Hellslayer Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Går det ann og skrive inn en kommando i ledetekten (cmd) som blokkerer net send? Admin på skolen vår nekter oss og skru den av i kontrolpanel --> tjenester, så jeg trenger en annen løsning. Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 du kan skrive net stop messenger, det skal funke. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Gå på administrator -> services -> messenger -> stop / manuel Lenke til kommentar
ahrain Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Går det ann og skrive inn en kommando i ledetekten (cmd) som blokkerer net send? Admin på skolen vår nekter oss og skru den av i kontrolpanel --> tjenester, så jeg trenger en annen løsning. Vel, på min skole er det også satt opp restreksjoner mot å deaktivere "net send". Noen av grunnene til dette er at noen få skrivere har et system tom gir tilbakemelding etter du har skrevet ut et ark. Dette systemet bruker da "messenger" systemet. Så lenge du ikke får deaktivert det ved hjelp av kontrollpanel, så regner jeg også med at du ikke får deaktivert det ved å bruke "net stop messenger". Du kan jo prøve, men jeg er redd du vil bli skuffet. Og så lenge man da har lame folk som utnytter "net send", så er det vel ikke så mye man får gjort. Mvh Glenn R. Brekke - ahrain Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hvis du plages av mange mld fra messenger tjenesten, kan du lage et batch script som for eks. sender ti beskjeder tilbake for hver du mottar, eller rett å slett bare sende x antall beskjeder tilbake til sender.. lover deg at de raskt blir lei av å sende mld da.. Lenke til kommentar
Godstoge Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Når jeg gikk IKT i fjor var jeg ekspert på å plage tilbake de som plaget meg. Laget en enkel bat-fil ved navn "netsend". Scriptet så slikt ut: net send <computer-navn> SPAAAAAAMMM!!!!! netsend.bat Loopet seg selv. ,) Lenke til kommentar
Neme Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Når jeg gikk IKT i fjor var jeg ekspert på å plage tilbake de som plaget meg. Laget en enkel bat-fil ved navn "netsend". Scriptet så slikt ut: net send <computer-navn> SPAAAAAAMMM!!!!! netsend.bat Loopet seg selv. ,) jeg brukte en annen: :seff net send PC-navn ok2k goto seff Effektivt Lenke til kommentar
elbajong Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Men Net send brukers også til komunikasjon over nettverket mellom klient og server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå