Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med installasjon av windows 7? (video)

Anbefalte innlegg

Hei. Sliter veldig med å få reinstallert windows 7(pirat).

Videoen vel egentlig alt.

https://www.dropbox....%2017.22.51.mp4

Det som skjer med ssd`en jeg vil installere windows på i videoen, det samme skjer med andre hardisker jeg har som jeg prøver å få det installert på. Tror det kan være hovedkortet siden at noen hardisker jeg kobler til ikke kommer frem i installerings menyen og i biosen.

Kan det være noe galt med hovedkortet?

Endret av T0rd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nei, nei. Du trenger ikke lage en ny partisjon. Hvis noen har sagt deg det er det bare tull. Og du må ihverfall ikke lage en partisjon av en SSD OG en HDD. Dette er det du gjør nå. Koble ut den/de diskene du ikke skal bruke slik at bare OS disken er koblet til hovedkortet. Om det er SATA kabeln eller strøm kablen har ikke noe å si. Det ser ut til at du har rotet litt rundt så for sikkerhet skyld formaterer du SSDen før du installerer OS. IKKE LAGE EN PARTISJON. Formater og installer. Så når OS er ferdig installert kan du koble inn HDDen. Hvis du installerer OS med flere disker koblet til kan maskinen bli avhengig av alle for å bootet OS.

PS: veldig smart å skrive på internett at det er piratversjon.

Lenke til kommentar

Nei, nei, nei. Du trenger ikke lage en ny partisjon. Hvis noen har sagt deg det er det bare tull. Og du må ihverfall ikke lage en partisjon av en SSD OG en HDD. Dette er det du gjør nå. Koble ut den/de diskene du ikke skal bruke slik at bare OS disken er koblet til hovedkortet. Om det er SATA kabeln eller strøm kablen har ikke noe å si. Det ser ut til at du har rotet litt rundt så for sikkerhet skyld formaterer du SSDen før du installerer OS. IKKE LAGE EN PARTISJON. Formater og installer. Så når OS er ferdig installert kan du koble inn HDDen. Hvis du installerer OS med flere disker koblet til kan maskinen bli avhengig av alle for å bootet OS.

PS: veldig smart å skrive på internett at det er piratversjon.

Hei og takk for svar.

Gjorde slik du sa. Hadde kun SSD`en som jeg vil installere os på koblet til pcen. Men når jeg kom fram til hvor man skal formatere den, gikk det ikke ann å trykke på "format" knappen. Så jeg trykte "sift+f10" og åpnet cmd og diskpart og når jeg prøvde å formatere den der kom det opp en feilmelding og disken ble borte fra listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...