avtrekkeren Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Har følgende: Kamera: Canon EOS 6D Objektiver: Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM (hoved) Canon EF 50mm f/1.4 USM Canon EF 100mm f/2.8 IS USM Macro (holder på å anskaffe) Annet: Canon Speedlite EX-580 II Reservebatteri, minnekort, lader, etc Jeg hadde tidligere en gammel Lowepro-bag der det akkurat gikk å presse inn de to førstnevnte objektivene, dog var denne baggen anskaffet for mange år siden da jeg kun hadde et 350D med en Sigma 18-200mm. Plassen i denne er alt for liten nå. Jeg er på utkikk etter en eller annen type nokså solid bag / skulderveske (ikke ryggsekk) der jeg kan få plass til kameraet (det er jo ikke av de største), med 24-105mm fastmontert, og de to andre objektivene i sidelommer, avdelere eller lignende. Jeg ønsker å alltid kunne ha dette med meg. På sikt tenker jeg også å anskaffe ennå ett objektiv, så det gjør ikke noe om den har en ekstra plass, men det er ikke noe must. Den bør helst være litt værbestandig, og ellers være praktisk. Jeg vil også helst unngå at den er for stor, og jeg vil helst ikke betale mange tusenlapper for dette... Kresen? Muligens Lurer rett og slett på om noen har noe lignende oppsett selv, og om de har noe å anbefale til mitt bruk? (edit: la til blitz) Endret 20. mars 2013 av KriFos Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Think Tank Retrospective 10 - den er helt konge. 1 Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Takk for tips - den ser veldig interessant ut, ser de har flere i samme serie også. Skal sjekke de ut Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Enig i at du bør ta en titt på Think Tank Retrospective-serien. Kjøpte 7'ern selv nylig, og er svært fornøyd. Smarte løsninger og super kvalitet. Selv bruker jeg µ-4/3, så jeg tror den blir litt trang for din del, men da er nok 10'ern et bedre valg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Har til vanlig en 5DmkII med batterigrep, blits og 2-3 ekstra objektiver i min Retrospective 10, og enda er det mer plass hvis jeg vil tyne det sammen.. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Enig i at du bør ta en titt på Think Tank Retrospective-serien. Kjøpte 7'ern selv nylig, og er svært fornøyd. Smarte løsninger og super kvalitet. Selv bruker jeg µ-4/3, så jeg tror den blir litt trang for din del, men da er nok 10'ern et bedre valg. Ut i fra hva jeg har sett på videoer nå så er 7'eren og 10'eren nokså lik på størrelse? http://www.youtube.com/watch?v=BEggjgr5Mc8 - valget mitt står nok mellom disse to, prismessig er de like. Jeg glemte å nevne at jeg også har en blitz ja... Speedlite EX-580 II. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 7 og 10 er ganske så like i størrelse; forskjellen er vel at 7'eren har dedikert plass til et nettbrett. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Kikka litt på de veskene i PG, ser ikke så værst ut. Kanskje jeg må ha en litt stor veske (til) jeg også. Man får vel egentlig aldri nok vesker. (Føles egentlig litt rart å skrive akkurat det.. ) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Man får vel egentlig aldri nok vesker. (Føles egentlig litt rart å skrive akkurat det.. ) Det føles kanskje bedre hvis du sier at man får vel aldri nok fotobagger Er ellers helt enig 1 Lenke til kommentar
Asdic Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har LOVEPRO NOVA 5 AW. http://slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/929 http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=552422 Den rommer to kamerahus, begge med objektiv påsatt, pluss en hel del annet. Man kan innrede som man selv ønsker. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Takk for flere tips har ikke kjøpt noe eller bestemt meg ennå, prisen blir jo også en faktor selvsagt... Men, klarte ikke finne den modellen din, kanskje har den utgått? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Takk for flere tips har ikke kjøpt noe eller bestemt meg ennå, prisen blir jo også en faktor selvsagt... Men, klarte ikke finne den modellen din, kanskje har den utgått? Hvis du tenker på Lowepro Nova 5, så er nok den serien utgått. Er usikker på hva som har erstattet den. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Lowepro Stealth Reporter finnes i flere utgaver, har en eldre utgave, har regntrekk og tåler juling. Link til produsenten. Endret 21. mars 2013 av Nautica Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Det ble Think Tank Retrospective 7 - fikk den i dag, og digger den allerede - er jo en hel drøss av lommer og konfigureringsmuligheter, og massevis av plass Fint med nettbrett-mulighet også, så slipper jeg drasse på ett ekstra kolli når jeg skal ut på tur... Endret 26. mars 2013 av KriFos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå