekter pleier være prosjektert av svindlere som for eksempel lar være å ta med asfalt og veilys i budsjettet.. Er det verdt det? Hva kan vi få for samme prisen?

Det beste er nok å utnevne en uavhengig kommité av en 15-20 blåruss som ikke har det fnugg av peiling, så kan de bruke noen år og noen titalls millioner kroner på å finne ut hva som er best, komme med en rapport som statsråden så vil kaste i bosset og bestemme seg for nøyaktig det motsatte, eventuelt utnevne enda en kommité som vil granske den forrige kommitéens avgjørelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres jo ut som en god idé å kunne ta hurtigbåt fra Bergen til Ålesund, og det er også bra å kunne frakte gods med båt tryggere forbi Stad. Men nå når det er vedtatt at vi skal få fergefri vei på vestlandet, er da denne tunnellen nødvendig?

Jeg burde ikke egentlig bry meg her, men likevel:

Vis meg den fiskebåt eller frakteskute som kan bruke en motorvei...

Stadthavet har faktisk en grunn for å være beryktet, men det er selvfølgelig bare fiskere og sjøfolk, så da er det jo ikke så nøye...

Endret av akroev
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...