QUiPS Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Hei. Sliter veldig med å få reinstallert windows 7(pirat). Videoen vel egentlig alt. https://www.dropbox....%2017.22.51.mp4 Det som skjer med ssd`en jeg vil installere windows på i videoen, det samme skjer med andre hardisker jeg har som jeg prøver å få det installert på. Tror det kan være hovedkortet siden at noen hardisker jeg kobler til ikke kommer frem i installerings menyen og i biosen. Kan det være noe galt med hovedkortet? Endret 20. mars 2013 av T0rd Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Nei, nei, nei. Du trenger ikke lage en ny partisjon. Hvis noen har sagt deg det er det bare tull. Og du må ihverfall ikke lage en partisjon av en SSD OG en HDD. Dette er det du gjør nå. Koble ut den/de diskene du ikke skal bruke slik at bare OS disken er koblet til hovedkortet. Om det er SATA kabeln eller strøm kablen har ikke noe å si. Det ser ut til at du har rotet litt rundt så for sikkerhet skyld formaterer du SSDen før du installerer OS. IKKE LAGE EN PARTISJON. Formater og installer. Så når OS er ferdig installert kan du koble inn HDDen. Hvis du installerer OS med flere disker koblet til kan maskinen bli avhengig av alle for å bootet OS. PS: veldig smart å skrive på internett at det er piratversjon. Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Nei, nei, nei. Du trenger ikke lage en ny partisjon. Hvis noen har sagt deg det er det bare tull. Og du må ihverfall ikke lage en partisjon av en SSD OG en HDD. Dette er det du gjør nå. Koble ut den/de diskene du ikke skal bruke slik at bare OS disken er koblet til hovedkortet. Om det er SATA kabeln eller strøm kablen har ikke noe å si. Det ser ut til at du har rotet litt rundt så for sikkerhet skyld formaterer du SSDen før du installerer OS. IKKE LAGE EN PARTISJON. Formater og installer. Så når OS er ferdig installert kan du koble inn HDDen. Hvis du installerer OS med flere disker koblet til kan maskinen bli avhengig av alle for å bootet OS. PS: veldig smart å skrive på internett at det er piratversjon. Hei og takk for svar. Gjorde slik du sa. Hadde kun SSD`en som jeg vil installere os på koblet til pcen. Men når jeg kom fram til hvor man skal formatere den, gikk det ikke ann å trykke på "format" knappen. Så jeg trykte "sift+f10" og åpnet cmd og diskpart og når jeg prøvde å formatere den der kom det opp en feilmelding og disken ble borte fra listen. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Hmmm, prøv igjen og hvis det ikke går ant å formatere så ikke tenk på det. Da er det ingenting på den. Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Hmmm, prøv igjen og hvis det ikke går ant å formatere så ikke tenk på det. Da er det ingenting på den. Ok, men jeg allikevel ikke installert windows. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Trykket du i det hele tatt på "next" i slutten av videoen? Det er etter du har trykket på den at os blir installert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå