Niklasp Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Vi viser deg hvordan du finner frem. Guide: Lær deg Windows 8-triksene 1 Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Kan også skru av med å Win + D for å komme til skrivebordet, og Alt+F4. 2 Lenke til kommentar
gkjgikkrtuii Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Hvis du bare bruker ObyTile kan du enkelt lage din egen tile som gjør at du kan skru av datamaskinen eller andre ting. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1899865 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Det går også an å bruke Alt+Tab for å skifte mellom programmer. Den eneste forskjellen mellom den og Windowsknapp+Tab er at Alt+Tab kan skifte både mellom skriverbordsprogrammer og Win8-apper Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Bildetekst: "Du må få opp Charms-menyen før du kan skru av datamaskinen." Det er jo ikke rett. Hvorfor denne teksten når dere selv forteller om andre måter å skru av datamaskinen på? 1 Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Det å kunne slå av maskinen er såklart den viktigste funksjonen i et OS. Det er jo normalt å slå av maskinen minst 10 ganger om dagen. Nå er jo Start-knappen borte i Windows 8, så da er det jo plass til å legge inn en Avslutt-knapp dere i stedet? 3 Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Siden jeg nesten aldri er borti w8 utenom når det kommer til litt support, har jeg kun lært meg WIN + X-snarveien. Slipper å lete etter kontrollpanelet og andre småtterier i hvert fall Lenke til kommentar
G Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Vi viser deg hvordan du finner frem. Guide: Lær deg Windows 8-triksene Har du hentet inspirasjon fra denne heftige diskusjonstråden til artikkelen din? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1495762 På tide at man får en hurtigsnarveisguide, siden Microsoft har tvunget på oss en del navigeringsutfordringer med denne Windows 8. Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Hvorfor bruke tid på å pugge hurtigtaster når man kan gjøre alt med musen og win7 ? 1 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Du kan også velge hva av-knappen på PC-en skal gjøre. For eksempel sette PC-en i hvilemodus, dvalemodus eller ikke gjøre noen verdens ting. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 For å switche mellom applikasjonene i "swithcer-fanen" trenger man ikke holde nede Shift. Det holder med Windows og Tab... Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Der lærte jeg noe nytt i dag også Installerte Win 8 på gamingmaskinen nylig, og er kjempefornøyd sålangt. Alt fungerer utmerket, og startmenyen har jeg ikke savnet en eneste gang. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Er det flere enn meg som er lei av å høre om et for meg uaktuelt OS med grelle 70-talls blokker for svaksynte ? Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Er det flere enn meg som er lei av å høre om et for meg uaktuelt OS med grelle 70-talls blokker for svaksynte ? Så ikke klikk deg inn på artikkelen? Herre... 2 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Er det flere enn meg som er lei av å høre om et for meg uaktuelt OS med grelle 70-talls blokker for svaksynte ?Så ikke klikk deg inn på artikkelen? Herre... Ja, det har du selvsagt helt rett i. Skal huske det neste gang Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Det å kunne slå av maskinen er såklart den viktigste funksjonen i et OS. Det er jo normalt å slå av maskinen minst 10 ganger om dagen. Nå er jo Start-knappen borte i Windows 8, så da er det jo plass til å legge inn en Avslutt-knapp dere i stedet? Er egentlig ganske lett, men kunne jo vært lettere selvfølegelig. Vet ikke om det er endret i de nyeste versjoenen, men vet hvertfall at OSX og er vanskelig å skru av. Vel folk tror de skrur av og på, mange tror MAc starter så sinnsykt raskt... men det er jo bare hvilemoodus, mange vet ikke engang om av/på knappen Største utfordringen med Win8 var å komme ut av Metro Nå er det lett da, trykker bare på en tile (Windows-tasten funker ikke ved oppstart, men det gjør den senere..?) Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Siden jeg nesten aldri er borti w8 utenom når det kommer til litt support, har jeg kun lært meg WIN + X-snarveien. Slipper å lete etter kontrollpanelet og andre småtterier i hvert fall Samme med høyreklikk nede i venstrehjørnet. Win! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Det å kunne slå av maskinen er såklart den viktigste funksjonen i et OS. Det er jo normalt å slå av maskinen minst 10 ganger om dagen. Nå er jo Start-knappen borte i Windows 8, så da er det jo plass til å legge inn en Avslutt-knapp dere i stedet? Jeg bruker ihvertfall funksjonene oftere enn feks "xbox live marketplace" AtW Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Største utfordringen med Win8 var å komme ut av Metro Nå er det lett da, trykker bare på en tile (Windows-tasten funker ikke ved oppstart, men det gjør den senere..?) Jeg bruker "escape" :-) Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Win + I --> Tar opp Settings. Herfra kan du slå av maskinen, finne kontrollpanel, åpne pc settings, og en del andre ting. Går du på Settings i denne menyen, får du innstillinger for programmet du er i når du taster hotkeyen. Win + D/M --> Tar deg til skrivebordet. Akkurat som i Windows 7. Win + X --> Tar opp en meny med snarveier til blant annet installerte programmer under kontrollpanel, strømstyring, event viewer, device manager, command prompt, en del mer. Ellers fungerer jo Alt+F4 til å slå av Windows, som det alltid har gjort. Det fungerer også å trykke på Windows knappen, bildet ditt oppe til høyre, og sign out, og så shut down. Og så kan du lage en snarvei til "C:\Windows\System32\Shutdown.exe -s" Og feste den til startskjermen, taskbar, skrivebord, der du måtte ønske. Denne skrur av maskinen når du trykker på den. Av andre ting som er meget nyttig med Windows 8, er den ekstreme overhalingen de har hatt i Windows Explorer. Du kan opprette nye mapper med Ctrl+Shift+N, du kan mounte image filer direkte i Explorer, du har fått mange flere knapper over adresselinjen som hurtig tar deg dit du vil i systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå