Newton Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Vi fortsetter diskusjonen om polycarbonate når iPhonen med plast har kommet Den kom for snart 5 år siden, og het iPhone 3G...du er litt sent ute m.a.o... 2 Lenke til kommentar
ola0 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Er det lett å synke Outlook mot iPhone. Får jeg avtaleboka automatisk på skjermen på en iPhone 5. Det er jo den eneste lommevennlige som er bedre enn min Desire s med android 4,0. Jeg savner en som også er god å telefonere med! - og iPhone er god på det meste? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 En stor fordel med inntegrert batteri er at du får 5 års reklamasjonsrett på batteriet da det er endel av telefonene, med avtagbart batteri så er det vell type halvt år garanti og halvannet år reklamasjon (?) Og hvor mange ganger har man egentlig måtte skifte batteri pga. det har dødt etc? Jeg har ihvertfall aldri hatt behov for dette i løpet av alle mine telefoner. Bytter heller ut telefonen før batteriet tar kveld for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Det å oppleve batteri problemer når telefonen bikker året er ikke noe ukjent fenomen. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Tommelargumentet er oppbrukt for flere år siden. Det er noe av det dummeste jeg leser som pro apple propaganda. De to gangene i døgnet du må fikle oppe i venstre hjørne på telefonen kan umulig være noe stort problem. Og det veier iallefall ikke tyngre enn surfeopplevelsen en stor skjerm gir. Men nytter ikke å argumentere imot slike tullete påstander. Bare å overse... 3 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Og hvor mange ganger har man egentlig måtte skifte batteri pga. det har dødt etc? Jeg har ihvertfall aldri hatt behov for dette i løpet av alle mine telefoner. Bytter heller ut telefonen før batteriet tar kveld for å si det sånn. Med dine 23000 innlegg vet jeg at du har fått med deg at dette er ikke hovedgrunnen til batteribytte. Det er når den går tom for strøm. Veldig upraktisk å vase rundt på byen/skauen med en batterpakke med en kabel dinglende mellom den og mobilen. Bytte av slitt batteri er bare en ekstra bonus man kan gjøre etter et par år. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Sjef med to batterier for tungt bruk, feks lengre spilling, psx, osv. Endret 22. mars 2013 av Slai Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Ja, god dag. Jeg nevner karbonforsterket plast, du sier at det er det som brukes i S3, jeg sier at det er det ikke, det er vanlig plast, du sier nei og linker til noen linker som sier det er polycarbonat, som er vanlig plast. Legg merke til at jeg nevnte ikke "fiber" i carbon reinforced polymers. Plasten polycarbonate inneholder karbon den også, men ikke i fibre. Carbon fibre reinforced polymers er f.eks kevlar og annen snacks i fly og biler (+motorola) Carbon reinforced polymers = polycarbonate som finnes i mobiler. (og også i fly biler, våpen osv osv) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 iPhones are made from recycled beer cans ... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Da har du jævlig store hender.... S2 tommel test: Jeg blir faktisk "mobbet" for at jeg har små hender, og jeg får da tommelen helt opp på min. Testet nå bare for å prøve 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Polycarbonate ble allerede brukt i iPhone 3G/3GS. Men ripebestandigheten er ikke allverden. Bare se på brusflaskene neste gang du skal pante flasker. Riper forekommer absolutt. Selv iPhone 5 er uhyre utsatt for riper og slitasje på sin alu. Faktisk mer en Polycarbonate. Vises svært godt på den sorte. En iPhone 4 holder seg faktisk mye bedre, med mindre slitasje. Men ingen kan komme å si at Polycarbonate er et dårlig material, når forsvaret bruker dette i stor grad på dagens våpen. De er laget for å tåle ufattelig mye påkjenning. I tillegg er det veldig lett. S4 med 5" skjerm, og bare 130gram. Det er noe jeg verdsetter. Praktisk fordel, kontra den psykiske fordelen med bedre følelse i handen. Alle er forskjellig, og har forskjellig attributter. Ville jeg hatt en androidmobil med nydelig design og kvalitetsfølelse, så hadde jeg bare kjøpt HTC One. Valget mitt som falt på S4 og samsung nok en gang var at skjermen var litt større, bedre utnyttingsgrad, bedre kamera, lettere, tynnere og jeg kan putte i mitt 64GB minnekort. 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Det forsvaret velger å bruke er ikke nødvendigvis bra eller best, bare billig nok og trolig brukbart. Jeg har sett både 3G og 3GS som har "slitasjefurer", altså hakket over riper, og all skrift og logo var slitt bort og vel så det. Det har jeg ikke sett noe laget av aluminium ha enda, med mindre det har skrubbet langs asfalten eller lignende. Egentlig har jeg ikke sett en ripete iPhone 5 enda, heller, men det er nok bare en tilfeldighet vil jeg tro, samt at de fleste jeg ser har case på. 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 iPhones are made from recycled beer cans ... Cool! I'll drink more beer so they can make more iPhones! 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) Det forsvaret velger å bruke er ikke nødvendigvis bra eller best, bare billig nok og trolig brukbart. Jeg har sett både 3G og 3GS som har "slitasjefurer", altså hakket over riper, og all skrift og logo var slitt bort og vel så det. Det har jeg ikke sett noe laget av aluminium ha enda, med mindre det har skrubbet langs asfalten eller lignende. Egentlig har jeg ikke sett en ripete iPhone 5 enda, heller, men det er nok bare en tilfeldighet vil jeg tro, samt at de fleste jeg ser har case på. Forsvaret har i det siste holdt på å bytte ut hele våpen-arsenalet for nye. Her har ikke penger en stor faktor. De velger våpen som skal være best egnet for praktisk bruk, som og tåler store påkjenninger. De skal tåle å bli kasta i grus, støv, gjørme, vann, varme, kulde og likevel fungere i strid, uten funksjonsfeil. Polycarbonate blir brukt for å redusere vekt, samt at det skal være "uknuselig". Billigere produksjon er nok en bonus. Men det er nok en god grunn til at Glock, som består av nesten bare poly er favorittpistolen i de fleste land. Denne tåler alt og alle forhold. Praktiske fordeler betyr alt i valg av våpen. Jeg og alltid fremmet mitt syn på at material skal velges etter praktiske fordeler på smartmobiler, og ikke bare noe som føles god ut i hånden. F.eks: En S4 hadde jo sett finere ut med glass på baksiden, men vekt, tykkelse og faren for ødeleggelse hadde økt betydelig. Sant? Her er et eksempel på at poly praktisk sett faktisk er det beste valget av materiale. Ellers får du bedre signaleffekt ved bruk av polycarbonate. Når det kommer til dette med case rundt mobiler, så har jeg en spennende argumentasjon. De skal ha iPhone, grunnet design. Men når jeg spør om hvordan de syns designet, bredde, tykkelse blir av å hive på en gummicase utenpå, da blir det raskt stille. Alle mobiler tåler jo mye når en case først kommer på. Spesielt om du har et sterkt glass. Her ser du. De pakker sin iPhone inn i gummi, plast etc. for å forbedre enheten for ytre påkjenninger. Tross at dette også øker volumet! Og ja, jeg som du, ser at de fleste/veldig mange gjør dette. Design, og den gode følelsen i hånden blir plutselig ikke et tema lengre da. Det er det jeg opplever når jeg bringer dette opp med de. Det er også folk som pakker inn enheter av polycarbonate i case, men det ser ut til å vær mindre vanlig enn på iPhone. Selv mobiler som har samme prisnivå. Igjen, det har alltid handlet om ytre påkjenninger, ellers hadde ikke en case vært kjøpt/laget. Polycarbonate er vel ikke et så dumt material på smarttelefoner likevel? Endret 23. mars 2013 av Open-Source 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Følger det ikke med case med noen Samsungmodeller, forrestesten. Da pakker man plast inn i plast/gummi Forsvaret kjøpte inn HK416 som en erstatter for AG3, og det diskuteres fortsatt om hvorfor i allverden de valgte akkurat dette våpenet. Mulig prisen veide tyngst også der? De valgte også å bruke blyfri miljøammunisjon som det ser ut til at disse våpnene slett ikke tåler. (Det gjør visst ikke andre, eldre våpen heller, men det går verst utover HK416) Samt at brukeren av denne ammunisjonen pådrar seg helseskader. Dette har vært oppe i media gang på gang. Man bør derfor ikke ha for stor tillit til de valgene forsvaret foretar, det er mer hasteinnkjøp når deadlinen nærmer seg med stormskritt. Glock-pistolen oser ikke akkurat av presisjon heller, men den er lett, det skal den ha. Polycarbonate tåler mye belastning da det er seigt, men blir fort stygt. Det er derfor man legger på et hardt belegg for å øke ripebestandigheten der man er avhengig av en mer ripebestandig overflate. Bare se hvor lett det er å ripe opp en vanlig brusflaske, den er laget av polycarbonat, uten dette harde belegget. Det er derimot et materiale som er svært billig og lett å bearbeide. Ryktene sier vel at Apple skal gi ut en billigversjon av iPhone i plast, ikke at de skal gå over til det helt og holdent? 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) Produsentene har blitt flinke til å produsere deksel av polycarbonate nå se bl.a på Nokia 920 nå. Min S3 er snart et år. Du må studere baksiden i refleksjon av lyset for å se de få ripene som har oppstått. Så her er det og gjort en bra jobb, og baksiden er til og med glossy. Da vises det enda bedre. Jeg har jo og muligheten til å bytte bakdeksel til en svært billig penge, selv om det ikke ville vært vits pr. dags dato. Hadde jeg gjort det, hadde den sett flunkende ny ut. Nei det er helt opp til forbrukerne selv å velge hvordan de vil ha det. Jeg syns praktiske egenskaper mtp. ytre påkjenninger skal overveie en kvalitets"følelse" i hånden, som vi i flere tilfeller har sett vært direkte missledene. Her var jo S2 et meget godt eksempel på at den tålte utrolig mye juling, selv om den føltes mindre dyr ut i hånden enn iPhone 4. Folk kan snakke så mye om kvalitetsfølelse de bare vil, men om den følelsen ikke holder opp med de praktiske påkjenningene, er det jo helt poengløst. Da blir det jo bare en psykologisk godfølelse. Er du ikke enig? Kvalitet måles jo av bruk, utholdenhet og påkjenninger. Ikke ved et øyekast på produktet. Hvordan den er formet, går mer under design. Jeg har aldri brukt case på en smartmobil, grunnet det jeg skrev i siste avsnitt i sist post. Endret 23. mars 2013 av Open-Source Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) Forsvaret kjøpte inn HK416 som en erstatter for AG3, og det diskuteres fortsatt om hvorfor i allverden de valgte akkurat dette våpenet. Mulig prisen veide tyngst også der? De valgte også å bruke blyfri miljøammunisjon som det ser ut til at disse våpnene slett ikke tåler. (Det gjør visst ikke andre, eldre våpen heller, men det går verst utover HK416) Samt at brukeren av denne ammunisjonen pådrar seg helseskader. Dette har vært oppe i media gang på gang. Ikke for å gjøre dette til en debatt om Forsvaret, men 416 er et fantastisk våpen som mange av våre forsvarsallierte er meget misunnlige på. Det har dog hatt et par barnesykdommer, da batchene Norge har kjøpt fra har vært veldig tidlige produksjoner, men de norske våpnene har gjennomgått oppgraderinger som skal hindre de funksjonsfeilene som ble oppdaget. Jeg har testet en god del ulike angrepsrifler, deriblant ulike konfigurasjoner av M4, som jo er opphavet til 416, og 416 er den definitive favoritten. Det er lite diskusjon i Forsvaret om at 416 er den beste arvtageren til AG3 vi kunne fått til en fornuftig pris. En ny 416 har vel en fabrikkgaranti på at mekanisme og pipe skal tåle inntil 15.000 skudd om jeg husker rett, men mange våpen har fått funksjoneringsfeil allerede ved 5.000 skudd ved bruk av blyfri ammo. Det har vært mye frem og tilbake med denne ammoen, da den ser ut til å både skade våpen og personell. Endret 23. mars 2013 av Distressor Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 De brukte ganske mange år på dette prosjektet. Prosjektet var allerede i gang da jeg var i førstegangstjeneste tidlig på nittitallet, hvis jeg husker riktig. Jeg vet ikke hvor mange personer som deltok i dette prosjektet, men jeg mistenker at de uansett hadde gode dager, uten rare arbeidspresset Uansett, når det gjelder polycarbonate, så er det mulig å få det ganske ripebestandig ved å legge på et hardt belegg/lag. Det gjøres på vinduer til kjøretøy der man ikke kan bruke glass. Da er det imponerende slitesterkt, men likevel langt unna glass og aluminiumslegeringer. Det er nok dyrere å produsere enn vanlig polycarbonate, men billigere enn aluminium eller rustfritt stål. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Tja .. http://www.wired.com/gadgetlab/2013/03/nobody-cares-what-you-think-about-their-phone/ Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Å herregud, lenge siden jeg var her sist. Er Open-Source Vindicator? Kan ikke styret banne han properly? Tar han ikke hintet etter å bli bannet hvor mange ganger nå på forskjellige brukere? Makan til å lede korstog mot Apple. Viss Samsung virkelig er overlegne Apple, så kan han vel bare holde kjeft og leve sitt lykkelige liv? Kan du ikke bare ta den jævla "lion doesn't concern himself with the opinions of sheep"-holdninga som oppegående, voksne mennesker har lært seg å ta i din situasjon - og heller finne deg noe annet å bedrive fritida med? Viss du er Vindicator, har jeg ikke ord for å beskrive hvor lav du er. Ha meg ellers unnskyldt, men Vindicator er den største idioten jeg har sett på dette forumet og han fortjener å høre det. -- Zepticon kommer med argumenter jeg gjerne skulle sett et svar på. Samsung kom jo med Galaxy S3 *MINI* for å konkurrere direkte med formfaktoren til iP5? Men ... de kasta ut den kraftige innmaten og ga den crappy hardware som gjorde brukeropplevelsen langt fra det en "S3-i-mindre-format" skulle være? Ble det kanskje ikke plass til S3ens hardware og batterikapasitet i 4"ers formfaktoren på S3 Mini? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg