Gå til innhold

Råtøff vanntett klokke med kompass, altimeter og god batterikapasitet? Finnes det?


Anbefalte innlegg

Er på leiting etter ei god og holdbar klokke med litt baller - altså ei klokke med litt praktiske funksjoner for utendørsbruk. De jeg nevner i tittelen er nok hovedpoengene, men totalt er mine ønsker for klokken her i prioritert rekkefølge:

  • Røff og tåler litt juling
  • Vanntett ned til 100m+
  • Kompass
  • God batterikapasitet / oppladbar
  • Termometer
  • Altimeter
  • Dybdemåler
  • Pulsmåler
  • Enkel GPS

At den ser litt ålreit ut er også greit. Har kommet frem til et par alternativer, med hver sine drawbacks:

 

Tissot T-Touch Expert (link) har lenge vært favoritten, men den er ekstremt dyr.

Pros: Vanntett 100m, kompass, altimeter, termometer, høy batterilevetid

Cons: Tåler ikke så mye, ikke oppladbar, veldig dyr

watch2.jpg

 

Casio G-Shock G9300-1 (link) er veldig nær, største drawback er utseendet.

Pros: Vanntett 200m, kompass, altimeter, termometer, ekstremt høy batterilevetid, oppladbar i sola, bygd for røff behandling

Cons: Mangler høydemåler/dybdemåler, og ser veldig "plastikk" ut

G9300-1_xlarge.png

 

Suunto Ambit HR (link) er også veldig nær, men har veldig lav batterikapasitet (30 dager ved vanlig bruk), og har heller ikke dybdemåler.

15913_fe150d6a744e5bc03e6ca53e71cfee8c.jpg

 

Suunto Core All Black (link) vurderte jeg lenge, men med kun 30m vanndybde tåler den så godt som ingenting vann (selv om venner har gått god for at de har svømt med den), og igjen - batterikapasiteten er som for en sportsklokke, ikke en friluftsklokke.

2393_0bbbb582cb124274b88afe069cf56a9f.jpg

 

Noen som har peiling på noen alternativer som jeg ikke har tenkt over? Liker veldig godt interfacet og utseendet til Suunto-modellene, men digger batterilevetiden på Casio-modellene (8mnd + lades av solen).

 

Det trenger ikke nødvendigvis være digital (selv om det kanskje blir et sannsynlig alternativ for at prisen skal være overkommelig), det trenger ikke være rimelige modeller - kom gjerne med gode forslag.

Endret av Samuro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har T-touch expert som avbildet bare at min er i titan

 

Fikk den for 3-4 år siden og fikk for ca 3 mnd tid siden beskjed om at batteriet var i ferd med å gå ut, og ventet over en mnd før jeg fikk det byttet så den stopper ikke uten forvarsel.

 

Min har blitt brukt som bruksklokke og blitt røft behandlet i noen år nå, og har ikke fått noe mere skader enn småriper som jeg regner med ville blitt borte i en god polish.

 

Har du råd vil jeg absolut anbefale en t-touch expert, en klokke du kan ha lenge.

Endret av antex
Lenke til kommentar

Jeg har Suunto X-Lander Military. I utgangspunktet liker jeg den veldig godt, men det er én hake ved den: det skal veldig lite til for at det kommer fuktighet i urskiva. Den tåler ikke en gang å bli med i dusjen. Jeg bytta den en gang, men den jeg fikk i bytte begynte å dugge etter to måneder. Har to kompiser med samme klokka, og akkurat samme problemet.

Lenke til kommentar

Lener meg mer og mer bort fra Suunto, ettersom man må lade dem ca hver måned i følge deres offisielle batterikapasitet, og jeg merker i forhold til det at Casio rocker med sin Solar Force eller hva det nå heter.

 

Tror kanskje jeg har funnet et kompromiss mellom form, farge og funksjon i Casio PRG-130Y-1 (link), nå gjelder det bare å finne en forhandler som har den inne.

 

4-watches_2254_34948801.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...