Gå til innhold

stille vann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DAGENS BILDE:

Et flott og dramatisk landskap, men jeg får det ikke helt til å funke likevel. Det er for mye drama i himmelen til at jeg helt klarer å ekseptere tittelen, og vannet er jo ikke helt rolig det heller, noe vi ser på den uklare refleksjonen i det. En så lang eksponering som 20 sekunder vil også gi bevegelsesuskarphet i himmel og vann og alt annet i bevegelse, og dermed ikke akkurat kommunisere ro.

Selv om landskapet er flott, så leter blikket mitt automatisk etter noe å hvile på, selv om det i dette bildet kanskje ikke er nødvendig. problemet er bare at fotografens signatur er til stede, og fungerer da som blikkfanget, noe som ødelegger roen i resten av bildet, synes jeg.

Jeg ville ikke plukket ut dette bildet om jeg ikke syntes det var noe her å bygge på, men jeg synes det må jobbes mer med dette motivet for å få et bilde som virkelig smeller i netthinnen.

Lenke til kommentar

tusen takk for kommentar.

Du har helt rett med tanke på ''drama'' i himmelen.

etter beskrivelsen så har jeg skrevet at jeg brukte IR-filter som gjør at jeg måtte bruke lengre lukkertid.

Det igjen gjør jo at det blir uskarphet i himmel, og vann.

Når du sier at du ikke får vilt øynene kan nok være korekt.

Synes det er veldig artig å få kritikker :D

For jeg kjøpt mitt første speilrefleks kamera for ca. 1 1/2 år

siden, da kan jeg da si at jeg ikke er noen professionel fotograf, men en veldig stor nybegynner i dette.

Det jeg er ute etter inne på akam.no, er å få kritikker sånn at jeg kan bli en bedre hobby fotograf.

Det jeg ønsker er å få vite om hva du/dere ville gjort annerledes en det jeg har gjort.

=)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...