steinhun Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Glemte vel å skrive det... Men antok at de fleste av folkene som klager på Windows 8, kun klikket seg inn på artikkelen for å kommentere, og ikke leste alle sidene Niklas hadde skrevet. Så får de hjelp de som kun leser kommentarene og ikke artikkelen. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 De som klager på 8 har bare sett screenshots av flis-menyen og tror hele OSet ser sånn ut. Et nyttig musetriks er å høyreklikke i nedre venstre hjørne, der popper det opp en liten hurtigmeny med systemsnarveier som Kjør, Enhetsbehandling, Legg til/fjern programmer osv. Husker ikke om Win 7 hadde dette, så det kan hende at dette er gammelt nytt. 1 Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Et nyttig musetriks er å høyreklikke i nedre venstre hjørne Windows 7 hadde ikke dette. Det nærmeste var å høyreklikke på min datamaskin. Høyreklikke i nedre venstre hjørne tar opp samme funksjon som å trykke Win+X. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 De som klager på 8 har bare sett screenshots av flis-menyen og tror hele OSet ser sånn ut. Et nyttig musetriks er å høyreklikke i nedre venstre hjørne, der popper det opp en liten hurtigmeny med systemsnarveier som Kjør, Enhetsbehandling, Legg til/fjern programmer osv. Husker ikke om Win 7 hadde dette, så det kan hende at dette er gammelt nytt. For noe tøvete arrogant påstand. Er det virkelig så vanskelig å forstå at folk kan mene noe annet enn deg selv om de har prøvd win8? Mener du at dine meninger er så suverent overlenge at alle som faktisk har prøvd produktet bare må være enig med deg? AtW 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 De som klager på 8 har bare sett screenshots av flis-menyen og tror hele OSet ser sånn ut. Dette er en grunnleggende faktafeil. Jeg er redd for at med så grunnleggende faktafeil må du nødvendigvis ha bygget deg et totalt feilaktig bilde av situasjonen. 1 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Kjempebra artikkel og veldig informativ, men: Jeg har nå 2 stk devicer med Windows 8 på. Nr 1 er en Lenovo Thinkpad T420s som er oppgradert til win8. Nr 2 er en HP Elitepad 900. For å "slå av" laptopen så gjør jeg enkelt og greit 1 av 2 ting. Enten smeller igjen lokket, eller trykker FN+F4 (måneknappen) og maskinen går da i sleep. Shutdown av en windows maskin var sånnt jeg holdt på med når jeg hadde Windows XP og eldre. Elitepad'en har en powerknapp, ganske så lik den som er på iPad. Trykker jeg på den så sier den 'natta med en gang og er kjapt klar neste gang jeg skal bruke den. Skjønner ikke helt hvorfor folk er så oppsatt av å finne shutdown ? Jeg har en stasjonær hjemmepc med Win7. Selv på den bruker jeg _ALDRI_ shutdown. Etter X antall minutt ubrukt så låses den. Etter XY minutt så går den i sleep. Skal jeg på flyet, og være snill gutt, bruker jeg hibernate. Når skal jeg liksom bruke shutdown, bortsett fra i support og vedlikeholds øyemed ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hibernate og restart er i samme meny, så det er jo ikke om det er akkurat shutdown som er det relevante her. AtW Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Bare fordi du bruker hibernate, betyr det ikke at oldefaren til guttungen min har noe forhold til hibernate. Han har slått av PC'er i noe sånn som femti år nå, og så lite som han bruker PC'n nå vil det være ganske mye strøm som ville blitt kastet bort. Ikke gå ut fra at det som passer for deg passer for alle. Han har brukt 15 år på å lære seg at start betyr stopp, dessverre sier det nok stopp nå. Sannsynligvis vil han være Windows 7-bruker resten av livet, men det oppsettet han hadde på Windows 98 SE var bedre tilpasset ham, spesielt i Office der han kun trengte forholde seg til de ytterst få knappene han trengte. Resten var slått av og skjult, noe jeg ikke vet hvordan man gjør med ribbons. I en alder av noenogsøtti var det nok desverre sånn at han ikke er i stand til å lære nye ikoner, kommandoer og "charms", mens han derimot husker hurtigtastene fra Word Perfect for DOS ennå, og han blir nå 84 i morgen. (Jeg husker faktisk noen av dem selv også). Når det gjelder meg, så er sikkert hjernen min ung nok til å lære seg å bruke den intuitivt navngitte perlemenyen, men jeg har ikke noe insentiv for dette. Hurtigtastene skal jeg lære meg, men de nye delene av grensesnittet er bånn i bøtta. Jeg bruker Windows 8 akkurat nå, har det på to av mine tre fungerende hjemmePC-er, HAR sett skjermbilder men tror ikke alt er sånn. Tror derimot at alt er stygt med en feit blå (konfigurerbart) og rødrosa (ikke konfigurerbart) ramme rundt desktop-programmene, og venter utålmodig på neste versjon av WindowsBlinds. Og ja, jeg brukte Comic Sans, men det passer faktisk til perlemenyen. Endret 24. mars 2013 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå