mort2 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Hei dere. FInnes det en lur mulighet til å begrense tilgangen til min Jensen Air link 89300 router? Jeg ønsker at poden på 13 kun har tilgang med sin pc innenfor et begrenset tidsrom. Jeg kan jo bare sette en timer på routeren eller noe, men jeg bruker nettet selv om kveldene. Det er sikkert mulig å kontrollere en spesifikk Mac adresse på denne måten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Last ned manual etc herfra: http://golden.jensenscandinavia.com/download.asp . Du bør også oppgradere FW til nyeste versjon. Har du separat routermodem og bruker AirLink'en som trådløst aksesspunkt, eller har du routermodem i bridgemode? I første tilfelle vil det være enklest å sette dette i routermodemen, ikke i AirLink'en. Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Har modem fra canal digital på kabel, AirLinken er min router. Så i manualen, men skjønte ikke helt.. Det eneste jeg finner er at jeg kan tidsbegrense tilgangen til nett for hele routeren, men fant ikke hvordan jeg gjøre dette for en enkelt maskin. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Sånne tiltak pleier å falle i god jord hos barna og styrke tilliten til de voksne. 3 Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg er ikke ute etter tillit, jeg er ute etter å få ungene til å sove slik at de kommer seg opp om morgenen... 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Kjenner ikke din router, men på de 2 jeg har (har flere nett) bruker jeg tidstyrt tilgang for MAC-adresser. Litt jobb å sette opp, men løser problemet. Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Takk for svar, jeg vet godt at det går an, men som jeg sa innledningsvis, finner jeg ikke helt ut av det. Det er grunnen til at jeg spør her. Ingen som har gjort dette med samme routeren som jeg har? Lenke til kommentar
Johnsendata Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Jeg vil bare si at ungene bør lære seg selv at hvis de ligger oppe etter leggetid, blir de veldig trøtte dagen etter. Det tar tid, men jeg vil tro at det er mye mer effektivt. Det å ta nettet er det lite poeng i, hvertfall i mitt hode. 2 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 En DD-WRT ruter fikser slike ting lett. Tror ikke din modell der vil akseptere DD-WRT firmware, men det koster ikke mer enn typ 150kr eller så å kjøpe en billig modell på ebay (som DIR-615), og ferdigflashede modeller finnes det også om du vil ha det enkelt. DD-WRT tillater at du setter opp helt egendefinerte filtre som blokkerer akkurat det du vil, når du vil. spesifikke tidspunkt, nettsider, protokoller osv. Om din nåværende modell har funksjonalitet du kan bruke vet jeg ikke desverrre. Jeg er ikke superkjennt med jensen rutere. -Stigma Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 En DD-WRT ruter fikser slike ting lett. Tror ikke din modell der vil akseptere DD-WRT firmware, men det koster ikke mer enn typ 150kr eller så å kjøpe en billig modell på ebay (som DIR-615), og ferdigflashede modeller finnes det også om du vil ha det enkelt. DD-WRT tillater at du setter opp helt egendefinerte filtre som blokkerer akkurat det du vil, når du vil. spesifikke tidspunkt, nettsider, protokoller osv. Om din nåværende modell har funksjonalitet du kan bruke vet jeg ikke desverrre. Jeg er ikke superkjennt med jensen rutere. -Stigma Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Takk for fornuftig svar. Hvorfor noen skal diskutere årsak til det jeg spør om er en gåte, men moralske synspunkter sett fra ungdommens side har ikke jeg bedt om, hold dere til saken, eller svar på andre forum.. Lenke til kommentar
y tho Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Når jeg var litt yngre, husker ikke helt når men noen få år tilbake sa min far, du får ikke stå opp før klokken er klokken åtte. Måtte holde disse reglene og det gjorde jeg (selvom jeg sto opp kl 6). Samme med etter skolen, gjør leksene etc og når klokken er 4 kan du gå på pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå