Arodin Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Har tenkt å sette sammen en pc til musikk bruk. Er usikker på hva slags høytalere jeg skal kjøpe. Markedet virker mest fyllt av diverse surround anlegg. Men jeg hadde tenkt meg et par gode aktive høytalere til ikke for mye over 3000 kr. Noen forslag? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Om du skal ha stereo, ville jeg kanskje ha sett på en kombinasjon av Cambrigde-forsterker og Gale-høyttalere hos http://www.hifiklubben.no/ Lyden blir ikke bedre enn det komponentene du kjøper, kan gi deg. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Om du skal ha stereo, ville jeg kanskje ha sett på en kombinasjon av Cambrigde-forsterker og Gale-høyttalere hos http://www.hifiklubben.no/Lyden blir ikke bedre enn det komponentene du kjøper, kan gi deg. Mulig jeg har misforstått....men jeg trodde det var PC høyttalere det var snakk om her. Creative........har vel en del bra.... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Om du skal ha stereo, ville jeg kanskje ha sett på en kombinasjon av Cambrigde-forsterker og Gale-høyttalere hos http://www.hifiklubben.no/Lyden blir ikke bedre enn det komponentene du kjøper, kan gi deg. Ingenting i veien med å kjøåe standard "stue" forsterker og høyttalere, så lenge de er godt nok skjermet og du holder deg innenfor prissammen på 300 kr. Gjør dette oppsettet det da? Lenke til kommentar
_howy Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Om du skal ha stereo, ville jeg kanskje ha sett på en kombinasjon av Cambrigde-forsterker og Gale-høyttalere hos http://www.hifiklubben.no/Lyden blir ikke bedre enn det komponentene du kjøper, kan gi deg. Ingenting i veien med å kjøåe standard "stue" forsterker og høyttalere, så lenge de er godt nok skjermet og du holder deg innenfor prissammen på 300 kr. Gjør dette oppsettet det da? du finner forsterker til 1500 (2*35w *kremt*) og høyttalere til 1500 (også *kremt*) + kabler til par hundre.. rett over 3000 kr for ett sett med totalt ræva lyd Lenke til kommentar
RIP Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 kan jo kjøpe brukt da, jeg kjøpte forsterkeren min for 250kr og den drar lett 2*100w(sony), 2*60w(sony) og 1*130w(jamo) Lenke til kommentar
Arodin Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Med aktive høytalere mener jeg såkalte pc-høytalere, med innebygd forsterker element. Var i en musikk butikk for noen år siden, og forhandleren der som hadde et hjemme studio, skrøyt veldig av noen aktive høytalere. Så jeg regner med at det er et marked?! Men har funnet lite av utsalgsteder og tester av passende høytalere da alt jeg foreløpig finner er surrond anlegg ment for spill/film. Kan jo sef funke det og. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Om du skal ha stereo, ville jeg kanskje ha sett på en kombinasjon av Cambrigde-forsterker og Gale-høyttalere hos http://www.hifiklubben.no/Lyden blir ikke bedre enn det komponentene du kjøper, kan gi deg. Ingenting i veien med å kjøåe standard "stue" forsterker og høyttalere, så lenge de er godt nok skjermet og du holder deg innenfor prissammen på 300 kr. Gjør dette oppsettet det da? du finner forsterker til 1500 (2*35w *kremt*) og høyttalere til 1500 (også *kremt*) + kabler til par hundre.. rett over 3000 kr for ett sett med totalt ræva lyd Det er jo ikke tilfelle. I den prisklassen er det sikkert svært bra høyttalere. Ikke dermed sagt at jeg ville hatt dem om de så ble kastet etter meg... jo... kanskje da. :wink: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Tenk dere om... High-end PC-lyd, low-end HiFi eller kanskje noe sånn jalla-greier fra Expert/Elkjøp? Tror jeg hadde valgt "low-end" HiFi, jeg, gitt... Særlig med et sånt budsjett. Og disse Cambridge-greiene og Gale-greiene virker helt greie. Lenke til kommentar
arela Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Procom.no har ESI nEar05 på tilbud. Lenke til kommentar
chil Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Var jeg deg ville jeg kjøpt et par Infinety høytalere til rund 3000lappen og prøvd å få tak i en brukt NAD forsterker. Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Megaworks eller Logitech sine dyreste ligger ganske greit i prisområdet du er ute etter. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hva med disse, da? Flere ganger kåret til det beste du kan kjøpe for PC... -KJ Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg vil anbefale Klipsch ja... Lenke til kommentar
Arodin Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Det var mer i retningen til det arela foreslår jeg tenker på. Studiomonitorer kaller man det vist, ok. Fant også en del her. Men finner lite med erfaringer/tester. Men de ESI nEar05 virker uansett som et godt kjøp. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå