thilde90 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Hei! Er det trygt å sende kontoutskriften min til en nettbutikk? De trenger den for å bekrefte at dette da er meg. De kunne ikke godta kopi av bankkort, men førerkort eller kontoutskrift. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Hvordan i alle dager skal de identifisere deg via kontoutskrift? Noe skurrer... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Hvilken nettbutikk er det snakk om? Bankkort er dessuten gyldig legitimasjon i Norge. Noe skurrer her ja. Endret 20. mars 2013 av TMB Lenke til kommentar
thilde90 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Det er en britisk side. De hadde bank-kontroll så måtte forsikre seg. Jeg svarte på flere spm ang. adresse osv. Men jeg sendte en kopi av førerkortet. De sa det skulle holde. Men syns det er rart at bankkortet ikke er gyldig da. Nettsiden heter www.motelrocks.com Men kan de bruke min info til noen ting om jeg sender kontoutskrift? (Hvis førerkortet ikke er gyldig?) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 kan de bruke min info til noen ting om jeg sender kontoutskrift? Jeg aner ikke, men om du kun skal handle klær syns jeg det er rart at de trenger å eksplisitt identifisere deg uansett, ihvertfall om du betaler med vanlig Visa/Mastercard. Jeg har aldri opplevd å bli bedt om noe lignende tidligere, verken i norske eller utenlandske nettbutikker. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Britiske nettbutikker begynner å få på plass Verified by VIsa/MasterCard SecureCode-løsninger, men spesielt i USA er de helt håpløse, og det hender man må både ringe dem og sende kopi av strømregning e.l. I USA er det butkkene som må ta tapet ved kortsvindel, derfor gidder ikke kortutstederne å støtte sikre løsninger. Da blir det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå