smarting90 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Hei, Er det noe simple koding som mann kan "frakoble" usb enheter med vb.net eller C#? La oss si at jeg har koblet til usb-pen som har fått navn G: Og nå vil jeg koble fra uten å fjerne selve usb-pen. Prøvde med batch script "mountvol G: /D" og fungerte. Men finnes det noe tilsvarende i vb.net? Som mann vil fjerne kun bestemte enhet eller i C# ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Kan denne brukes? http://www.codeproject.com/Articles/13530/Eject-USB-disks-using-C Lenke til kommentar
smarting90 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Den så grei ut, men den skal kjøres ved oppstart og sjekke om G: er tilkoblet, hvis den er koblet til skal den fjernes eller unmountes. Så den koden linken du sendte. Koden sjekker kun om usb disker er koblet til. Men jeg vil sjekke om G: er koblet til. VolumeDeviceClass volumeDeviceClass = new VolumeDeviceClass(); foreach (Volume device in volumeDeviceClass.Devices) { // is this volume on USB disks? if (!device.IsUsb) continue; // is this volume a logical disk? if ((device.LogicalDrive == null) || (device.LogicalDrive.Length == 0)) continue; device.Eject(true); // allow Windows to display any relevant UI } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå