yamano Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Er det noen som vett om det er noen andre muligheter en vannkjøling ? Det er med tanken på at vann og Eletronik ikke passer så godt sammen. Er det mulig å bruke lettflydende olje, i steden for ?, det jeg fant på internett er at folk har brukt en veske med navnet Flourinert, med de folka har bokstavig talt hatt pc'en i et akvariun med denne vesken. hadde ikke noe så drastisk i tankene, men det med vann er utelukket, så derfor lurte jeg på om noen av dere skulle vite om noe annet ? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Er det noen som vett om det er noen andre muligheter en vannkjøling ?Det er med tanken på at vann og Eletronik ikke passer så godt sammen. Er det mulig å bruke lettflydende olje, i steden for ?, det jeg fant på internett er at folk har brukt en veske med navnet Flourinert, med de folka har bokstavig talt hatt pc'en i et akvariun med denne vesken. hadde ikke noe så drastisk i tankene, men det med vann er utelukket, så derfor lurte jeg på om noen av dere skulle vite om noe annet ? Saft? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Er det noen som vett om det er noen andre muligheter en vannkjøling ?Det er med tanken på at vann og Eletronik ikke passer så godt sammen. Er det mulig å bruke lettflydende olje, i steden for ?, det jeg fant på internett er at folk har brukt en veske med navnet Flourinert, med de folka har bokstavig talt hatt pc'en i et akvariun med denne vesken. hadde ikke noe så drastisk i tankene, men det med vann er utelukket, så derfor lurte jeg på om noen av dere skulle vite om noe annet ? Saft? back to topic: 3M har noe som heter fluorinert og det leder ikke strøm i det hele tatt. liten link ps. det koster litt... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Diesel leder vel ikke strøm. Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 oljen fra bird electronics som jeg bruker leder nesten ikke strøm i det hele tatt og tar med seg varmen en del bedre enn vann (samme olje instrumentene i F16 jagerflyene ligger i). men så koster den flere tusen kroner literen også da... Lenke til kommentar
daho Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 oljen fra bird electronics som jeg bruker leder nesten ikke strøm i det hele tatt og tar med seg varmen en del bedre enn vann (samme olje instrumentene i F16 jagerflyene ligger i). men så koster den flere tusen kroner literen også da... Overklokking.no hadde med en 1,5L på tg, tror de sa noe om at det kosta 5000Kr. De sa også at de hadde ca 30-40 liter av det og at det skulle komme noen ville proskjekter. Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 godt mulig at det er den samme, men den er ikke lett å få tak i og i alle fall ikke i slike mengder. den jeg har koster i overkant av 4000kr per liter Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 og du BETALTE så mye for olja? Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 nei seff ikke, fikk det fra jobben... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Frynsegoder er kjekt Men ærlig talt, vann gjør jobben meget godt. Og det er en myte at vann og elektronikk er fy fy. En liten vannlekasje kan du slippe helt greit fra - såfremt du oppdager den nogenlunde fort. Skru av strømmen, skyll gjerne delen med litt destillert vann hvis du hadde endel tilsetninger i kjølevannet du brukte. Tørk komponenten godt. Gjerne i et par dager. Nå vil det med stor sannsylighet virke like fint. Jeg leste faktisk om en som kokte(!) et skjermkort i en stor stekepanne, for og kunne løsne termisk epoxylim. Limet løsnet, og skjermkortet overlevde. Nå bør det riktignok nevnes at en annen fyr prøvde det samme. Det gikk ikke så bra.(vet ikke hvilken kvalitet det var på vannet) Men vi snakker altså om kokende vann, så det var nok litt mere flaks en forstand. Men som eksempel på hva elektronikk kan tåle er det jo strålende :smile: Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Koke skjermkortet sitt ja. *teste* men, elektronikk tåler nok endel vann ja. hadde selv en lekkasje i kassa og vannet pipla ned på rambrikka. bare tørka den med papir og lot den ligge en halvtime så fungerte den etterpå. Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hadde en lekasje fra CPU som dryppa ned på baksiden av GPU, ingen skade, batterivann og waterwetter Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Løfta pumpa til waterchillen litt opp, holdt i vanntanken, plutseli glapp plexi delen fra bunnen, og resultatet var vann i hele bunnen av kabinettet som lå ett stykke over bunnen på hovedkortet. Satt sammen vanntanken å fylte på med vann, algedrepende middel og uv tilsetning. funka fint som ******, tiltross for at det var en god damm vann nedi kabinettet. (katode inverterene lå å fløt i vannet :o ) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Det dere er nødt til å huske på, er at helt rent vann nesten ikke leder strøm. Min far klarte en gang å slippe en skjøteledning ned i saltvann, med den konsekvensen at sikringen gikk. Når skjøteledning var tørr igjen, ville den ikke virke. Min far slapp skjøteledningen nedi en bøtte med rent vann og skrudde på sikringen. Ingenting skjedde, og sikringen holdt. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Husker at brannvesenet var på barneskolen når vi hadde brannøvelse, de demonstrerte nokke greier og så satt de opp et sikringsskap med strøm i (de koblet en lyskaster til sånn at vi kunne se at det var strøm der), når de hadde gjort dette begynnte de å sprute vann på det med slangene sine... de tok faktisk på vannstrålen og... dette bør vel vise at det skal gå greit... de sa også at du måtte bare bruke reint vann, fordi det var skittpartikler i vannet som ledet stømmen... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jepp. Men dette vil ikke gå i en pc, da det samler seg drit og lort og til og med støv(!) på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå