Gå til innhold

[Løst] Samsung 530U3C, ny men treg?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå hatt min nye Samsung 530U3C i 1 måned og er sånn middels fornøyd. Er ikke akkurat ute etter de mest avanserte funksjonene, men jeg regnet med den ville være relativt raskere enn min gamle pc (HP, brukt i 3 år)

Jeg opplever at denne Samsung 530U3C er treg på bl.a. åpne nye vinduer(nettleser eller vanlig mappevindu, eks. bilder). Dette er da litt frustrerende til å være helt ny, tenker jeg. Jeg har forresten lastet ned den gamle start-knappen, om dette skulle ha noe sammenheng med hastigheten generelt, vet jeg ikke.

Noen som opplever noe lignende eller vet eventuelle løsninger på dette?

På forhånd takk!

Hvor jeg kjøpte den fra: http://www.dustinhom...#intcmp=con_con

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket OS har du på den gamle, og prosessor?

Min splitter nye Samsung 900X3D oppleves ikke raskere enn min 5 år gamle HP 8710W, i mitt tilfelle kommer nok dette av WinXP på den gamle. Begge har SSD, men den nye har dobbelt så rask prosessor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvilket OS har du på den gamle, og prosessor?

Min splitter nye Samsung 900X3D oppleves ikke raskere enn min 5 år gamle HP 8710W, i mitt tilfelle kommer nok dette av WinXP på den gamle. Begge har SSD, men den nye har dobbelt så rask prosessor.

Min gamle har jeg ikke skrudd på igjen på 3 måneder nå.. tror ikke den vil lar seg gjøre det lenger. Og jeg beklagr for altfor sen respons, pga jeg trodde jeg ville bli varslet via mail.

Men tilbake til saken så fungerer denne nye pc min fortsatt treg :( Uff. Føler at kjøpet var et feilvalg!

Er det å noen måte mulig å utvidere lagringskapasiteten på pc'n? Jeg har lastet inn photoshop program, og den bruker ca. 2 GB - som igjen tilsvarer halve RAM på pc'n :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-HCAZ20jH

Når man kjøper ny PC får man ofte med mange unødvendige programmer, og mange av de programmene kan ligge og kjøre i bakgrunnen. Har du sjekket at det ikke ligger noen unødvendige programmer i bakgrunnen, og har du avinnstalert ting du ikke trenger?

Endret av Slettet-HCAZ20jH
Lenke til kommentar

Da var det gjort! går litt fortere nå. I dag morgen dro jeg til et annet sted, og så funker pc som bare det. Fremdeles noe tregt men det får være... Dessuten har jeg avinstallert Photoshop CS6, kanskje det var noe av årsaken. Går fint å bruke andre programmer på nettet :)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...